Kontringer!
Nå har vi sett det i kamp etter kamp. FFK er sårbare for kontringer, og samtlig kommer gjerne etter feil i midtbaneleddet. PÅ FFK sin hjemmeside sier Eggen at laget hadde "..full kontroll i første omgang". Det er jo ikke riktig! Hvis Ørn hadde vært hakket mer effektive kunne FFK ligget under med to mål før pause.
FFK er kjent for å presse høyt, og det skal laget også gjøre. Men når hele laget ligger på motstanderens banehalvdel, kan vi ikke ha noe av hasardiøse tilbakespill og tverrsoverpasninger. Jeg syns ikke FFK spilte god fotball i den første omgangen i går. Til tider sto jo laget nesten stille.
FFK er kjent for å presse høyt, og det skal laget også gjøre. Men når hele laget ligger på motstanderens banehalvdel, kan vi ikke ha noe av hasardiøse tilbakespill og tverrsoverpasninger. Jeg syns ikke FFK spilte god fotball i den første omgangen i går. Til tider sto jo laget nesten stille.
Det ikke alt for mange mål (på stadion) som har kommet mot FFK på kontringer? Det som er litt overraskende er hvor mange det er som har kommet på skudd fra rundt 16 meter? Med trondsen og pedersen skulle det jo vært litt vanskelig, men flere har kommet på overganger med litt ubalanse i laget.
Hvis vi ser på en spiller som Vebjørn Hagen på venstre back, så har det ikke kommet mange mål fra den kanten! Det er verdt å legge merke til synes jeg.
Det som er litt mer rart er hvor få mål ffk har scoret på kontringer. Det er ikke mange! Noe av grunnen er vel at LP ikke har slått til i år og han var jo selveste kontrings-mannen. Tenk om han hadde vært i slag i år!!
Hvis vi ser på en spiller som Vebjørn Hagen på venstre back, så har det ikke kommet mange mål fra den kanten! Det er verdt å legge merke til synes jeg.
Det som er litt mer rart er hvor få mål ffk har scoret på kontringer. Det er ikke mange! Noe av grunnen er vel at LP ikke har slått til i år og han var jo selveste kontrings-mannen. Tenk om han hadde vært i slag i år!!
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Alle vi som har to øyne som fungerer har jo nå sett at FFK har problemer med lag som ligger bakpå...slik som Ørn gjorde og som for eksempel Lyn2 gjorde i fjor. Men hvordan man skal takle dette er jo en annen sak...slik jeg ser det hadde det kanskje ikke vært så dumt å avvente motstanderen litt og la de prøve seg fremover for deretter å svare med samme medisin -- kontringer! Når man da har kontret inn et mål eller to kan man jo begynne å spille ordentlig fotball igjen da det andre laget må fremover og dermed åpner seg opp.
ta en titt på midtbanefireren vår så er det ikke mange der som liker å stikke på kontringer. ikke at jeg er eunig i uttaket (unntak petersen), men med de spillerne vi har er det helt greit at vi ikke satser på kontringsangrep. skulle kampen uttarte seg at vi måtte det, har vi slike spillere å sette inn i røn og bjørnar.
med ffk til champions league!
hva mener du med unntak petersen? at han ikke skulle spilt?
Fredrikstad Fotballklubb - tilbake i det gode selskap!
i etterpåklokskapens ånd, ja det mener jeg
med ffk til champions league!
ja han overbeviste ikke idag, men var delaktig i det første målet + at han skaffet straffen. Svært få av de andre utpå der spilte som de ellers pleier også, så petersen var ikke den eneste under pari.
Fredrikstad Fotballklubb - tilbake i det gode selskap!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914