FM2005
Har aldri begynt uten jobb på FM før så tenkte jeg skulle prøve nå. Har fått ny og kjapp datamaskin, så jeg smalt opp masse land, med de to øverste ligaene i hver... bl.a England, Italia, Spania og Norge...
Det gikk flere måneder uten at jeg fikk noe jobb i det hele tatt, men akkurat da det begynte å nærme seg døll å sitte der og vente, fikk Åbrekk sparken i Haugesund, og jeg ble headhunta til jobben... Det var da fire kamper igjen av sesongen og Haugesund lå under streken (i 1.div. dette var før de rykka ned... MEN etter spilleroppdateringer, så jeg hadde hverken Grinheim eller Bertie). Dessuten hadde de solgt grom-keeperen sin og (noe som ga meg litt handlefrihet. Målsetninga var klar: redd plassen! Det gjorde jeg med glans.... på målforskjell...
Nå er jeg seks sju kamper ut i neste sesong, og den personlige målsetninga er klar: opprykk! (ligger på 6.plass nå). Fredrikstad rykka ned, og ettersom de ikke hadde satsa på macD enda fikk jeg kjøpt ham for ca 1.mill. I tillegg har jeg henta Bjørkøy (fra Hønefoss) og Jørgen P. Fikk også lov av Rbk til å låne Koppinen, men han ville ikke spille for meg, det svinet. Skrev også ny 4-års kontrakt med stjernespissen Patrick Fredholm og et par andre viktige spillere. Det er altså en grunn til ambisjoner om opprykk: Budsjettet sprekker til de grader...
Jeg skulle gjerne hatt tak i en veldig bra og billig (les: gratis) forsvarsspiller for å styrke mulighetene for opprykk... noen forslag?
Vant på tredje forsøk Premier League, 9 poeng foran Liverpool, som hadde vunnet de tre foregående årene. Sparket Theo Schneider som assistent manager, og hyret inn Rene Meulensteen (i virkeligheten teknikk-trener i United). Pussig nok ble Schneider hentet inn som manager i United da Del Bosque (!) fikk sparken. Han holdt ikke et år en gang. Er jo litt merkelig at en fyr med bakgrunn som trener i Dortmund og assistent manager i Yeovil får rollen som manager i en av verdens største klubber, men sånn er nå FM ennå. Håper på mer realisme på 2006.
Vant også UEFA-cupen etter en spennende finale mot Basel. 4-3 vant vi, med seieren sikret 3 minutter på overtid. Tapte dog FA-cupfinalen mot Liverpool. Men den våren var hinsides alt programmessig. Spilte e-cupsemi dagen før seriekamp mot Arsenal. 8 kamper på tre uker på slutten der.
Stallen er ikke så veldig forandra. Har handla inn Diego som offensiv midtbane-alternativ til Landon Donovan, Joaquin kom inn på høyrekanten. Adriano kom inn før Gull-sesongen, sammen med Christian Chivu. Og nå har jeg nettopp hentet inn Tobias Neumann for å erstatte Tomas Hübschmann som midtstopper. Dette sammen med at Sol Campbell er gammel, og at Geoffrey Mujangi Bia er på gang, gjør at jeg har fått et bra utvalg på midtstopperplassen. Fikk nettopp Fernando Cavenaghi (sesongens beste hittil, slutten av oktober 2009) skadet i ni måneder. Sendte ham til fysio som foreslo operasjon, og dermed var han bare ute i tre måneder!
Status per i dag er 4. plass på tabellen (skiller to poeng mellom 1. og 5.), leder CL-gruppa etter 3 runder (Banik Ostrava, Sporting og Deportivo er i gruppa), og ble slått ut av Everton i første runde av Ligacupen. Like greit, det blir for mange kamper. Satser på trippel i år, serien, CL og FA-cupen, men skal være glad om vi tar en av de to store.
