Husk meg
Brukernavn
Passord

Sende opp F-16 fly for å

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

SveinHjalmar

Juniorspiller
Ble medlem: 18 mai 06

Lagt til: 18 aug 06, 21:21
Endret: 18 aug 06, 22:10
Jeg har mange ganger lest om mislykkede forsøk med å få kontakt med fly fra bakken, bombe-alarmer på fly og andre slike ting når frykten for terror er på det høyeste.

Det de landene som kan være utsatt for gjør da, er å sende opp krigsfly for å passe på.

Jeg lurer på grunnen til de gjør dette?

-Har de tenkt til å skyte ned flyet om det ser det er kapret?

Leste nettopp en artikkel i VG (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127053) der stod det følgende:

Et italiensk F16-fly ble sendt opp i luften for å passe på charterflyet under nedstigningen.

Jaha? Hvordan passer man på et fly i luften da?:-P hehe.. Fungerer vel ikke akkurat med tauing som vi gjør med biler på bakken!

Håper det er noen som har peiling på dette og kan gi meg svar.. Hehe.. Har lurt på dette lenge!

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 18 aug 06, 21:22
Opprinnelig postet av SveinHjalmar
Jeg har mange ganger lest om mislykkede forsøk med å få kontakt med fly fra bakken, bombe-alarmer på fly og andre slike ting når frykten for terror er på det høyeste. Det de landene som kan være utsatt for gjør da, er å sende opp krigsfly for å passe på. Jeg lurer på grunnen til de gjør dette? -Har de tenkt til å skyte ned flyet om det ser det er kapret? Leste nettopp en artikkel i VG(http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127053 tulle opera, får ikke hotlinka:-P) der stod det følgende: Et italiensk F16-fly ble sendt opp i luften for å passe på charterflyet under nedstigningen. Jaha? Hvordan passer man på et fly i luften da?:-P hehe.. Fungerer vel ikke akkurat med tauing som vi gjør med biler på bakken! Håper det er noen som har peiling på dette og kan gi meg svar.. Hehe.. Har lurt på dette lenge!

Bedre å styrte ett fly i utkanten av en by enn midt i sentrum?

---------------------------

Burn in hell, por favore..

SveinHjalmar

Juniorspiller

Lagt til: 18 aug 06, 21:24
Endret: 18 aug 06, 21:28
Ja, det er jeg enig i.

Men hvordan kan man passe på et fly under nedstigning?

FFK1903: Vet vi forresten om det var et fly som traff Pentagon? Har ikke fulgt med så veldig i mediene i det siste, så jeg vet ikke om det har kommet noen film på nettet om hva som skjedde på verdens mest overvåkede bygning..

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 18 aug 06, 22:16
Ja, det er jeg enig i.

FFK1903: Vet vi forresten om det var et fly som traff Pentagon? Har ikke fulgt med så veldig i mediene i det siste, så jeg vet ikke om det har kommet noen film på nettet om hva som skjedde på verdens mest overvåkede bygning..

Ikke at jeg har så mye peiling på flys ned- og oppstigninger, men man skjønner det er noe gæernt når flyet går inn for landing med nesa pekt rett ned og en hastighet man helst skal ha i 10 000 fots høyde. Kanskje greit å holde akkurat det under oppsyn om man har noen mistanker

Burn in hell, por favore..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 18 aug 06, 22:19

Ja, det er jeg enig i.

Konspirasjonsteoriene kommer sikkert til å være der i mange år fremover, akkurat som de som hevder Elvis lever og at det finnes grønne menn borti Roswell, men til det motsatte er bevist så får jeg vel tro at det var et fly, at Elvis er død og at det er høytflyvende værballonger i Roswell.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 19 aug 06, 14:48

Ja, det er jeg enig i.

det er rett og slett for å passe på at det ikke skal styrtes i centrum av en by, som f.eks 11 september. hvis flyet er kapret og holder kurs inn mot sentrum, så vil det nok skytes ned i utkanten, litt skumelt å tenke på at en kan bli nedskutt, men sitter du i et terrorist kapret fly, så overlever man vel mest sansynlig ikke uansett, og da er det bedre å bli styrtet på ettt jorde eller i et vann.

men, å fly er IKKE farlig! selv med dagens terror trussler er det tryggere å fly en å kjøre bil hjeme ifra og til flyplassen!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

SveinHjalmar

Juniorspiller

Lagt til: 19 aug 06, 15:24
Det er ikke det at jeg er redd for å fly, har flydd veldig mye jeg^^ Men jeg bare lurte på hvordan man passet på e fly under nedstigningen;-) hehe

Men på den siden jeg linket til, der var det jo en bombetrussel mot flyet. Det ble funnet en lapp i flyet om at det var en bombe ombord. Det visste seg at det ikke var det, så der er jeg litt usikker på hvordan jagerfly skal kunne passe på.. hehe.. 50/50 om det er lurt å skyte ned eller ikke?:-P

SveinHjalmar

Juniorspiller

Lagt til: 23 aug 06, 16:41
Hmmm: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127507

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 18 aug 06, 21:24
Var vel det som ville ha skjedd med flyet som ble kapret 11. setpember 2001. Da hadde allerede to fly smelt inn i WTC og et i Pentagon. De visste at det fjerde flyet var kapret og sendte vel også opp jagerfly mot dem, men passasjerene tok affære og styrtet det i et mer øde område selv.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914