Husk meg
Brukernavn
Passord

høsten, laget og skadesituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 01 aug 03, 09:52
Her er noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på:

:confused: Hva tenker :ffk: vedrørende opprykk?
:confused: Hvordan ser lagoppstillinga ut nå etter siste nyervervelser?
:confused: Kommer Tore P. til å fullføre sesongen?
:confused: Kommer Roger Helland tilbake snart?

Både Tore P og Helland er etter mitt "kjønn" nøkkelspillere som skaper stabilitet i laget. Uten disse karene får vi en tøff høst!

God fotball-høst!

---------------------------

Stadion på FMV!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 aug 03, 11:05
Endret: 01 aug 03, 11:05
Opprinnelig postet av Svein
Hva tenker :ffk: vedrørende opprykk?

Det er urealistisk å tro på opprykk per dags dato. (Synes nå jeg).

Hvordan ser lagoppstillinga ut nå etter siste nyervervelser?

Steinar Sørlie
Czwartek - Pedersen - Trondsen - Hagen/Johnsen
Helland/Petersen - Risholt - Johannessen/Petersen - Stjerna
Ringberg - Hansen/Petersen.

Kommer Tore P. til å fullføre sesongen?

Så fremt han blir frisk, så fullfører han.

Kommer Roger Helland tilbake snart?

Helland er tilbake og fit for fight. Han spilte også noen minutter mot Sarpsborg.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 01 aug 03, 11:19
Endret: 01 aug 03, 12:14
Det er vel ikke så urealistisk? Vi er jo tross alt bare 3 poeng unna kvalik og 4 poeng unna direkte opprykk.. Sier ikke at det garantert kommer til å skje, men å mene at det er urealistisk er kanskje litt pessimistisk? Selvfølgelig må du få mene det du vil, men jeg har nå i allefall troa på at ffk kommer til å slå godt fra seg i høst, kanskje holder det til opprykk, kanskje ikke :ffk:

Det er også noe i det Eggen (senior) sa i avisa i dag, at nivået mellom første divisjon og eliteserien er realtivt lite, derfor mente han på at det ville vært ganske fordelaktig dersom FFK hadde rykket opp i år, slik at de slipper å få kjenne den virkelig store nivåforskjellen..

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 aug 03, 12:17
Endret: 01 aug 03, 12:28
Husk at 2/3 av de 6 øverste lagene har fått inn spillere som er _vesentlige_ forsterkninger, utenom MK og Fredrikstad.

Det har også et lag som Moss, som vil begynne å ta fler poeng fremover. Med mindre FFK henter noen forsterkninger, har jeg ingen tro på opprykk allerede i år.

Det Eggen sier om at nivet mellom første divisjon og eliteserien er relativt lite er i alle fall regelrett vås. Nivået er vesentlig bedre!

Bare se på lag som Aalesund og Tromsø som var suverene i 1. divisjon... Er det uten grunn at de begge sliter helt i bunnen av tabellen?

Jeg tror i alle fall ikke det...

Rykker de ned, vil de garantert kjempe helt i toppen av 1. divisjon.

Og hva mener du med "fordelaktig å rykke opp i år så de slipper den virkelig store nivåforskjellen"? Nivået er da sikkert ikke noe lavere i år enn til neste år? Og året etter der?

Nivåforskjellen vil være ca. det samme uansett år, men at 1. divisjonen har blitt bedre er det liten tvil om.

Mange gode, tidligere tippeliga-benkeslitere spiller nå fast i 1. divisjon, og hvis man bare ser på forsterkningene som har kommet i sommet, så er det snakk om klassespillere.

Uansett så er nivået fortsatt høyere i Tippeligaen, og det er ingen ting som sier at vi blir der om vi rykker opp i år.

Ansvarlig redaktør

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 01 aug 03, 13:01
Nivået er fortsatt høyere, men det er ikke like stort sprang fra 1.divisjon til Eliteserien som det har vært før.. !.divisjon har blitt langt bedre, Eliteserien langt dårligere.. Det ser man jo ved å se hvor jevnt det er under Rosenborg..

Haugesund har vel heller ikke forsterka laget sitt?

Og en ting til, Tromsø og Aalesund var jo ikke suverene i fjorårets 1.divisjon, lag som Raufoss, Sandefjord, Strømsgodset og Hønefoss var jo med å kjempe rimelig lenge.. Greit nok at Tromsø til slutt fikk en liten luke, men jeg er ikke enig med at de var suverene.. Å si det er bare regelrett vås...

Nivåforskjellene vil nok heller ikke være det samme hvert eneste år, det vil forandre seg fra år til år, og det kan virke som om 1.divisjon og Eliteserien ikke ligger så altfor langt unna hverandre akkurat nå..

