Problmer med stadiobygging
Spørsmål tatt fra FB sitt nettmøte med ordfører Haabeth og Kuran
Godkjennelse av nye Fredrikstad stadion? Av: Thomas
Spørsmål: Hvordan er stå i den saken, har dere fått søknad fra FFK om de kan begynne å bygge?
Er kommunen positiv til byggingen?
Svar:
Haabeth:
Utbyggerne arbeider med reguleringsplanen, kommunen vil synliggjøre sitt standpunkt gjennom behandlingen av denne. Jeg er positiv til en utbygging av stadion,men ser at det er en del problemer i dette området.
Kuran:
Høyre ser at det er behov for en utvidelse av stadion og positiv til dette, men vi må ha en gjennomgang av og tilpassning til byggeområdet.
Godkjennelse av nye Fredrikstad stadion? Av: Thomas
Spørsmål: Hvordan er stå i den saken, har dere fått søknad fra FFK om de kan begynne å bygge?
Er kommunen positiv til byggingen?
Svar:
Haabeth:
Utbyggerne arbeider med reguleringsplanen, kommunen vil synliggjøre sitt standpunkt gjennom behandlingen av denne. Jeg er positiv til en utbygging av stadion,men ser at det er en del problemer i dette området.
Kuran:
Høyre ser at det er behov for en utvidelse av stadion og positiv til dette, men vi må ha en gjennomgang av og tilpassning til byggeområdet.
jeg er veldig negativ til om det i det hele tatt blir no ny stadion.. virker som det er veldig vanskelig å få noe slikt i gjennom, og det kommer til og ta veldig mange år før en ny stadion kan stå klar... innen den tid kan vi ha rykket opp i tippeligaen, og spørsmålet da er om vi får lov til å bruke dagens stadion til tippeligaspill, eller om vi må spille hjemmekampene på melløs?!!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Ryktene vil ha det til at det blir Sarp
Dersom det blir tippeligaspill kommer vi til å få bruke stadion slik den er nå, dersom vi legger frem planer for utbygging av ny stadion og setter i gang med det samme.. Jeg håper Stadion blir liggende der den er nå, noe annet ville vært for ille...
---- FFK PATRIOT ---
--- Også i motgang ---
Stemmer nok dette, patriot44 hevder her. AaFK fikk jo tillatelse til å spille på Kråmyra i Tippeligaen, og Fredrikstad Stadion står hvertfall ikke noe tilbake for den. AaFK hadde derimot startet arbeid med ny stadion, og det MÅ også FFK. Det ser derimot ut som dette blir vanskelig i og med at man har valgt å bygge stadion på nåværende tomt med alle de åpenbare problemene det vil innebære.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
selv om det er vanskelig å få bygd ny stadion der den gamle er, mener jeg at den må fortsette å ligge der den gjør... tenk på all tradisjonen!! synes forøvrig vi bør beholde den gamle resultattavla, i tillegg til ny digital tavle.. det er noe ekstra med den...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Resultattavla og klokkeuret blir nok ikke kastet. Uret var jo noe av det første av sitt slag i Norge, men uansett hører det mer hjemme på museum enn på en ny stadion.
Personlig synes jeg det er tullete å mase om tradisjoner når man skal plassere en ny stadion, men den før ligge meget sentrumsnært.
Per dags dato synes jeg at FMV er den beste plasseringen, da man vil få en "kick-start" på utviklingen av kråkerøysiden av brygga. Tenk hvor flott det hadde sett ut med en stor, ærverdig og ny Fredrikstad stadion der. :)
Men når sant skal sies bør vi være glad hvis det i det hele tatt kommer en ny stadion.
Personlig synes jeg det er tullete å mase om tradisjoner når man skal plassere en ny stadion, men den før ligge meget sentrumsnært.
Per dags dato synes jeg at FMV er den beste plasseringen, da man vil få en "kick-start" på utviklingen av kråkerøysiden av brygga. Tenk hvor flott det hadde sett ut med en stor, ærverdig og ny Fredrikstad stadion der. :)
Men når sant skal sies bør vi være glad hvis det i det hele tatt kommer en ny stadion.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Vil ikke framstå som pessimist, men den dagen jeg ser FFK på ny stadion regner jeg med å være pensjonist (og det er fortsatt noen ti-år til).
-exit body, exit mind-
Et av hovedargumente som Simensen har brukt for at Stadion skal ligge der den er nå, er at FFK eier kun denne tomten og anskaffelse av ny tomt vil koste for mye.
I og for seg fornuftig, men da synes jeg Værste bør komme på banen!!!
For utviklingen av området Værste kan umulig en ny stadio være negativt. Kan ikke Værste inngå en bytteavtale med FFK og dermed være sponsor på den måten.
Værste AS kan bruke næværende stadion området til utbygging av leiligheter. Det må jo være ypperlig, samtidig som de for enda mer fokus på Værste området.
Jeg oppfordrer hermed den nye daglige lederen i Værste AS til å ta kontakt med FFK for å diskutere mulige løsninger!
I og for seg fornuftig, men da synes jeg Værste bør komme på banen!!!
For utviklingen av området Værste kan umulig en ny stadio være negativt. Kan ikke Værste inngå en bytteavtale med FFK og dermed være sponsor på den måten.
Værste AS kan bruke næværende stadion området til utbygging av leiligheter. Det må jo være ypperlig, samtidig som de for enda mer fokus på Værste området.
Jeg oppfordrer hermed den nye daglige lederen i Værste AS til å ta kontakt med FFK for å diskutere mulige løsninger!
Kan ikke skjønne at ny tomt blir for dyr..Tenk bare på hvor mye penger FFK kan tjene på å bygge ut hele det store arealet der nåværende stadion ligger....Det blir et ganske så stort boligstrøk, eventuelt blokkelandskap. Spørsmålet da er vel heller om etterspørselen i markedet er stort nok for det. Hvis den er det, skulle man tro at FFK kunne tjene inn kjøpet av ny tomt med det. Men nå er jeg slett ingen ekspert på dette, så det er vel overveiende stor sannsynlighet for at jeg tar feil.
Dessutten begynner den diskusjonen å bli litt vel gammel.
Dessutten begynner den diskusjonen å bli litt vel gammel.
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914