Gratulerer 3:16 av Jon Syversen
Det var noe av det beste jeg har lest på lenge i F-B.
Terningkast 5,99! Nei, jeg gir terningkast 6!
---------------------------
Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS
FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!
A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....
Test dine managerferdigheter - Hattrick.org
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 18 nov 05, 11:33
Endret: 18 nov 05, 11:34
Opprinnelig postet av Jonek
Det var noe av det beste jeg har lest på lenge i F-B.
Terningkast 5,99! Nei, jeg gir terningkast 6!
Du får også en sekser fra meg.
Jeg håper Egil Roger Drillo Olsen leser det du har skrevet, for her har han noe å lære.
FFK på toppen i 2006
Fint at det faktisk går an å skille mellom eget personlig livssyn og det som viser seg å være et bra tiltak for barn og unge.
For meg har det nemlig virket som om en god del av de veeedig negative her, egentlig ikke er i mot 3:16, men er i mot kristendom generelt.
Bra skrevet Jon
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Helt enig i at dette var svært god lesning. Bra, Jon,og stå på videre. Dine betraktninger er alltid herlig å lese. Og måten du avsluttet dagens innlegg om 3:16 på, var knallbra og satt ting i perspektiv! Keep up the good work!
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
Han påpeker her det som er kjernen i spørsmålet.
En idrettsklubb bør være livssynnøytral, etter min mening.
For eller imot 3:16, som "organisasjon" kan en evt diskutere andre steder.
( min mening)
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Costanza
Poenget til de fleste er vel at det er uheldig at en fotballklubb har en tett kobling opp mot en kristen organisasjon.
FFK har overhodet ikke en tett kobling til 3:16. Det må i beste/verste fall kalles en løs kobling.... Utrolig når folk finner opp egne sannheter og i tillegg gjør dem til sine kjepphester!! Irriterende...
Tror det er ingen som reagerer på at 3:16 ikke gjør en flott jobb, ei heller tror jeg klagingen kommer fordi folk er i mot kristendommen.
Hvis du leser en del av innleggene den siste tiden ang. temaet, vil du fort se at det nettopp er en del kommentarer og slengbemerkninger om kristendom/religion på generell basis...
Opprinnelig postet av dracula
For eller imot 3:16, som "organisasjon" kan en evt diskutere andre steder.
( min mening)
Så enig, så enig.... Derfor blir jeg irritert når jeg ser at noen rakker ned på andres livssyn HER på forumet...
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Skjønner fortsatt ikke hvorfor enkelte er i mot det flotte initiativet som 3:16 tilbyr om barnepass under kamp.
Det er mange som har problemer med barnepass når de ønsker å gå på kamp uten å ta med seg barn.
Hvem andre gidder å stille opp slik at de voksne skal komme seg på kamp ?
Det her er vinn vinn både for FFK og de som trenger barnepass.
Sålenge FFK ikke har andre alternativer så syntes jeg de skal fortsette med samarbeidet.
Opprinnelig postet av Newman
Nok en gang så lurer eg på hvor innlegget til godeste syversen er:)? Ingen som kan svare?
Det står allerede i andre innlegg at det ikke er lagt ut på nettsidene, men kun finnes i papirutgaven. Hvert fall inntil videre.
Poenget til de fleste er vel at det er uheldig at en fotballklubb har en tett kobling opp mot en kristen organisasjon. Tror det er ingen som reagerer på at 3:16 ikke gjør en flott jobb, ei heller tror jeg klagingen kommer fordi folk er i mot kristendommen. Men fordi de er i mot et en fotballklubb skal ha så tette bånd med en religiøs organisasjon. FFK bør være nøytrale når det kommer til eksempelvis religion og politikk.
Hvor tette er egentlig disse båndene, Costanza? Eller er det i det i det hele tatt noen bånd? (samarbeidsavtale eller lign.)
Dette spørsmålet bør man jo i hvertfall være 100 % sikker på før man kritiserer veldig bastant.
FFK på toppen i 2006
Tette bånd er muligens en upresis formulering fra min side, men at 3:16 bl.a. får promotore seg selv i pausen på Fredrikstad Stadion ser jeg på som et uheldig bånd mellom en fotballklubb og en religiøs organisasjon.
I prinsippet er jeg enig med deg, Costanza, men når det gjelder 3:16 sitt innslag på stadion i høst, så synes jeg kritikerne i etterkant har vært latterlige overfølsomme.
Det som skjedde på denne "promoteringen" var at en flokk barn og ungdom fra Barnas Eliteserieklubb og 3:16U sprang rundt på matta og til slutt sang en barnas FFK sang, helt fri for kristelige ord og uttrykk, laget av Svein Gundersen.
Hele seansen ble avsluttet med at en av lederne ønsket spillere og publikum en velsignet aften.
Var det ordet velsignet som var promoteringen av 3:16 og som var så vanskelig å svelge for kritikerne?
FFK på toppen i 2006
Helt med på den! Det ble en ganske uheldig vinkling på saken i et innslag på NRK-sporten også.. Blåst ut av proposjoner detta her..
"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?
-Ullo
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914