Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor blir det av storfisken?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til: 23 jul 03, 17:58
Har hatt ferie og ikke vært så aktiv i det siste, men fikk jo med meg at Lindbækk ikke kom dessverre. Men det må vel være flere storfisker der ute. Antar at C. Petersen ikke er en av event 2 storfisker vi venter på. Er det flere på gang, noen som vet noe?

---------------------------

En ærlig FFK supporter!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 23 jul 03, 21:23
Endret: 23 jul 03, 21:23
Hva med denne? Les mer i Nettavisen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 23 jul 03, 23:04
Endret: 23 jul 03, 23:07
Jeg kan jo poste den her også, ikke bare hos f-b.no...

----

Det er en meget god spiller, men er han noe å satse på? Jeg mener det vil være tull å hente ham til FFK, og begrunnelse følger:

Per dags dato må han nok spille midtstopper for å holde mål, men kan også brukes på midtbanen. Som defensive midtbane/midtstopper holder han høyt nivå, men det er også her FFK har størst dekning.

I hele år har vi vist at vi IKKE har hatt problemer på stopperplassen. Vi har hele tiden hatt folk som har kunne steppe inn, selv under en eksepsjonell skadesituasjon hvor faktisk til og med 5. valget på stopperplassen ute.

Videre vil det si at Risholt må vike plassen sin, og bli omskolert til høyre midtbanespiller. Nettopp dette var jo en av argumentene for å IKKE hente Lars Bakkerud til FFK (som dro fra Helsingborg til Hønefoss), og de samme argumentene gjelder her.

Han har nok av meritter ja, men det har også Ahlsen. Vi kan ikke bare se på meritter, vi må se helhetlig på spilleren og stallen vi allerede innehar per dags dato, og i mitt syn er det ikke her vi trenger spillere.

FFK trenger først og fremst følgende:

1) En god spiss som er komplimentær til Ringberg, men gjerne også enda en spiss som kan være backup for Ringberg, Christian Petersen er vel en kombinasjon. Han er stor og sterk som Lars Petter, men han innehar en vesentlig bedre teknikk.

2) Vi trenger en høyre midtbanespiller av høy kvalitet, som kan forsere, komme seg til dødlinja, og få lagt inn derfra.

3) Vi trenger en ny venstreback, dessverre, men sant.

3) FFK må også hente en god inderløper.

Hvis FFK rykker opp må høyrebacken også forsterkes. Czwartek er en av spillerne som har overrasket i år, men verken han, LP Hansen, B. Johannessen eller Vebjørn Hagen holder mål i Tippeligaen.

Dessverre, for det er flotte gutter, men sant.

Tor Trondsen, Tore Pedersen, Håkan Söderstjerna, Roger Risholt og Markus Ringberg er spillere som helt klart kan hevde seg i Tippeligaen.

Da er 9 spiller totalt nevnt. 5 som kan være med til tippeligaen, og 4 som må dra. Steinar Sørlie er i et grenseland - han kan være landslagsklasse mellom stengene, men på mindre heldige dager er det snakk om god, gammel 2. divisjonskvalitet.

Den 11 spilleren har vi ikke. Vi mangler rett og slett en god høyrekant.

Skrevet av Holters

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 23 jul 03, 23:23
når det gjelder tore p så vet vi jo ikke om han vil komme tilbake til toppformen igjen.. ellers enig med deg i de andre spillerne, holters..

men sier du at tom kåre staurvik er stopper/def.midt??? han er da offensiv midtbane han, og kunne utfylt rollen til bjørnar glimrende!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 23 jul 03, 23:47
Endret: 23 jul 03, 23:50
Staurvik er vel defensiv midtbane, litt den typen som Risholt tror jeg.. Uansett må vi få inn minst en god midtbane til, jeg føler det er der det mangler mest nå.. Har jo ikke sett Petersen ennå, ikke sikkert han er den jeg savner på topp, men jeg håper vi har fått en god spiller til en billig penge ;)

Breivik er jo også under oppsyn igjen nå.. Spennende å se hva som skjer der..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 00:24
jeg mener bestemt at han spilte indreløper i bodø/glimt... tar jeg så feil???

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 24 jul 03, 09:20
Etter et lite søk på internett beskrives han som midtbane/forsvar. Dessuten er han 33 år så det er vel ikke så veldig mye å satse på...

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 09:26
Uansett så er det nok en indreløper/spiss som er det vi trenger mest nå.. Å hente inn en defensiv midtbane vil jo bare være tull, i hvertfall når han kommer til å være så dyr som Staurvik sikkert vil bli (lønning osv..) Uansett så er det mye bra på markedet både i Sverige og Danmark nå, så vi får håpe Harry Hansen og resten av ffk-styret finner no som kan styrke laget..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 24 jul 03, 09:50
Siden Leo fortsatt ikke har funnet seg en klubb så er vel kanskje det en spillertype vi trenger? Er kanskje ikke så uaktuelt for han å spille i 1. divisjon når han ikke finner seg noen klubb...

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 24 jul 03, 10:30
Enig med Holters at Staurvik kanskje ikke er den spilleren vi trenger mest. Men skjønner av innleggene at storfisken fremdeles lar vente på seg! Ellers trenger vi nok en i hvert ledd for å klare opprykk i år.Mulig FFK satser på samme mannskap ut sesongen, for at FFK ASA skal gå i pluss, for deretter å stryrke stallen neste år. Mulig greit å ta ett par sesonger i 1.div, selv om jeg drømmer om opprykk!