Det som er drit når man har spilt en stund er at en fyr som Kenneth Stenild har blitt en skikkelig god keeper. Han ble kåret til Championships beste keeper når han spilte for West Ham forrige sesong, og aksepterer derfor ikke å sitte på benken for oss. Men jeg har Petr Cech i mål, og må derfor selge en kjempekeeper. Problemet er at bare engelske lag er interesserte, og da styrker jeg jo konkurrentene.
Jobben som landslagstrener for Frankrike ble ledig denne høsten også, så nå har jeg karret til meg den i tillegg til klubbjobben. Status er 4 kamper, 4 seire. Vel og merke mot varierende motstand som Azerbadsjan, Ungarn, Russland og Kypros. Men 6-0 mot Russland vitner om et lag som kan sparke godt ifra seg i neste VM, som Franrike har kvalifisert seg til med 30 av 30 mulige poeng. Blir spennende å se hva vi kan gjøre mot mine brasilianske, argentinske og spanske Yeovil-stjerner.
Er forresten vanskelig å bygge noe storlag av engelske spillere. En kjempespiller som James Beattie fikk ikke til noe hos meg. Men gikk hen og ble toppscorer i Fulham. Så kanskje er det kjemien mellom meg og engelskmennene. De eneste britene som gjør det bra hos meg er Sol Campbell, John Terry, Wayne Routledge og Owen Hargreaves. Har noen sterke talenter i Anthony Baker, John Bennett og Steve Hunt.
Men må stikke nå, har en pressekonferanse før kampen mot Banik Ostrava å ta meg av!
---------------------------
Bams-fia, Jack og sang!
Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig
med liverpool så vant jeg serien 4 år på rad + chapions league en gang trur jeg så bynte jeg på nytt igjen fordi pcen klikka.
jeg bynte på nytt igjen, men denne gangen hadde jeg som mål å ha mest mulig eller helst alle bare engelske spillere.
klarte å holde meg på topp 4 første sesongen andre sessongen så kom jeg på 2 og vant chapions league, møtte foresten bare de samme som liverpool gjorde på ekte når de vant sitt 5 trofe(mystisk) utenom finalen da møtte jeg werder bremen.
må si at det er noen måneder siden jeg spilte så jeg husker ikke alle navna helt korekt
kirkland
/ carrager ledly king stephen taylor fra newcastle billy jones
shaun wright pillips jenas joe cole han unge gode venstre vingen på middlesborough
carlton cole og jeromine defoe
benk : miller ,kewel ,guarin, han talentfulle spissen på aston villa masse annet rart og spenanes
hvis det var en bra eller en talentfull spiller i england så kan du være sikker på at jeg hadde han eller ville ha han:P hehe
hadde 12 spiller på det engelske landslaget en stund der, bare 5-6 spile da seff.
må sies at jeg antageligvis ikke hadde klartmeg så bra i norsk liga da jeg ikke har så mye peiling på tippeligaen som engelsk ligasystem hehe
FFK, stjernen og liverpool for altid:)
De er jo alle stjerner på spillet... Hadde null problem med å hente dem...
En ting som tar litt tid,er å utvide stadion.... Spilte 4-5 sesonger med FFK før jeg fikk utvidet!! (med 2000 sitteplasser)
Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!
Jeg har testet ut FFK i demoen (man får spille 6 måneder) og gjorde følgende observasjoner:
- Tóth viste seg å være god. Ble mitt naturlige spissvalg sammen med Martin Wiig i en 4-4-2-formasjon.
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)!
- FM2006 starter før sesongen 2006, så derfor er verken Lindström eller Lund Hansen med for FFK.
- Er en del feil mtp kontraktslengder (aner ikke hvorfor). Helland er f.eks. fortsatt i FFK i 2006...
- Jeg hadde store problemer med å fornye kontrakter med som ble bosmanspillere første sesong. Verken Brenne, Blixt eller Wiig ønsket å bli i FFK.
- Jeg hadde ca 6 mill disponibelt til å kjøpe spillere for foran 2005-sesongen. Greit nok, men prisnivået er fortsatt generelt høyt. Middels gode Tippeligaspillere koster for et par millioner.
