Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor blir det av Storfesken?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 29 jul 03, 17:31
Endret: 29 jul 03, 17:35
Jeg må si at jeg stiller meg meget undrene til hvordan Harry Hansen opptrer på spillemarkedet. Hvis vi ser på de andre topp lagene i divisjonen har de alle klart å hente inn forsterkninger nå i sommer månedene. Ja, vi har fått Christian P. men han er vel ikke den storfisken som vi alle har ventet på.

Jeg synes at FFK har opptred litt amatørmessig på markedet denne sommeren. FFK gav Andre Schei L. et tilbud, de gav han til og med en frist. Det er en grunn til at pappagutten fra Oslo valgte en klubb i eliteserien i stede for en klubb i første. Men, når det er sagt så skjønner vel ikke han sitt eget beste. Her hadde han vært helt. Mens for Viking må han kjempe for spilletid, og er på samme høyde med de andre.

FFK legger inn et bud på en klassespiller (Lindbeck), mister han. Og så tar de til takke med en spiller som spiller for et antatt svakere lag (Oslo Ø.) og ikke nok med det. Magnus Riis fra Moss, etter det jeg erfarer så fikk han ikke spilletid i Moss. Hva er det vi skal med ham da, hvis ikke han er god nok for et lag som vi slår.

Jeg venter fortsatt på at FFK skal styrke laget før høstsesongen sparkes i gang igjen. Men jeg venter kanskje forgjeves?

Det skal legges til at Christian Petersen var en av de beste mot Sarpsborg.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 29 jul 03, 18:14
Ledelsen i FFK holder ikke ord?
Her har vi det svart på hvit at spillerstallen skulle forsterkes med to klasse-spillere.
Les FB

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 30 jul 03, 09:13
Sant som du sier...."svart på hvitt"...om man holder ord er jo en annen sak da, men det er lov å håpe. Petersen er en god spiller, men storfisk er han vel ikke? Da er vi fortsatt short på to storfisker i stallen...det hadde vært morro å få de på plass!

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 30 jul 03, 09:59
Om det kommer to "storfisker" har jeg liten tro på, nå som vi har fått inn både Christian Petersen og Magnus Riis, selv om ingen av de er noen "storfisker"... At vi kommer til å få inn en forsterkning er jeg ganske sikker på, men det er jo mulig Hansen vil se ann kampen mot Raufoss også, den er jo rimelig viktig! Uansett bør det skje ting snart, hvis det skal skje noe.. :ffk:

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 30 jul 03, 10:10
Jepp. Sessongen er i gang, og vi har ikke råd til å tape en eneste kamp hvis vi har tenkt til å være med i striden om opprykket. Vi kan aldri være garantert at vi rykker opp neste år heller, så har man sjansen i år bør laget gripe den.

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 10:20
Helt enig, vi har faktisk ikke råd til å tape i høstsesongen. Vi kan spille noen uavgjort kamper, men mer enn 4 tap totalt er ikke noe særlig med tanke på opprykk.

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 11:18
Endret: 30 jul 03, 11:19
Vi kommer nok ikke til å gå høstsesongen gjennom uten tap, det kan jeg nesten vedde skjorta mi på ;) Men hjemmekamper skal være tre poeng, pluss at vi må prøve å ta poeng fra topplag på bortebane.. Uansett kommer ingen til å vinne alle kampene sine, så det å tape en kamp betyr ikke at vi ikke kommer til å ha sjangs til opprykk.. Regner med at vi trenger rundt 35 poeng hvis vi skal klare opprykk, dvs 5 poeng mer enn i vårsesongen, 3 mot Raufoss, 3 mot Alta og 2 til mot hønefoss, da skulle det gå tror jeg ;)

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:23
35 poeng er en bra gjetning...da ender vi på 65 totalt og det bør holde til opprykk, har i alle fall gjort det tidligere.

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:26
Jepp, det har holdt tidligere.. Eggen har jo også sagt det, at man burde få rundt 65 poeng for å kunne lukte på opprykk.. Det tror jeg faktisk ffk klarer, men eller uten forsterkninger :ffk:

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:38
Som en kuriositet kan man jo se på poengene til topp 3 fra 2002 og 2001.

2002:
1 Tromsø 30 21 4 5 78 - 36 67
2 Aalesund 30 19 7 4 77 - 26 64
3 Sandefjord 30 18 6 6 65 - 38 60

2001:
1 Vålerenga 30 19 8 3 71 - 29 62
2 Start 30 18 8 4 59 - 33 62
3 Ham-Kam 30 18 6 6 59 - 38 60

Konklusjon: 65 poeng er et bra mål å strekke seg mot!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:41
Jepp.. Men jeg tror nok ikke vi vil vinne serien med 65 poeng.. Ham-Kam har jo 38 nå, så dersom de ikke taper flere kamper enn forutsett vil nok de ende på litt over 70 poeng.. Uansett tror jeg vi kan kapre andreplassen og direkte opprykk med 65 poeng.. Vi får strekke oss mot det ;)

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:46
Endret: 30 jul 03, 12:48
Får Ham-Kam 70 poeng ved sesongslutt er det den høyeste poengsummen siden omleggingen av 1. divisjon til 30 kamper...og det er jo sterkt...

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 12:58
Okei da... Kanskje de ikke får såpass mye, men likevel, jeg ser liksom ingen grunn til at de plutselig skal gå på en smell, selv om det er høyst ønskelig :D

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 13:07
Kan godt hende de får 70 poeng, kanskje over også. Men de får i alle fall ett tap da, mot FFK :)

Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til: 30 jul 03, 13:14
Vi har vel spiltogså mot de antatt beste borte i vårsesongen, bortsett fra Sandefjord. Haugesund borte blir vel også vanskelig. Men med både Hamkan,Hønefoss og Start hjemme er det ivertfall et bra utgangspunkt. MK tror jeg sprekker i høst!

