Husk meg
Brukernavn
Passord

Merkevarebutikk eller Merkevare butikk?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 05 apr 06, 21:08
Jeg kom til å tenke på det når jeg så skiltet over aristokraten. Kan ikke en Norsklærer fortelle oss hva som er riktig? Jeg selv går for merkevarebutikk....

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 05 apr 06, 21:15
Endret: 05 apr 06, 21:17
Selvsagt er det "merkevarebutikk". Men det er jo ikke akkurat sjeldent man ser orddelingsfeil på skilt og plakater for selv store og seriøse bedrifter. Jeg sukker like oppgitt hver gang, siden det for meg fremstår som ufattelig amatørmessig, men sånn er det altså... Minst like irriterende er feil bruk av apostrof (kjør f.eks. gjennom Råde og titt på skiltene som henger over butikkene.... grusomt)

Nettsidene til Aristokraten (www.aristokraten.no) er jo også et eldorado i orddelingsfeil.

PS! Jeg er ikke norsklærer, men noen ganger har jeg veldig lyst til å bli det...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 05 apr 06, 21:23
Her finner du også en hel haug med morsomme orddelingsfeil...

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 05 apr 06, 21:24
Når tre ord skal settes sammen, så sier tidligere juniorkaptein på FFK og språkfullmektig Morten Nossen følgende: 

Man kan enten velge å skrive merkevarebutikk i et ord, men det kanskje mest korrekte er merkevare-butikk. Det er denne måten bl.a. f-b benytter seg av.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 05 apr 06, 21:45
Opprinnelig postet av pss