LO Mattson
Ble medlem: 11 sep 03
Lagt til: 11 sep 03, 12:11
Vi har nå fått vippet ut Tangen fra hovedtrenerplassen. Skal jo egentlig være glade, bare for det. Men vi er veldig usikre på hvem denne Mattson er og om vi har grunn til å juble vilt og hemningsløst eller bare dempet og avventende. Det er jo noen år siden han var i FFK, men hva slags ettermæle fikk han hos dere?
---------------------------
MFK - Østfolds stolthet!
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 11 sep 03, 14:34
Her har dere nok gjort et kupp!
Mattsson fikk nok et godt ettermæle, utvilsomt en dyktig trener som jeg - om mange med meg - synes ble dårlig behandlet i FFK. Virker å være meget fotballfaglig dyktig, og har jo etter jobben i FFK ogsvå vist seg kompetent. Har vel gode resultater å vise til både for det svenske U21 landslaget og Ljungskile som han førte oppover i systemet.
En nokså autoritær trener som forventer en del av spillerne. Helt klart den dyktigste treneren vi har hatt i FFK i min levetid sammen med Eggen.
Tror han kan være mannen for Moss. Definitivt.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Lagt til: 11 sep 03, 14:44
Takk for svar! Er det NOE vi har savnet etter at Eggen forsvant, så har det vært nettopp autoriteter. Tangen har vært en vanvittig god fotballspiller, men har fortsatt en veldig lang vei å gå som trener.... Blir nok lokalderby oss i mellom neste sesong også. Rykker opp sammen etter 2004, tipper jeg.
MFK - Østfolds stolthet!
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 11 sep 03, 14:53
Hva får deg til å tro at ffk kommer til å spille i 1 div. neste ? :D
Lagt til: 11 sep 03, 15:00
Jeg tror ikke dere rykker direkte opp i alle fall. Kvalikspill bruker å være tøft. Dessuten tror jeg ikke FFK i dag er et lag som har noe å gjøre i Tippeligaen. Mye bedre at vi tar de to første plassene i 1. div neste sesong med klar margin til de under. Lokaloppgjørene mellom MFK og FFK er viktig for fotballinteressen i fylket.
MFK - Østfolds stolthet!
Ble medlem: 08 jul 03
Lagt til: 11 sep 03, 17:51
Vel har dere fått tak i en bra trener. LO Mattson er en sympatisk svenske, som trente FFK på 90 tallet. Problemet deres er vel at materiellet ikke holder mål. Mulig at vi ikke klarer det i år, men det er jaggu mulig at dere raser ut også. Så noe felles neste år har jeg ingen tro på
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Lagt til: 11 sep 03, 18:35
"Materiellet" består av flere spillere med tippeligaerfaring og fire-fem U-landslagsspillere! Materiellet er mer enn godt nok. Tangen var ikke like god som trener som spiller (for å si det mildt). Vi er sikre på at det blir lokaloppgjør i neste år også. Begge har godt av ett år til i 1. div. Vi fordi vi ikke har godt av å rykke ned, dere fordi dere ikke har et godt nok lag for Tippeligaen enda. Mye mere gøy med felles opprykk i 2004, vel? :cool:
MFK - Østfolds stolthet!
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 11 sep 03, 19:29
Vente og se hvordan det går først tror jeg er lurt.
Ny trener ikke ikke synonymt med bare seire sånn helt automagisk.
Selv om det ofte gir et kick i starten ihvertfall er det litt tidlig å snakke om opprykk ?
Vi har faktisk en stor sjans til å klare det :D
Ble medlem: 14 apr 03
Lagt til: 11 sep 03, 19:32
Opprinnelig postet av Bjørnen
"... Vi er sikre på at det blir lokaloppgjør i neste år også...
En ting er vel hva du ønsker og håper, en annen ting er vel hvordan realiteten er. For min egen del er jeg ikke sikker på noen ting som helst, men registrer seff at FFK ligger på kvalplass, mens moss ligger på direkte nedrykk. Så per dags dato er det vel ingen som kan være sikre på det ene eller det andre bortsett fra at vi har brukbare sjanser for tippeliga neste år mens `dere` har brukbare sjanser for 2. divisjon...
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 11 sep 03, 22:15
Opprinnelig postet av Bjørnen
Vi er sikre på at det blir lokaloppgjør i neste år også
Moss-Sprint? :)
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ble medlem: 30 jun 03
Lagt til: 12 sep 03, 08:52
Ståa er at FFK har en god mulighet til å rykke opp, det går ikke å diskutere. FFK har også bedre støtte og økonomiske muligheter enn noen av de andre lagene det kjempes om opprykk med. Videre er jeg overbevist om at samtlige tippeligaklubber og mye av media helst ser at det er FFK som rykker opp. Så er det noen klubb som har noe å gjøre i tippeligaen slik det ser ut akkurat nå så er det FFK. Og om det ikke skulle skje så kan FFK uansett være godt fornøyd med denne sesongen, gitt at de ikke driter seg fullstendig ut i de gjenstående kampene.
Ellers så er jeg enig med Mossesupporteren her at det ikke er materiellet det er noe i veien med. Moss har tross alt mye tippeligaerfaring i laget. At uerfarne Brune Tangen fikk treneransvaret i en så viktig sesong for Moss var merkelig.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Lagt til: 12 sep 03, 11:41
Tangen tok over etter at Brakstad fikk fyken (alt for seint!!!) høsten 2002 og ledet laget se siste kampene. Laget fikk det vanlige trenerskifteløftet, så da gav geniene på Melløs ham en kompiskontrakt på tre år.. Nå sitter vi med tre trenere fordi Tangen er dyr å kjøpe fri fra kontrakten. Er redd for at de tror at Tangen skal forandre personlighet totalt etter 8 uker med svenskeopplæring og at han skal overta igjen som hovedtrener i neste sesong. Og da blir det jo samma hælvete som i år.
MFK - Østfolds stolthet!
06/10/2024 22:02 | 2001f914