Husk meg
Brukernavn
Passord

FM2005

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 25 aug 05, 10:25
Siden vi allerede har en hattrick-tråd syns jeg det er på plass å ha en FM-tråd her inne også..

Er på tredje sesongen med FFK nå, vunnet serien 2 ganger men blir slått ut av cupen gang på gang av svake lag. Har også vunnet Royal League de gangene jeg har spilt det. Første gang jeg var i CL-kvalik møtte jeg ManU i tredje runde og fikk stryk på Old Trafford men seier på stadion, det holdt desverre ikke.. Er kvalifisert til CL denne gangen her så vi får se hva som skjer..

Hadde vært fint om det var flere her som vil dele litt erfaringer, spillere og taktikker.. 

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 aug 05, 14:22
Opprinnelig postet av bønna
Siden vi allerede har en hattrick-tråd syns jeg det er på plass å ha en FM-tråd her inne også..

Er på tredje sesongen med FFK nå, vunnet serien 2 ganger men blir slått ut av cupen gang på gang av svake lag. Har også vunnet Royal League de gangene jeg har spilt det. Første gang jeg var i CL-kvalik møtte jeg ManU i tredje runde og fikk stryk på Old Trafford men seier på stadion, det holdt desverre ikke.. Er kvalifisert til CL denne gangen her så vi får se hva som skjer..

Hadde vært fint om det var flere her som vil dele litt erfaringer, spillere og taktikker.. 


Det du forteller i denne tråden er pjatt og ingenting. Bare ren skrytt, og forteller verken om spillerkjøp, taktikk eller noenting. Men en ting kan jeg si deg ang. taktikk på det spillet, og det er at du må legge opp taktikken i forhold til ferdigheter på spillerne. Og forandre på taktikk fra kamp til kamp blir spillerne forvirra ta.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 25 aug 05, 18:02
Må si det er sinnsykt enkelt å være FFK på FM05. Veldig lave forventninger. Mange spillere som slår til skikkelig etterhvert. (Bertie - Brenne - McD - Martin Wiig - Lasse Staw) også risholt, ringberg og B. West. Alle sammen meget gode spillere på FM. Er nok litt for enkel vanskelighetsgrad ja... Spesielt nå man får så enorm handlefrihet etter en sesong med gode resultater.

I min 3 sesong med FFK har jeg nå solgt Raijo (40 mill) og Roger Risholt (10 mill) og sopet inn masse spenn på CL-deltagelse. Dette er (sånn ca) laget:

-----------------------------Lasse Staw--------------------------------

Vidar M--------------Bora----------------Tor T-----------------Bertie

-------------Per C Skjelbreid --Grindheim-------Brenne----------
Amin Askar------------------------------------------------------Mackie
------------------------Hannes Sigurdsson---------------------------


Er veldig glad i 4-5-1 formasjon med offansive vinger. Er ellers helt enig i at man må legge opp taktikken etter spillernes ferdigheter. Har en bra corner-variant og:

Utoverskrudd på første stolpe. To mann løper på første, med ordre om å stusse bakover. 3 eller 4 mann løper mot bakre. Synes den funker ganske bra. Tar gjerne imot dødball-tips.

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 25 aug 05, 18:17
Det er jo et velkjent problem at scoutinga gjort på den norske serien til FM2005 er dårlig. Altfor mange spiller har for høy evne og/eller for høyt potensiale. 

Vet at dette skal bli bedret til 2006-versjonen som kommer i november. 

Har selv spilt FFK noen ganger på forskjellige FM/CM-versjoner, men synes det blir litt for nært hjemme, og litt vanskelig å leve seg inn i med tanke på at mye ikke stemmer. 

Er for øyeblikket manager for Yeovil, fikk dem opp fra League 1 til PL på to sesonger, takket være heldige signinger på free transfer av spillere som Djorkaeff, Batistuta, Lucic, Vanden Borre og Hæstad. Slo nettopp WBA 6-1, etter 4 mål av Fernando Cavenaghi, en spiller jeg har stor tiltro til. Min andre seier i PL, på 7 kamper. Blir tøff sesong det her, men etter å ha forsterket med bl.a. Joseph Yobo, Tomas Hübschman, Franciscos J. Farinós og Emile Heskey, tror jeg at det blir mulig å beholde plassen. 

Spiller forøvrig et litt risky 4-4-2-system med diamant, dvs. en veldig defensiv og en veldig offensiv sentral midtbanespiller. Venstrevingen trekker også mer inn mot midten, mens høyrevingen er mer tradisjonell ving. Backene er vingbacker, Darty Brown og nevnte Hübschman gjør jobben!

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 aug 05, 18:45
Opprinnelig postet av Olavesen

I min 3 sesong med FFK har jeg nå solgt Raijo. Tar gjerne imot dødball-tips.


