Husk meg
Brukernavn
Passord

Smeller her snart... tror jeg!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 feb 06, 16:21
Leser på forskjellige nettsteder og ser tv og leser tekst tv...
Jeg tror snart det begynner opprører her i landet vårt også desverre =(
Nå har opprøret spredd seg fra Syria til Beirut, til Egypt, Tyrkia og Afganistan....

Samtidig leste jeg på dagbladet.no og vg.no at en mann med utenlandsk opprinnelse har blitt knistukket i Skien av noen nordmenn...

Hva tror dere folkens?
Vil det smelle her i Norge snart? Mullah Krekar har gått ut og erklært "krig"
Er litt smånervøs jeg nå =/

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 feb 06, 16:26
Ærlig talt så gir jeg blaffen.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 05 feb 06, 16:29
Endret: 05 feb 06, 16:30
Håper og tror situasjonen roer seg ned noen hakk om noen dager. Men om det skulle hende noe dritt her i Norge ville nok muslimer generellt fått føle det på kroppen, desverre.

Dette er noe høyre-ekstreme helt sikkert vet å utnytte seg av.

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 05 feb 06, 16:56
Synd den vanlige muslim må bøte for de få syke menneskene.

Mullah Krekar skulle vært kastet på hodet og ræva ut av landet for lenge lenge siden. Er ikke så mye jeg holder med FRP i, men her har de faktisk rett.

Smeller det her, er jeg redd det blir et veldig "muslim-hat" fremover.

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 feb 06, 23:57
Å 3 veredenskrig bla laget av en tegning av han dere guden der nede

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 06 feb 06, 17:20
Opprinnelig postet av keiko99
Å 3 veredenskrig bla laget av en tegning av han dere guden der nede


Har du tro på at 3. verdenskrig begynner nå ??

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 feb 06, 17:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
Å 3 veredenskrig bla laget av en tegning av han dere guden der nede


Har du tro på at 3. verdenskrig begynner nå ??
håper ikke det, men jeg blir ikke sjokka om så hadde sjedd... religjon er roten til alt vondt..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 feb 06, 20:36
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
Å 3 veredenskrig bla laget av en tegning av han dere guden der nede


Har du tro på at 3. verdenskrig begynner nå ??


Den 3. verdenskrig har da allerede begynt, Rune.
Og hvis du ikke har fått det med deg, så utkjempes den mellom den vestlige verden og den Muslimske verden.
Dette er en krig etter min mening, som har startet forsiktig for flere år siden, men som kommer til å utvikle seg voldsomt i årene fremover.
Den er vanskelig å stoppe, fordi den Muslimske verden ikke ønsker noen dialog.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 feb 06, 20:51
dette blir dobbelt moral fra ende til annen, Muslimske aviser hasjelerer med kristne og jødiske verdier hele tiden, men, hvis noen tegner en tegning av en eller annen "gud" som er muslimsk, nei da er helvete løs!! Makan til fehuer!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 06 feb 06, 20:53
Opprinnelig postet av Kristian B
Synd den vanlige muslim må bøte for de få syke menneskene.
WHAT??!! Vil vel heller snu det på hodet og si; Synd at den vanlige nordmann skal føle seg utrygg pga noe en håndfull mennesker har gjort... Nordmenn som folkeferd er jo plutselig uønska i mange av disse landene! Hva er det for no æ?

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 feb 06, 21:18
Endret: 06 feb 06, 21:20
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
dette blir dobbelt moral fra ende til annen, Muslimske aviser hasjelerer med kristne og jødiske verdier hele tiden, men, hvis noen tegner en tegning av en eller annen "gud" som er muslimsk, nei da er helvete løs!! Makan til fehuer!


Vi som kommer fra den vestlige verden, og kanskje spesielt Normenn. har en tendens til å tro at vi er de eneste retttroende og retttenkende på den kloden vi bor på.
Selv om vi har vår ytringsfrihet, så er det ikke meningen at vi skal bruke den til å tråkke på ting som er hellig for andre mennesker med et annet syn på livet og en helt annen måte å tenke på enn oss. 
Når det er sagt, så tror jeg ikke det som har skjedd i de muslimske land de siste dagene er et direkte resultat av disse tegningene av Mohammed, men at disse folkegruppene har nærmest funnet en begrunnelse for et hat mot hele den vestlige verden og som har ligget der og ulmet i flere år.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 feb 06, 11:46
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
Å 3 veredenskrig bla laget av en tegning av han dere guden der nede


Har du tro på at 3. verdenskrig begynner nå ??


