Husk meg
Brukernavn
Passord

Risholt på høyre kant? Har det raknet for Eggen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 14 jul 03, 13:32
Først skal det sies: Jeg var ikke på kampen, hørte bare 2. omgang på radio + Eggen kan uendelig mye mer om fotball enn meg.

Men, hva i allverden er det som skjer? Med Trondsen + Tore P + Helland ute med skade, så setter Eggen vår beste defensive defensive midtbanespiller ut på høyrekanten? Hva var meningen med det? Man vinner jo kamper ved å score mål, men som en viktig nummer to kommer kriteriet å ikke slippe inn fler enn du socorer?

Jørgen P. er en dugelig forsvarsspiller, men han er ikke noe særlig til å lese spillet og bryte foran motstanderens angripere, som f.eks Trondsen er ekspert på. Dessuten så er Jørgen såpass ung at vi ikke kan forvente at han spiller på sitt beste over lang tid. Og igår var han tilbake til 2002 sesong stilen, med mye bra spill + et par horrible feil som tildels avgjør kampen.

Risholt er jo god til å vinne baller i det defensive spillet og avlaster midstopperene veldig, i går spilte Söder der, og han har jo andre kvaliteter enn defensiv ballvinning? Og selvom Risholt var god på den plassen han spilte på, så mener jeg at det er veldig merkelig å ikke bruke han på vanlig plass.

Slik jeg ser det så var det én gang Rishold skulle spillt defensiv sentral midtbane, så var det 2.omg. i går

Eggen har jo selv sagt av laget sliter litt defensivt og slipper inn for mange mål. Er det rart, når Eggen flytter den beste defensive midtbanespilleren på høyre kant nå vi mangler de to beste midtstopperene?

Jeg kan se én eneste god grunn: Skeids Noppi og Jacobsen er to schvære troll, som han viste Marcus og LP ville få problemer med, og derfor satset på Söders passningsfot for å spille de ut, sammtidig som Rishold kunne utfordre på kanten...men med 3 og 5/6 valg på midstopperplass skulle jeg jo tro at det ville være bedre med Risholt på vanlig plass....

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 jul 03, 16:57
Eggen ble tvunget til å gjøre mange endringer underveis pga skader, og kanskje så han muligheten for å skape noe offensivt på høyresiden og satte vår beste spiller i denne kampen i den posisjonen. Kanskje burde Melo spille der, han fikk altfor få baller å jobbe med, men personlig synes jeg Risholt gjorde en bra jobb på høyresiden og klarte også å runde venstrebacken til Skeid ved et par anledninger glitrende å komme til innlegg.

Uansett var nok kampen allerede avgjort da, egentlig så var det ganske tydelig at dette skulle bli en veldig tung dag for FFK allerede fra dommeren blåste i gang. Vi var for tamme. Skeid var gira. Dermed vant de greit.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 03, 17:44
Risholt spillte sikker bra han, men det blir rart å sette han på høyre kant med de forsvarsspillerene vi hadde til rådighet etterhvert!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 jul 03, 17:50
Nå var det jo sånn at FFK var nødt for å gamble i håp om å ta med seg tre poeng, og da måtte vi forsake noen defensive kvaliteter på midtbanen for å få de beste spillerne lenger fram på banen. Det lyktes ikke, men kunne ha gjort det. Lett å være etterpåklok her, men jeg er enig med Eggen i at det var riktig å gamble på 0-1 og 0-2. Vi må jo framover på banen da!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 15 jul 03, 00:55
jeg mener vi hadde hatt større sjanse på poeng hvis vi ikke hadde lagt om til 3 bak, det var da det virkelige marerittet starta!! håpløst å sette risholt ut på høyre også, når han var den eneste som jobba.... jeg mener welton burde spilt høyre..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jul 03, 11:17
Det er ikke slik at du scorer mer mål jo fler du sender i angrep. Slik som kampen utartet seg på søndag var jo ballen mest på FFKs halvdel i 2.omg. Hva med å benytte lagets beste på vant plass og dermed få muligheten til flere brudd. Men, som Eggen sa: Vi gamblet, og denne gangen gikk det ikke bra.

Hadde Risholt scoret på 1-0 kunne det blitt et helt annet kampbilde og Eggen hadde blitt rost opp i skyene.
Vi hadde flaks mot Start og Hønefoss og uflaks mot Alta og tildels Skeid(selv om de var gode/FFK gjorde de gode), så det jevner seg ut til slutt.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914