Åssen i allverden fikk du tak i Rijo da? Han bare ler når jeg prøver å kjøpe`n. Et bra corner-tips er å sette Ringberg på stand on far post og sette alle cornere på far post. Costanza (som jeg tror har gjort researchen på FFK i FM2005) har sinnsykt tro på Ringberg. Mannen er jo helt vill, med max på headinger og finishing, så han bøtter inn mål hos meg og er toppscorer i TL og RL for 3 året på rad. 

Ellers er Henning Hauger å anbefale fra 2006 og utover....knallspiller!

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 25 aug 05, 19:01
Jeg tar selvkritikk på dårlig research til FM2005. Én unnskyldning er at jeg fikk ekstremt dårlig tid på meg... Flere spille er helt klart veldig veldig overvurdert, men foran FM2006 er det gjort vesentlig mer grundig arbeid, så håper ting blir mer realistisk da!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 25 aug 05, 19:11
Rajo er med når man henter ned oppdateringene med data-oppdateringer.

Et annet bra dødball-tips er vel å ikke selge Rajo i det hele tatt. :)


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 25 aug 05, 21:23
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg tar selvkritikk på dårlig research til FM2005. Én unnskyldning er at jeg fikk ekstremt dårlig tid på meg... Flere spille er helt klart veldig veldig overvurdert, men foran FM2006 er det gjort vesentlig mer grundig arbeid, så håper ting blir mer realistisk da!



Dårlig unnskyldning, gi fra deg jobben om du ikke har tid, ikke ødelegg spillopplevelsen for oss andre :P

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 aug 05, 09:41
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det du forteller i denne tråden er pjatt og ingenting. Bare ren skrytt, og forteller verken om spillerkjøp, taktikk eller noenting. Men en ting kan jeg si deg ang. taktikk på det spillet, og det er at du må legge opp taktikken i forhold til ferdigheter på spillerne. Og forandre på taktikk fra kamp til kamp blir spillerne forvirra ta.


Jeg forteller litt om min erfaring..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 aug 05, 14:46
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det du forteller i denne tråden er pjatt og ingenting. Bare ren skrytt, og forteller verken om spillerkjøp, taktikk eller noenting. Men en ting kan jeg si deg ang. taktikk på det spillet, og det er at du må legge opp taktikken i forhold til ferdigheter på spillerne. Og forandre på taktikk fra kamp til kamp blir spillerne forvirra ta.


Jeg forteller litt om min erfaring..


Det du forteller i innledningstråden forteller ingenting. Du snakker om å fortelle om din erfaring?? Erfaring om hva da ?? Din plassering når du spiller spillet. På meg så blir det bare skryt, og lissom hvor god du er til å spille.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 26 aug 05, 15:32
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det du forteller i denne tråden er pjatt og ingenting. Bare ren skrytt, og forteller verken om spillerkjøp, taktikk eller noenting. Men en ting kan jeg si deg ang. taktikk på det spillet, og det er at du må legge opp taktikken i forhold til ferdigheter på spillerne. Og forandre på taktikk fra kamp til kamp blir spillerne forvirra ta.


Jeg forteller litt om min erfaring..


Det du forteller i innledningstråden forteller ingenting. Du snakker om å fortelle om din erfaring?? Erfaring om hva da ?? Din plassering når du spiller spillet. På meg så blir det bare skryt, og lissom hvor god du er til å spille.


Les en annen tråd da for f...!

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 aug 05, 17:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det du forteller i denne tråden er pjatt og ingenting. Bare ren skrytt, og forteller verken om spillerkjøp, taktikk eller noenting. Men en ting kan jeg si deg ang. taktikk på det spillet, og det er at du må legge opp taktikken i forhold til ferdigheter på spillerne. Og forandre på taktikk fra kamp til kamp blir spillerne forvirra ta.


Jeg forteller litt om min erfaring..


Det du forteller i innledningstråden forteller ingenting. Du snakker om å fortelle om din erfaring?? Erfaring om hva da ?? Din plassering når du spiller spillet. På meg så blir det bare skryt, og lissom hvor god du er til å spille.


Greit at du mener det, jeg foreslår at vi legger den her død, at de som vil lese og bidra i denne tråden fortsetter mens Rune Haugen kan hisse seg opp et annet sted..

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 aug 05, 20:08
jeg kan si en ting og det er litt flaks og lykkes i det spillet.. jeg har klart sparken flere ganger jeg :D

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 27 aug 05, 12:37
Endret: 27 aug 05, 12:38
For min egen del når jeg styrer klubber med lite penger, tråler jeg først free transfer markedet.. Ellers så pleier jeg å hente Freddy Guarin, Freddy Adu og Lucas Biglia hvis jeg er i en klubb med en passe god bankbok.. 

Liker å kjøre en hurtig, offensiv 4-2-2-2 formasjon..