Den 3. verdenskrig har da allerede begynt, Rune.
Og hvis du ikke har fått det med deg, så utkjempes den mellom den vestlige verden og den Muslimske verden.
Dette er en krig etter min mening, som har startet forsiktig for flere år siden, men som kommer til å utvikle seg voldsomt i årene fremover.
Den er vanskelig å stoppe, fordi den Muslimske verden ikke ønsker noen dialog.


Da vil jeg heller kalle det religionskrig. Og det er vel noe som har holdt på i det uendelige.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 feb 06, 16:30
krig er krig åkke som

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

(Knut Torbjørn Eggen om Tarik Elyounoussi
"Han er så lett på foten at du ikke ser fotavtrykkene hans i nysnø en gang.")


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 feb 06, 22:28
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
dette blir dobbelt moral fra ende til annen, Muslimske aviser hasjelerer med kristne og jødiske verdier hele tiden, men, hvis noen tegner en tegning av en eller annen "gud" som er muslimsk, nei da er helvete løs!! Makan til fehuer!


Vi som kommer fra den vestlige verden, og kanskje spesielt Normenn. har en tendens til å tro at vi er de eneste retttroende og retttenkende på den kloden vi bor på.
Selv om vi har vår ytringsfrihet, så er det ikke meningen at vi skal bruke den til å tråkke på ting som er hellig for andre mennesker med et annet syn på livet og en helt annen måte å tenke på enn oss. 
Når det er sagt, så tror jeg ikke det som har skjedd i de muslimske land de siste dagene er et direkte resultat av disse tegningene av Mohammed, men at disse folkegruppene har nærmest funnet en begrunnelse for et hat mot hele den vestlige verden og som har ligget der og ulmet i flere år.


Jeg har ingen formening om hva som er rett og galt av kristene og muslimer, men en ting kommer jo helt klart frem her, og det er at den vestlige verden er mer oppegående en deler av den østlige delen(spesielt midtøsten).

Er veldig klar over at ytringsfrihet ikke skal missbrukes, og enig med deg i det snæbbussaristokrat 1, men de må da klare å fatte at dette ikke er Norges eller Danmarks syn på muslimer og denne mohammed, det er en kariktaturtegner, samt en journalist/redaktør som er ansvarlig her, ikke Nordmenn eller dansker generelt. Jeg har ikke sett disse tegningene det er snakk om her, og det har vel kun noen få i norge gjort(har ikke engang hørt om det bladet som trykket dem) Men etter det jeg hører så er det flere av tegningene som IKKE er publisert som muslimene også reagerer på.
Og da spør jeg meg selv (og andre) Hvorfor reagerer folk slik, og svaret jeg kommer til gang etter gang er rett og slett at de som reagerer på det må ha store problemer med seg selv og at det faktisk er de som mener at de er de eneste rettroende på denne kloden.

En ting er ihvertfall sikkert: Sterk religiøs tro ER roten til alt ont!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 08 feb 06, 13:46
Det blir ikke krig av dette. 
Jeg tror det beste vi gjør er å kaste frykten av oss, og rett å slett forholder oss til muslimer som til alle andre folk.
Islams råd behandler dette godt og det blir ikke bråk i Norge. Om det blir litt, så tror jeg muslimene i Norge og politiet tar seg av dette. 
VÆR ET MEDMENNESKE PÅ TROSS AV ULIKHETER!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 08 feb 06, 14:19

Les denne linken er tatt fra aftenposten.
Det er tydligvis en del reflekterte mennesker der nede også, og det vi leser og ser på tv er nok ikke helt representativt for hele den muslimske befolkningen. Det er alltid slik at media vil fokusere på den ene siden av historien, og det som selger. Det er ekstremister  alle steder, og det er desverre alltid sånn at det er de som får størst dekning i mediene. Vi får håpe og tro at det roer seg etter hvert.

 

---------------------------

Nei til skittkasting, JA til konstruktiv kritikk.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340