- Lasse Staw er FFKs beste keeper når man starter spillet og viser seg å være moden nok for Tippeliga-spill i 2006!
- FFK er minst like elendige på bortebane her som i virkeligheten. Hvert fall med meg som manager... På hjemmebane går derimot alt så mye bedre. Snakk om realisme!
- Til tross for gode stats, Simen Brenne var en skuffelse. Det samme med Brian West og Raymond Kvisvik.
Det er lagt inn slik at FFK før 2007-sesongen flytter over på nye stadion...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Dette må kjøpes...
Men åssen er tilskuertallene på fm06 da??
På fm05 var de helt borti natta spør du meg... Greit nok når Moss kom på besøk,da var det stinn brakke!
Men når jeg møtte andre topplag så hadde jeg ca 6-7000 tilskuere.
Syntes at kamper som var viktige med tanke på å overleve i tippeligaen,eller klare gullet skulle ha trekt flere folk...
Synd at West og Kvisvik ikke er helt i 100 på spillet da
Opprinnelig postet av Costanza
Gold Demo for FM2006 er for øvrig ute nå (fullversjonen kommer i salg om ca tre ukers tid).
Jeg har testet ut FFK i demoen (man får spille 6 måneder) og gjorde følgende observasjoner:
- Tóth viste seg å være god. Ble mitt naturlige spissvalg sammen med Martin Wiig i en 4-4-2-formasjon.
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)
Trodde det var du som var researcher for FFK sine spillere jeg, eller har jeg rota veldig nå? Eller kanskje det var tidligere versjoner det?
Har til gode å spille FM, så kanskje jeg går rett på FM06 nå. Liker det helst plain and simple, så det tok sin tid før jeg begynte å like cm 03/04 når jeg var vant med cm4. Likeså tok det en stund før jeg likte cm3 når jeg var vant med de foregående spillene. Men men, ser ut som denne trengs å prøves?!
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Vil ikke si det er så altfor stor overgang fra cm4 til fm05...
Den store overgangen er nok fra cm4 til cm5
Opprinnelig postet av GurrBass
Football Manager er så absolutt til å anbefalles
Vil ikke si det er så altfor stor overgang fra cm4 til fm05...
Den store overgangen er nok fra cm4 til cm5
Av den enkle grunn av at cm4 og cm5 er to vidt forskjellige spill laget av andre spillutviklere. Mens fm05 derimot bygger på cm4. Derfor er også fm05 mange ganger bedre enn cm5.
Dette kan jo virke forvirrende... men den enkle forklaringen er at de som nå lager cm, vant retten til å beholde navnet. Men selv om de heter cm5, som kan virke som en fortsettelse av cm4, er det et helt nytt spill, laget fra scratch. De trenger nok litt tid for å nå opp til fm-standard.
Dette var kanskje gammelt nytt for mange, men for andre var det kanskje oppklarende. Min anbefaling er; kjøp FM dersom du er i tvil om hvilket managerspill du skal kjøpe. Dessuten kommer FM06 ut denne måneden.
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Opprinnelig postet av Costanza
Gold Demo for FM2006 er for øvrig ute nå (fullversjonen kommer i salg om ca tre ukers tid).
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)!
- FM2006 starter før sesongen 2006, så derfor er verken Lindström eller Lund Hansen med for FFK.
- Er en del feil mtp kontraktslengder (aner ikke hvorfor). Helland er f.eks. fortsatt i FFK i 2006...
- Jeg hadde store problemer med å fornye kontrakter med som ble bosmanspillere første sesong. Verken Brenne, Blixt eller Wiig ønsket å bli i FFK.
- Jeg hadde ca 6 mill disponibelt til å kjøpe spillere for foran 2005-sesongen. Greit nok, men prisnivået er fortsatt generelt høyt. Middels gode Tippeligaspillere koster for et par millioner.