Dette er laget jeg kjører etter tre sesonger med FFK:

--------------------------------Staw-------------------------------------

---Storbæk----------Muri----------Zivkovic--------Andersson--

-------------------------Guarin----Stang-----------------------------

---Sistek------------------------------------------------Bertelsen---

---------------------Ringberg-----Olsen-----------------------------

Reserver: P.M. Kristiansen, P.Sørensen, T. Holm, Risholt, M. Fevang, S. Iversen og Y. MacDonald/P. Strand..

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 29 aug 05, 00:09
Kan legge til en liten update på Yeovil-spillet mitt.

Kom i min første sesong i Premier League på 2. plass bak Liverpool. Spilte 4-4-2 med diamant hele sesongen gjennom, og det gjør jeg fortsatt. Ligger etter ti serierunder på 4. plass. Har vært særdeles heldig med kjøp, en desillusjonert Robinho i Atletico Madrid valgte heller en feit lønningssjekk i engelsk serie. Har gitt han og et par andre max i lønn, så satser jeg på gode, middels dyktige arbeidsjern på resten av laget. Robinho er forøvrig skadd i 4 måneder, hurra.


Spiller akkurat nå med denne lagoppstillingen: 

------------------------------Kenneth Stenild-----------------------------------

Oscar Diaz---Joseph Yobo---Tomas Hübschman---Darty Brown

---------------------------Francisco J. Farinós--------------------------------

David Dunn-----------------------------------------------------------Gamst`n

-----------------------------Landon Donovan----------------------------------

----------------Fernando Cavenaghi---James Beattie-------------------



På benken har jeg folk som Álister Alves, Hatem Ben Arfa, Wayne Routledge, Alou DIarra og Anderson (jr.). 

Drømmer om Mourad Meghni, men han lar nok vente på seg. 

En av de smarte tinga jeg gjorde var å hente inn Theo Schneider som Ass. Manager, han kan sakene sine. Dette sammen med en oppatert trener- og fysio-stab, gjør at vi klarer oss bra. Klubben har både utvidet stadion (til hele 13.350 seter) og bygd et ungdomsakademi. Synes tydelig at de nye spillerne på U18-laget er bedre enn de som var før. 

Har jo kommet til Champions League, og det starta bra med 2-1 mot Anderlecht borte. Så klarte vi 2-2 mot Juventus, mens Benfica borte ble for sterke. Tapte tidligere 0-3 for Chelsea også, men de er ikke like sterke i spillet som i virkeligheten. Har ennå ikke vunnet serien her, det er det Arsenal og Liverpool som har bytta på å gjøre. 

Tror det skal holde hardt å gjøre det like bra i år. Kjøpte inn en ny defensiv midtbanespiller, som etter ei uke ble skadd for 9 måneder. Hurra... Klarte å leie inn Jan Koller da Robinho ble skadd, men woops, så var han ute i to måneder. Ja, ja, moro er`e lell!

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 29 aug 05, 17:41
Oj, du har fått til bra med Yeovil, men du har litt mye skader.. Har du nok physioer på treningen? Kan være smart.. Husker på Hull-saven min at jeg hadde 9 spillere på skadelisten samtidig fordi jeg hadde mangel på physioer..

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 29 aug 05, 20:01
Har physioene noe med skadeforebygging å gjøre? Eller spiller de bare noen rolle for hvor lang tid det tar å komme tilbake fra skade?

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 aug 05, 10:26
Virker i hvertfall sånn.. Hadde som sagt 9 av spillerne mine samtidig på skadelisten samtidig, da satte jeg noen physioer på treningsoppleggene mine og skadelisten minket drastisk.. Man kan også vurdere ut i fra hvor hardt treningsopplegget på hvor mange physioer man trenger..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 sep 05, 02:09
Endret: 10 sep 05, 02:11
Spørsmål: Er FM mer realistisk enn CM 03/04? Tok meg nemlig bryet med å oppdatere samtlige spillerstaller i Tippeligaen og lag på CM 03/04 for å ha noe å gjøre på nattevaktene. 

Men hele saven er helt absurd. Spillerne fra Tippeligaen blir solgt til blodpris til Europeiske toppklubber. Simen Brenne betalt Celtic gledelig 65 millioner for, Kvisvik ble solgt til La Coruna for 37 millioner og i sin tredje sesong havnet han på tredjeplass over kåringen til Europas beste midtbanespiller det året. 

Alle de hypa Startspillerne er fast på storlag. Selv fikk jeg lett hentet Arason fra Enga til spottpris. Den første sesongen vant jeg serien, så vant Aalesund og nå Sogndal. Aalesund spiller i CL og kjøper spillere i millionklassen, det samme gjør de andre lagene også. Det som skulle bli en realistisk save ble tragikomisk, så da tenkte jeg å gi FM en sjanse i steden for... Lurt?