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 10:46
Endret: 24 jul 03, 23:48
Ettersom Risholt ikke signerer før ffk har fått inn minst en forsterkning til, regner jeg med at den kommer til å komme.. Uansett tror jeg ikke de belager seg på å ligge en sesong til i 1.divisjon, nå tror jeg de satser alt på at de skal gå rett opp, og heller ta det litt med ro når de kommer til Eliteserien, og kjempe seg sakte, men sikkert mot toppen..

Opprinnelig postet av Pk
Siden Leo fortsatt ikke har funnet seg en klubb så er vel kanskje det en spillertype vi trenger? Er kanskje ikke så uaktuelt for han å spille i 1. divisjon når han ikke finner seg noen klubb...

Sant det, men lønnskrava er nok fortsatt litt høye, selv om de burde ha sunket en del siden han ikke finner noen klubb.. Har jo kjøpt seg hus 10 min fra Nadderud nå, så Stabæk er kanskje noe mer aktuelt.. Uansett tror jeg egentlig han vender hjem til Norge..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 24 jul 03, 10:48
Ja Risholts krav glemte jeg. Mulig du har rett, men det har vel blitt signalisert at han skal skrive under i "god tid" før høstsesongen. Det er vel den viktigste signaturen FFk kan få i disse dager.
Kanskje broren Kai også kunne vært noe?

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 10:50
Nei, det tror jeg ikke.. Kai er på langt nær så god som Risholt, han vil nok ikke forsterke laget..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 24 jul 03, 19:27
Tom Kåre Staurvik er midtstopper eller sentral midtbanespiller. Han er vel best på midten hvor han kan slå sine presise gjennombruddspasninger, komme til skudd med sin mildt sagt berkyktede skuddfot og styre spillet. Han vil i såfall ta den plassen Risholt i dag har - og det blir selvsagt feil. Staurvik er 33 år, vil bli en dyr spiller og vi trenger ikke den spillertypen. Bare fordi han er god og har et kjent navn betyr ikke at vi skal hente han. Hadde det vært snakk om en gjennombruddshissig, offensiv midtbanespiller hadde saken vært annerledes.

Staurvik har jo kanskje vært GIF Sundsvalls beste spiller i år utfra rapporterne, men søker seg nå bort fra klubben fordi han er uenig i måten laget spiller fotball på (!) Her kan man jo også stille seg spørsmål vedrørende hans holdninger; en spiller som, sett utenfra, ser ut til å sette seg selv over klubben er kanskje ikke så attraktiv for noen?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 23:02
Han har spilt veldig bra for Sundsvall, som midtstopper.. Likevell er han for gammel og sannsynligvis også ganske dyr (lønn), så jeg ser ikke vitsen med å hente inn han..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 03, 23:57
costanza:

problemet til tom kåre er nok at han vil spille mer offensiv og underholdende fotball med flere fine enkeltmannsprestasjoner o.l. enn det sundsvall er interessert i... ffk derimot er jo et slikt lag..

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 03, 08:55
Hmm.. Skjønner ikke helt det her, han spilte jo midtstopper for Sundsvall.. Mener han at Sundsvall skulle spilt mer offensiv fotball da kanskje?

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 25 jul 03, 15:48
Kanskje KTE venter med storfisken til Rosenborg eventuelt ryker ut av kval til CH.leage.
Rosenborg møter irske Bohemian i Dublin 30. juli og hjemme på Lerkendal 6. august.
Rosenborg har ikke behov for alle de spillerne de har, hvis det bare blir Tippeligaspill. kanskje det er derfor de venter på storfisken

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 03, 15:53
Tja, er jo en mulighet det, selvo m jeg ikke tror han baserer sine spillerkjøp på hvordan det går med RBK.. Uansett tror jeg ikke RBK kommer til CL i år, møter jo tross alt Deportivo La Coruna hvis de slår Bohemians.. Men, alt kan jo skje...

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 03, 22:05
med den rutina rbk har i cl tror jeg faktisk de slår ut deportivo, som tross alt ikke er så gode som alle skal ha det til... solgte jo nettopp makay også... likevel mener jeg det burde være mulig å få hentet enten storflor eller enerly..

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 03, 23:56
Hehe.. Den var god ajg.. Greit nok at det ikke er noen umulighet, men Deportivo er gode!! De var tross alt med og sloss om det spanske ligagullet!!

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 26 jul 03, 11:55
Tobias Grahn da? Nå gikk overgangen til Elfsborg i vasken. VIF vil bli kvitt han.

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 03, 16:13
Nei, vær så snill.. Makan til bråkebøtte og arrogant fotballspiller skal du lete lenge etter.. Tror det er lite interresant for Grahn å gå nedover i ligasystemet også..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 03, 17:00
Jeg syns vi bør sette inn alle midler på å hente inn Grahn og Leo.. det ville vært som en drøm!!!

Se for dere denne midtbanen:

Stjerna - Leo - Risholt - Grahn

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 26 jul 03, 17:26
Nå begynner det å ligne noe:cool:

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 26 jul 03, 17:46
Greit nok, Grahn er en god spiller, men han er jo så utrolig arrogant og klarer ikke å innfinne seg noe disiplin i det hele tatt.. Derfor mener jeg det vil være dumt å hente inn han, selv om han er en kjempegod fotballspiller.. Leo er jeg absolutt klar for å ta imot, men det spørs vel om han vil til oss da..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914