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 13:24
Sant det.. De eneste virkelig tøffe bortekampene vi har igjen er Sandefjord og Haugesund.. Men kampene mot Godset og MK blir nok ikke enkle de heller, selv om vi i hvertfall burde ta 4 poeng i de to.. Bortekampen mot alta SKAL være 3 poeng.. :D

Føler egentlig at vi har godt utgangspunkt for å plukke poeng nå!
Nå rykker vi opp :D

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 13:49
Med fult lag mot Godset i Drammen er jeg sikker på 3 poeng denne gangen, selv om FFK kanskje ikke har hatt helt taket på Godset de gangene de har møttes de siste 2 åra. Men i år blir det 3 p i Drammen. MK borte er kanskje usikkert, men de sprekker som sagt! I alta blir det plankekjøring denne gangen. Ett sted mellom 60-65 poeng ved slutt er vel oppnåelig, og da er vi helt i toppen! :ffk:

En ærlig FFK supporter!

Jonpk

A-lagspiller

Lagt til: 30 jul 03, 13:54
Flere lag forsterker lagene sine. Uff så lenge vi må vente...Se her!

En ærlig FFK supporter!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 14:02
Er rimelig optimistisk med tanke på høstsesongen:

FFK - Raufoss 3 poeng
Haugesund - FFK 1 poeng
FFK - Hødd 3 poeng
Alta - FFK 3 poeng
FFK - Ørn 3 poeng
Bærum - FFK 3 poeng
FFK - Start 3 poeng
MK - FFK 3 poeng
FFK - Ham-Kam 3 poeng
Sandefjord - FFK 0 poeng
FFK - Hønefoss 3 poeng
Strømsgodset - FFK 1 poeng
Moss - FFK 3 poeng
FFK - Oslo Øst 3 poeng

TILSAMMEN : 35 poeng

Klarer vi dette ender vi på 65 poeng, noe som burde tilsi direkte opprykk.. Mulig vi også tar poeng borte mot Sandefjord, men ett eller annet sted kommer tapet, så jeg plasserte det like så godt der.. Mulig vi også slår Godset borte, men jeg tviler på at vi går hele høstsesongen uten uavgjort og den kampen der lukter det egentlig uavgjort av.. Selvfølgelig er det litt vanskelig å spå resultater såpass tidlig, mye kan jo skje med de forskjellige laga, men sånn tror jeg i hvertfall det ender per dags dato.. Litt optimistisk, men ikke så ille at jeg ikke tror det kan gå
:D FFK MOT OPPRYKK :D

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 14:05
Opprinnelig postet av Jonpk
Flere lag forsterker lagene sine. Uff så lenge vi må vente...Se her!

Den som venter, venter på no godt vettu ;) Får vi håpe da :ffk:

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 30 jul 03, 18:01
fin og opptimistisk tanke av deg patriot44.. men jeg trur nok vi får mer enn et tap desverre.. samt ikke kun seiere på hjemmebane..

Sjefskodærn

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 30 jul 03, 23:06
SOm jeg skrev, så er jeg optimistisk.. Tror nok det kan skje andre ting jeg også, men noen umulighet er det jo ikke ;)

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 31 jul 03, 08:58
Endret: 31 jul 03, 08:58
Før serien startet sa jeg 56 poeng i en eller annen debatt. Jeg står fortsatt ved det! :cool:

Stadion på FMV!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 31 jul 03, 10:17
Redd for at det blir litt lite Svein, så jeg står ved mine 65 for at direkte opprykk skal skje.. Men det er jo mulig at vi i det minste havner på kvalik med 56 poeng da, det gjenstår å se :D

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 31 jul 03, 12:06
Jeg tror ikke vi rykker opp i år. Er jeg pessimist eller realist?

Stadion på FMV!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 31 jul 03, 12:10
Jeg har heller aldri seriøst gått for opprykk i år og mener selv da det er realistisk snarere enn pessimistisk.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 31 jul 03, 12:20
Personlig er jeg også enig med de to over her. Jeg mente før ferien at hvis vi fikk 2 solide forsterkninger, da kunne vi gå for opprykk. Det ville vært realistisk.

Men jeg mente videre at vi burde hentet 2 spillere denne sommeren, og kanskje havnet på 4. plass. Til høsten kunne vi hentet 2 nye, og sommerpausen neste år - enda 2 nye. Da ville vi hatt et slagkraftig mannskap, og mest sannsynlig ha rykket opp.

Da ville laget vært forsterket med 6 spillere, og før Tippeligaen kunne man hentet enda fler. MEN dette koster selvfølgelig mye penger!

Slik det ser ut nå er det urealistisk å tenke på opprykk, men det kan fort skje. Med mindre skader og med nøkkelspillere som Tore Pedersen på plass, kan opprykk være aktuelt, men da er sannsynligheten stor for at vi faller rett ned igjen.

Så jeg støtter meg til at det er urealistisk å tro på opprykk allerede i år, spesielt med tanke på at alle de 6 øverste lagene på tabellen har forsterket stallen foruten ManKam og Fredrikstad...

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 31 jul 03, 22:06
Holters peker på det som er det sentrale: En ting er å rykke opp, en annen ting er å rykke opp med et lag som holder seg oppe. De to som rykket opp i fjord ligger på bunnen nå. Ingen av dem var suverene i fjorårets 1. div, begge avga mange poeng. Derfor må det forsterkes for å bygge et tippeligalag som holder, nå som ledelsen har sagt at det skal kjempes om opprykk. Det er selvsagt ikke umulig å klatre opp blant de 3, men da blir det veldig mye nytt til året, HVIS det skulle bli opprykk.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914