Spilte mot Bærum i cupen, 3-3 etter full tid, 8-3 til FFK etter to ekstraomganger, det skjer ikke ofte vil jeg tro

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 10 sep 05, 04:54
(Desverre)? så har det seg sånn at det lever litt sitt eget liv... Det gjelder heler cm/fm serien. Man kan ikke ta for gitt at de spillerne man vet er gode i virkeligheten er gode også på spillet. Samtidig som noen slår igjennom så til de grader... 
Må også sies at prisnivået på norske spillere (eller kanksje spillere generelt) er meget høyt også i FM. 

Jeg mener absolutt FM er bedre enn den eldre varianten, men er ikke sikker på om realismen er på topp. Tror fortsatt prisnivået på spillere burde vært justert ned og vanskelighetsgraden kraftig opp. Men at spillet lever sitt eget liv i form av at Sogndal vinner serien må du nok regne med.

Nå er det forresten ikke lenge til FM2006 kommer, så skal du gi FM en sjangs anbefaler jeg å vente til da. Virker som det kommer noen kule nye muligheter :

www.fmnorge.com
www.sigames.com

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 10 sep 05, 05:06
Har forresten akkurat begynt på en ny save: som arbeidsløs...

Har aldri begynt uten jobb på FM før så tenkte jeg skulle prøve nå. Har fått ny og kjapp datamaskin, så jeg smalt opp masse land, med de to øverste ligaene i hver... bl.a England, Italia, Spania og Norge... 

Det gikk flere måneder uten at jeg fikk noe jobb i det hele tatt, men akkurat da det begynte å nærme seg døll å sitte der og vente, fikk Åbrekk sparken i Haugesund, og jeg ble headhunta til jobben... Det var da fire kamper igjen av sesongen og Haugesund lå under streken (i 1.div. dette var før de rykka ned... MEN etter spilleroppdateringer, så jeg hadde hverken Grinheim eller Bertie). Dessuten hadde de solgt grom-keeperen sin og (noe som ga meg litt handlefrihet. Målsetninga var klar: redd plassen! Det gjorde jeg med glans.... på målforskjell...

Nå er jeg seks sju kamper ut i neste sesong, og den personlige målsetninga er klar: opprykk! (ligger på 6.plass nå). Fredrikstad rykka ned, og ettersom de ikke hadde satsa på macD enda fikk jeg kjøpt ham for ca 1.mill. I tillegg har jeg henta Bjørkøy (fra Hønefoss) og Jørgen P. Fikk også lov av Rbk til å låne Koppinen, men han ville ikke spille for meg, det svinet. Skrev også ny 4-års kontrakt med stjernespissen Patrick Fredholm og et par andre viktige spillere. Det er altså en grunn til ambisjoner om opprykk: Budsjettet sprekker til de grader...

Jeg skulle gjerne hatt tak i en veldig bra og billig (les: gratis) forsvarsspiller for å styrke mulighetene for opprykk... noen forslag?

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 10 sep 05, 15:36
Slenger ut en liten update på Yeovil-saven min. 

Vant på tredje forsøk Premier League, 9 poeng foran Liverpool, som hadde vunnet de tre foregående årene. Sparket Theo Schneider som assistent manager, og hyret inn Rene Meulensteen (i virkeligheten teknikk-trener i United). Pussig nok ble Schneider hentet inn som manager i United da Del Bosque (!) fikk sparken. Han holdt ikke et år en gang. Er jo litt merkelig at en fyr med bakgrunn som trener i Dortmund og assistent manager i Yeovil får rollen som manager i en av verdens største klubber, men sånn er nå FM ennå. Håper på mer realisme på 2006. 
Vant også UEFA-cupen etter en spennende finale mot Basel. 4-3 vant vi, med seieren sikret 3 minutter på overtid. Tapte dog FA-cupfinalen mot Liverpool. Men den våren var hinsides alt programmessig. Spilte e-cupsemi dagen før seriekamp mot Arsenal. 8 kamper på tre uker på slutten der.

Stallen er ikke så veldig forandra. Har handla inn Diego som offensiv midtbane-alternativ til Landon Donovan, Joaquin kom inn på høyrekanten. Adriano kom inn før Gull-sesongen, sammen med Christian Chivu. Og nå har jeg nettopp hentet inn Tobias Neumann for å erstatte Tomas Hübschmann som midtstopper. Dette sammen med at Sol Campbell er gammel, og at Geoffrey Mujangi Bia er på gang, gjør at jeg har fått et bra utvalg på midtstopperplassen. Fikk nettopp Fernando Cavenaghi (sesongens beste hittil, slutten av oktober 2009) skadet i ni måneder. Sendte ham til fysio som foreslo operasjon, og dermed var han bare ute i tre måneder! 