Rykker vi opp i Tippeligaen vil vi garantert få inn forsterkninger, så vi skal nok klare å holde oss der.. I hvertfall dersom supporterne er en smule optimistiske :ffk:

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 01 aug 03, 13:46
Endret: 01 aug 03, 13:48
Vel...år etter år var jeg optimistisk, men FFK røkka ikke opp for det!
Det beste er nok å være realist, selv om det ikke er like morsomt som å være optimist.
Enig med Holters om det med forsterkninger, selv om jeg tror nok laget blir betraktlig hevet med en frisk Tore og Roger Helland.

Stadion på FMV!

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 01 aug 03, 14:31
Har skjedd mye med ffk i løpet av de siste åra da.. Før var det bare rot og surr "innabords" i klubben, det har jo blitt rydda opp nå.. Mener ikke at det er kjempesannsynlig at ffk rykker opp, men muligheten er der, og jeg tror gutta kommer til å gripe den... :ffk:

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 aug 03, 14:47
Så ung og naiv... Så ung og naiv, patriot44... :)

Bare vent til du har vandret noen år til på stadion - skuffelse etter skuffelse... Bare vent...

Fra spøk til alvor...

Jeg sier ikke at nivåforskjellen er det samme hvert år; Jeg sa at den var ca. det samme, men samtidig påpeker jeg at 1. divisjon har blitt bedre...

Det du sier om at Tippeligaen har blitt enda dårligere... Burde ikke da Aalesund og Tromsø klart seg bedre? Tenkt over det? Hvorfor ligger da begge disse an til nedrykk?`

Det _er_ et stort hopp å gå fra 1. divisjon og til å etablere seg i Tippeligaen.

Muligheten er selvfølgelig til stedet for at FFK skal klare seg, spesielt om Tore Pedersen og Helland er på plass, men vi blir et meget "uferdig" lag med utrolig tynn stall om vi rykker opp.

Se på Sandefjord; De har uten tvil divisjonens bredeste (når det gjelder kvalitet) stall, men sliter enormt med skader fortsatt.

FFK kan slå alle på en god dag, og da med nøkkelspillerne på plass, men på de dårlige dagene er vi til gjengeld langt nede på 2. divisjonskvalitet. Fredrikstad er ustabile! Og utrolig avhengige av at enkeltspillere lykkes...

Sånn litt på si; Tror forresten ikke Rosenborg har blitt så enormt mye bedre i år... De har begynt med en mer ballbesittende spillestil, noe som har ført til at de har blitt mer suverene hjemme, men jeg tror de kommer til å slite ute i Europa.

Når de nå møter lag som har LANGT større erfaring med "å holde ballen i laget", tror jeg det ikke går like bra lenger. Rosenborgs styrke har vært at det gikk lynende raskt i angrep, men årets lag er svekket på denne fronten...

Så spørsmålet er da... Vil det føre til at Rosenborg blir mer suverene hjemme, men svakere i Europa?

Den som lever får se! :)

Ansvarlig redaktør

patriot44

Landslagsspiller

Lagt til: 01 aug 03, 14:58
Har vært på stadion en del år, og blitt rimelig skffet mange ganger, så det har jeg god erfaring med ;)

Uansett, vi legger denne diskusjonen død, så bruker vi heller energien vår på å heie frem FFK til en best mulig plassering, helt blant de topp tre :)

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 aug 03, 15:08
Øj, kan da ikke legge alle diskusjoner døde når det først skjer noe :)

Ansvarlig redaktør

Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til: 01 aug 03, 15:18
Enig med Holters i mye av det han sier, og ivertfall at diskusjonene ikke må legges døde:rolleyes:
Nivået er helt klart forskjellig bra Tippeligaen og 1.div, men iår tror jeg den er mindre enn noen gang før. Se på f.eks. cupkampen mot LSK. FFK var bra med hele veien, men tapte kanskje kampen på at LSK var mere rutinerte og at FFK manglet Tore P. Jeg tror rutinen og hastighet i spillet er to forskjeller! Rent teknisk er vel muligens forskjellen ikke så stor. Med fult lag mener jeg at FFK på sitt beste kan hamle opp med alle, men som Holters sier, så er det også dårlige på sitt værste. Husk Alta kampen, Uff uff. irriterer meg ennå

En ærlig FFK supporter!

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 01 aug 03, 17:23
Tror ikke det er noen umulighet å rykke opp i år selv om det skal bli vanskelig!!!
Gleder meg enormt til høstsesongen, da vi virkelig får se hvor langt dette rekker.

Og HVIS vi skulle rykke opp, må vi virkelig ut på handletur, for da er jeg redd mange av dagens spillere ikke lenger holder mål!
Men det får vi ta når det kom:)mer.

Jeg satser ihvertfall på opprykk allerede i år!!
Ingen grunn til å la være ;)

Pættærnæ døm hang og slang!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914