- Lasse Staw er FFKs beste keeper når man starter spillet og viser seg å være moden nok for Tippeliga-spill i 2006!
- FFK er minst like elendige på bortebane her som i virkeligheten. Hvert fall med meg som manager... På hjemmebane går derimot alt så mye bedre. Snakk om realisme!
- Til tross for gode stats, Simen Brenne var en skuffelse. Det samme med Brian West og Raymond Kvisvik.
Det er lagt inn slik at FFK før 2007-sesongen flytter over på nye stadion...
Hvilken taktikk brukte du med FFK? Jeg har prøvd å lage egen taktikk på den nye demoen. Jammen ikke lett. Det gikk langt bedre når jeg valgte en default taktikk og gjorde noen få justeringer (tett markering, kontringer, etc). Hva er dine erfaringer?
HOLYGANS
Har FFK et 2lag på FM06???
Dette var litt irriterende på FM05! Der hadde mann bare a-lag og junior-lag!
Opprinnelig postet av GurrBass
Lurer på en liten ting..
Har FFK et 2lag på FM06???
Dette var litt irriterende på FM05! Der hadde mann bare a-lag og junior-lag!
Ja, det blir 2. lag på FM2006!
Hallo, Constanza! Så du ikke mitt innlegg til deg? Vedr taktikk på FM06...
HOLYGANS
Spiss Spiss
Midtbane - Midtbane - Midtbane
Def. Midt Def. Midt
Forsvar - Forsvar - Forsvar
Keeper
Du trenger selvsagt to defensive midtbanespillere (med piler opp) som er gode både defensivt og offensivt (Bertelsen funker bra der). Du får kjøpe en på høyresiden hvis du er FFK. De må også har bra løpsstyrke, for det blir en del løping på de. Jeg har i hvert fall gode resultater med denne formasjonen på CM-serien, du får et bra forsvar og kommer til en del sjanser offensivt også.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Opprinnelig postet av FFK1903
Du får prøve ut min eminente 3-2-3-2-formasjon som utgangspunkt, funker i hvert fall bra på mine saver, men har ikke prøvd de ut på FM-serien ennå.
Spiss Spiss
Midtbane - Midtbane - Midtbane
Def. Midt Def. Midt
Forsvar - Forsvar - Forsvar
Keeper
Du trenger selvsagt to defensive midtbanespillere (med piler opp) som er gode både defensivt og offensivt (Bertelsen funker bra der). Du får kjøpe en på høyresiden hvis du er FFK. De må også har bra løpsstyrke, for det blir en del løping på de. Jeg har i hvert fall gode resultater med denne formasjonen på CM-serien, du får et bra forsvar og kommer til en del sjanser offensivt også.
Takker for tipset... min erfaring er at cm taktikker sjeldent funker bra i FM. Men i dette tilfelle har du jo kun gitt en formasjon. Så står jeg fritt til å legge inn alle de andre instruksene selv... og det er i grunnen her utfordringene ligger. Det er om å gjøre å finne de detaljene som funker på den aktuelle versjonen. Det er til og med stor forskjell bare fra FM2005 til FM2006. Men det er jo litt av sjarmen da...at det ikke skal være superlett.
HOLYGANS
Opprinnelig postet av RC2
Hallo, Constanza! Så du ikke mitt innlegg til deg? Vedr taktikk på FM06...
Hadde faktisk oversett det innlegget...
Jeg må nok erkjenne at jeg ikke har SPILT FM2006, kun kjørt gjennom en halv sesong med standardoppsett på formasjon (4-4-2) og ingen taktiske endringer overhodet, bare for å se hvordan spillet flyter og hvordan spillbarheten er. Så er redd jeg ikke har så mye å bidra med i forhold til taktiske valg i FM2006. Men jeg skal selvsagt sette meg inn i det når jeg får fullversjonen. Men siden jeg fort blir hektet på dette, så burde jeg egentlig ventet til etter siste eksamen i desember med å starte opp...
HOLYGANS
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914