Status per i dag er 4. plass på tabellen (skiller to poeng mellom 1. og 5.), leder CL-gruppa etter 3 runder (Banik Ostrava, Sporting og Deportivo er i gruppa), og ble slått ut av Everton i første runde av Ligacupen. Like greit, det blir for mange kamper. Satser på trippel i år, serien, CL og FA-cupen, men skal være glad om vi tar en av de to store. 

Det som er drit når man har spilt en stund er at en fyr som Kenneth Stenild har blitt en skikkelig god keeper. Han ble kåret til Championships beste keeper når han spilte for West Ham forrige sesong, og aksepterer derfor ikke å sitte på benken for oss. Men jeg har Petr Cech i mål, og må derfor selge en kjempekeeper. Problemet er at bare engelske lag er interesserte, og da styrker jeg jo konkurrentene. 

Jobben som landslagstrener for Frankrike ble ledig denne høsten også, så nå har jeg karret til meg den i tillegg til klubbjobben. Status er 4 kamper, 4 seire. Vel og merke mot varierende motstand som Azerbadsjan, Ungarn, Russland og Kypros. Men 6-0 mot Russland vitner om et lag som kan sparke godt ifra seg i neste VM, som Franrike har kvalifisert seg til med 30 av 30 mulige poeng. Blir spennende å se hva vi kan gjøre mot mine brasilianske, argentinske og spanske Yeovil-stjerner. 

Er forresten vanskelig å bygge noe storlag av engelske spillere. En kjempespiller som James Beattie fikk ikke til noe hos meg. Men gikk hen og ble toppscorer i Fulham. Så kanskje er det kjemien mellom meg og engelskmennene. De eneste britene som gjør det bra hos meg er Sol Campbell, John Terry, Wayne Routledge og Owen Hargreaves. Har noen sterke talenter i Anthony Baker, John Bennett og Steve Hunt. 

Men må stikke nå, har en pressekonferanse før kampen mot Banik Ostrava å ta meg av!

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 sep 05, 02:46
Da takket jeg for meg i den saven med FFK, ble jo en parodi på et eller annet freakshow til slutt. Endte med at Nicky Butt ble hentet inn og at Tippeligaen ble fylt opp av halvgamle stjerner (dvs de som er stjerner per dags dato, hadde kommet til 2009). Realismen nådde ny bunnotering da Sogndal nesten slo ut Real Madrid i CL og at jeg grisebanka Deportivo La Coruna først 9-3 hjemme og så 3-0 borte. Skjer det i virkeligheten innen 166 år skal jeg svømme hjem til Hvaler fra Jæren i midten av januar.

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 sep 05, 11:06
Er redd du må innse at det der er nivået per realismen per dags dato... Får håpe de klarer å gjøre noe med det...

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 29 sep 05, 22:30
hvis interessen er der til å høre om mine bragder så kan jeg fortelle at jeg har en helt syk erfaring med å være liverpool har prøvd noen andre lag nedover i divisjonene men gadd ikke mere en pre seson .

med liverpool så vant jeg serien 4 år på rad + chapions league en gang trur jeg så bynte jeg på nytt igjen fordi pcen klikka.

jeg bynte på nytt igjen, men denne gangen hadde jeg som mål å ha mest mulig eller helst alle bare engelske spillere.
  klarte å holde meg på topp 4 første sesongen andre sessongen så kom jeg på 2 og vant chapions league, møtte foresten bare de samme som liverpool gjorde på ekte når de vant sitt 5 trofe(mystisk)  utenom finalen da møtte jeg werder bremen.
må si at det er noen måneder siden jeg spilte så jeg husker ikke alle navna helt korekt



                                                                                        kirkland

 / carrager                    ledly king        stephen taylor  fra newcastle     billy jones 

shaun wright pillips          jenas                joe cole                               han unge gode venstre vingen på middlesborough 
            
                                                          carlton cole    og   jeromine defoe 

benk : miller ,kewel  ,guarin, han talentfulle spissen på aston villa  masse annet rart og spenanes 

hvis det var en bra eller en talentfull spiller i england så kan du være sikker på at jeg hadde han eller ville ha han:P hehe

hadde 12 spiller på det engelske landslaget en stund der, bare 5-6 spile da seff.


må sies at jeg antageligvis ikke hadde klartmeg så bra i norsk liga da jeg ikke har så mye peiling på tippeligaen som engelsk ligasystem hehe

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 05 okt 05, 00:23
Det som er litt rart med spillet,er du kan hente Freddy Adu,Freddy Guarin og Cesar Augusto Fawcett...
De er jo alle stjerner på spillet... Hadde null problem med å hente dem...

En ting som tar litt tid,er å utvide stadion.... Spilte 4-5 sesonger med FFK før jeg fikk utvidet!! (med 2000 sitteplasser)

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 05 okt 05, 00:52
Gold Demo for FM2006 er for øvrig ute nå (fullversjonen kommer i salg om ca tre ukers tid).

Jeg har testet ut FFK i demoen (man får spille 6 måneder) og gjorde følgende observasjoner:

- Tóth viste seg å være god. Ble mitt naturlige spissvalg sammen med Martin Wiig i en 4-4-2-formasjon.
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)!
- FM2006 starter før sesongen 2006, så derfor er verken Lindström eller Lund Hansen med for FFK.
- Er en del feil mtp kontraktslengder (aner ikke hvorfor). Helland er f.eks. fortsatt i FFK i 2006...
- Jeg hadde store problemer med å fornye kontrakter med som ble bosmanspillere første sesong. Verken Brenne, Blixt eller Wiig ønsket å bli i FFK.
- Jeg hadde ca 6 mill disponibelt til å kjøpe spillere for foran 2005-sesongen. Greit nok, men prisnivået er fortsatt generelt høyt. Middels gode Tippeligaspillere koster for et par millioner.
- Lasse Staw er FFKs beste keeper når man starter spillet og viser seg å være moden nok for Tippeliga-spill i 2006!
- FFK er minst like elendige på bortebane her som i virkeligheten. Hvert fall med meg som manager... På hjemmebane går derimot alt så mye bedre. Snakk om realisme!
- Til tross for gode stats, Simen Brenne var en skuffelse. Det samme med Brian West og Raymond Kvisvik.

Det er lagt inn slik at FFK før 2007-sesongen flytter over på nye stadion...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 05 okt 05, 01:26
Endret: 05 okt 05, 01:28
Artig!!
Dette må kjøpes...
Men åssen er tilskuertallene på fm06 da??
På fm05 var de helt borti natta spør du meg... Greit nok når Moss kom på besøk,da var det stinn brakke!
Men når jeg møtte andre topplag så hadde jeg ca 6-7000 tilskuere.
Syntes at kamper som var viktige med tanke på å overleve i tippeligaen,eller klare gullet skulle ha trekt flere folk...

Synd at West og Kvisvik ikke er helt i 100 på spillet da

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 05 okt 05, 01:28
La ikke merke til tilskuertall for andre klubber enn FFK hvor det som regel var mellom 8000-9000 på hjemmekampene, og 500-1000 på treningskampene før seriestart. Greit nok.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 okt 05, 07:40
Endret: 05 okt 05, 07:40
Opprinnelig postet av Costanza
Gold Demo for FM2006 er for øvrig ute nå (fullversjonen kommer i salg om ca tre ukers tid).

Jeg har testet ut FFK i demoen (man får spille 6 måneder) og gjorde følgende observasjoner:

- Tóth viste seg å være god. Ble mitt naturlige spissvalg sammen med Martin Wiig i en 4-4-2-formasjon.
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)


Trodde det var du som var researcher for FFK sine spillere jeg, eller har jeg rota veldig nå? Eller kanskje det var tidligere versjoner det?

Har til gode å spille FM, så kanskje jeg går rett på FM06 nå. Liker det helst plain and simple, så det tok sin tid før jeg begynte å like cm 03/04 når jeg var vant med cm4. Likeså tok det en stund før jeg likte cm3 når jeg var vant med de foregående spillene. Men men, ser ut som denne trengs å prøves?!

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 05 okt 05, 09:28
Football Manager er så absolutt til å anbefalles
Vil ikke si det er så altfor stor overgang fra cm4 til fm05...
Den store overgangen er nok fra cm4 til cm5

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 14 okt 05, 10:30
Opprinnelig postet av GurrBass
Football Manager er så absolutt til å anbefalles
Vil ikke si det er så altfor stor overgang fra cm4 til fm05...
Den store overgangen er nok fra cm4 til cm5


Av den enkle grunn av at cm4 og cm5 er to vidt forskjellige spill laget av andre spillutviklere. Mens fm05 derimot bygger på cm4. Derfor er også fm05 mange ganger bedre enn cm5.

Dette kan jo virke forvirrende... men den enkle forklaringen er at de som nå lager cm, vant retten til å beholde navnet. Men selv om de heter cm5, som kan virke som en fortsettelse av cm4, er det et helt nytt spill, laget fra scratch. De trenger nok litt tid for å nå opp til fm-standard.

Dette var kanskje gammelt nytt for mange, men for andre var det kanskje oppklarende. Min anbefaling er; kjøp FM dersom du er i tvil om hvilket managerspill du skal kjøpe. Dessuten kommer FM06 ut denne måneden.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 14 okt 05, 10:38
Opprinnelig postet av Costanza
Gold Demo for FM2006 er for øvrig ute nå (fullversjonen kommer i salg om ca tre ukers tid).

Jeg har testet ut FFK i demoen (man får spille 6 måneder) og gjorde følgende observasjoner:

- Tóth viste seg å være god. Ble mitt naturlige spissvalg sammen med Martin Wiig i en 4-4-2-formasjon.
- Martin Wiig er svinegod. Scoret bl.a. 6 mål i løpet av én omgang! (cupkamp borte mot FK Tønsberg)!
- FM2006 starter før sesongen 2006, så derfor er verken Lindström eller Lund Hansen med for FFK.
- Er en del feil mtp kontraktslengder (aner ikke hvorfor). Helland er f.eks. fortsatt i FFK i 2006...
- Jeg hadde store problemer med å fornye kontrakter med som ble bosmanspillere første sesong. Verken Brenne, Blixt eller Wiig ønsket å bli i FFK.
- Jeg hadde ca 6 mill disponibelt til å kjøpe spillere for foran 2005-sesongen. Greit nok, men prisnivået er fortsatt generelt høyt. Middels gode Tippeligaspillere koster for et par millioner.
- Lasse Staw er FFKs beste keeper når man starter spillet og viser seg å være moden nok for Tippeliga-spill i 2006!
- FFK er minst like elendige på bortebane her som i virkeligheten. Hvert fall med meg som manager... På hjemmebane går derimot alt så mye bedre. Snakk om realisme!
- Til tross for gode stats, Simen Brenne var en skuffelse. Det samme med Brian West og Raymond Kvisvik.

Det er lagt inn slik at FFK før 2007-sesongen flytter over på nye stadion...



Hvilken taktikk brukte du med FFK? Jeg har prøvd å lage egen taktikk på den nye demoen. Jammen ikke lett. Det gikk langt bedre når jeg valgte en default taktikk og gjorde noen få justeringer (tett markering, kontringer, etc). Hva er dine erfaringer?

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 14 okt 05, 16:54
Lurer på en liten ting..
Har FFK et 2lag på FM06???
Dette var litt irriterende på FM05! Der hadde mann bare a-lag og junior-lag!

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 14 okt 05, 17:35
Opprinnelig postet av GurrBass
Lurer på en liten ting..
Har FFK et 2lag på FM06???
Dette var litt irriterende på FM05! Der hadde mann bare a-lag og junior-lag!

Ja, det blir 2. lag på FM2006!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 16 okt 05, 21:23

Hallo, Constanza! Så du ikke mitt innlegg til deg?  Vedr taktikk på FM06...

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 okt 05, 20:44
Endret: 18 okt 05, 20:48
Du får prøve ut min eminente 3-2-3-2-formasjon som utgangspunkt, funker i hvert fall bra på mine saver, men har ikke prøvd de ut på FM-serien ennå.

                Spiss        Spiss
 
     Midtbane - Midtbane - Midtbane
 
Def. Midt                                       Def. Midt
 
         Forsvar - Forsvar - Forsvar
 
                          Keeper

Du trenger selvsagt to defensive midtbanespillere (med piler opp) som er gode både defensivt og offensivt (Bertelsen funker bra der). Du får kjøpe en på høyresiden hvis du er FFK. De må også har bra løpsstyrke, for det blir en del løping på de. Jeg har i hvert fall gode resultater med denne formasjonen på CM-serien, du får et bra forsvar og kommer til en del sjanser offensivt også.
 
 

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 18 okt 05, 21:06
Opprinnelig postet av FFK1903
Du får prøve ut min eminente 3-2-3-2-formasjon som utgangspunkt, funker i hvert fall bra på mine saver, men har ikke prøvd de ut på FM-serien ennå.

                Spiss        Spiss
 
     Midtbane - Midtbane - Midtbane
 
Def. Midt                                       Def. Midt
 
         Forsvar - Forsvar - Forsvar
 
                          Keeper

Du trenger selvsagt to defensive midtbanespillere (med piler opp) som er gode både defensivt og offensivt (Bertelsen funker bra der). Du får kjøpe en på høyresiden hvis du er FFK. De må også har bra løpsstyrke, for det blir en del løping på de. Jeg har i hvert fall gode resultater med denne formasjonen på CM-serien, du får et bra forsvar og kommer til en del sjanser offensivt også.
 
 


Takker for tipset... min erfaring er at cm taktikker sjeldent funker bra i FM. Men i dette tilfelle har du jo kun gitt en formasjon. Så står jeg fritt til å legge inn alle de andre instruksene selv... og det er i grunnen her utfordringene ligger. Det er om å gjøre å finne de detaljene som funker på den aktuelle versjonen. Det er til og med stor forskjell bare fra FM2005 til FM2006. Men det er jo litt av sjarmen da...at det ikke skal være superlett.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 18 okt 05, 21:10
Opprinnelig postet av RC2

Hallo, Constanza! Så du ikke mitt innlegg til deg?  Vedr taktikk på FM06...


Hadde faktisk oversett det innlegget...

Jeg må nok erkjenne at jeg ikke har SPILT FM2006, kun kjørt gjennom en halv sesong med standardoppsett på formasjon (4-4-2) og ingen taktiske endringer overhodet, bare for å se hvordan spillet flyter og hvordan spillbarheten er. Så er redd jeg ikke har så mye å bidra med i forhold til taktiske valg i FM2006. Men jeg skal selvsagt sette meg inn i det når jeg får fullversjonen. Men siden jeg fort blir hektet på dette, så burde jeg egentlig ventet til etter siste eksamen i desember med å starte opp...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 18 okt 05, 21:14
hehe...vet hva du snakker om. Jeg holder på med prosjektoppgave som skal leveres i slutten av november. Men jeg er en svak person når det gjelder FM, og kommer nok ikke å klare å vente med å starte opp. Det kommer nemlig i posten (forhåndsbestilt). Å la spillet ligge urørt, er verre enn tortur...

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 20 okt 05, 19:33
På FM05 så er : 4-2-3-1 formasjon en slager for meg!

Kommet meg til 2010 med FFK nå,og laget herjer vilt i tippeligaen

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 24 okt 05, 21:22
Du vet at FM 2006 har kommet ut?

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 25 okt 05, 10:39
Jess!! Kjøpte det i går, og er i full gang...Har startet tre spill samtidig..

Det første som slo meg var at måten din egen profil/stats blir påvirket av hva du sier i media er litt bakvendt fra 05-versjonen. ex: Jeg spiller med United, og før serieåpninga mot newcastle går Greame Souness ut i media og mener at jeg ikke kommer til å ta gull med United i år. Jeg pleier å være flink til å beherske meg, men tåler virkelig ikke trynet på Souness, så jeg svarer noe sånt som: I hope Newcastle crash and burn. Etter en slik uttalelse i 05 kunne man vel forvente at stats for professional gikk ned, og at media handling og temperament gikk opp. Men her gikk proffesional kraftig opp, og loyalty kraftig ned! Merkelig...    Jaja, man får passe seg for hva man sier...

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 25 okt 05, 16:45
Opprinnelig postet av RC2
Du vet at FM 2006 har kommet ut?


Jada,er klar over at det har kommet,har t.o.m kjøpt det!
Men jeg bare forklarte hvilken taktikk jeg brukte på FM05..

Og forresten : Et bra kjøp på FM06,er Veigar Pall Gunnarsson fra Stabæk,han har putta en del mål for meg

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 25 okt 05, 19:16

Holder på med en FFK-save på fm2006.. havna på en skuffende 6.plass første sesong men andre sesongen ser ut til å bli bedre, kjøpt Guarin, Skjelbred og Rok Bozic fra slovenia.. Kjører en 3-5-2 formasjon hvor den sentrale midtbanespilleren er trekt tilbake..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 okt 05, 02:08
Åssen klarte du å få Guarin til FFK den andre sesongen da?? Trodde han krevde en del i lønn jeg

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 okt 05, 02:35
Endret: 26 okt 05, 02:53
Nix krevde ikke så mye han:-)  Bare 21 000..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 26 okt 05, 16:42
Opprinnelig postet av bønna

Holder på med en FFK-save på fm2006.. havna på en skuffende 6.plass første sesong men andre sesongen ser ut til å bli bedre, kjøpt Guarin, Skjelbred og Rok Bozic fra slovenia.. Kjører en 3-5-2 formasjon hvor den sentrale midtbanespilleren er trekt tilbake..



Har du tatt utgangspunkt i en default 352 taktikk? Har du gjort store endringer? Kunne tenke meg å høre litt om hva du har gjort.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 okt 05, 17:41
Endret: 26 okt 05, 17:41

Bruker en default-taktikk ja, 3-5-2 defensiv.. Har ikke gjort noen endringer på den og den funker veldig bra(eneste jeg gjør under kamper hvis jeg ligger under er å bli mer offensiv).. Første sesongen kjørte jeg en 4-2-2-2 taktikk med spill på flankene, noe som funka særs dårlig for meg, i tillegg fikk spillerne mine et veldig hardt treningsopplegg noe som gjorde at jeg ikke kunne stille beste mannskap til viktige kamper..


Statsen på spillerne gikk bra opp, men jeg hadde alt for mange skada spillere, så jeg lasta ned et treningsopplegg på www.fmrehab.com (Tug_training).. Det funker veldig bra for meg..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 okt 05, 18:33
Opprinnelig postet av bønna
Nix krevde ikke så mye han:-)  Bare 21 000..


Ok,da vet jeg hvem jeg skal hente etterhvert

Måtte du kjøpe han,eller henta du han på free transfer??

---------------------------

Erik Andersen fra Fredrikstad,men bosatt i Moss..
Vil alltid være FFKsupporter!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 okt 05, 22:22
Jeg punga ut med en million kr i oppsjon på et kjøp til 10 millioner..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340