Husk meg
Brukernavn
Passord

Kontrakter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 01 okt 03, 08:31
Til stadighet får vi høre om spillere som er i kontraktsforhandlinger MIDT i serien, innimellom viktige kamper. Skaper ikke dette uro i spillergruppa? Hadde det ikke vært bedre å tatt kontraktsforhandlingene etter siste kamp er spilt?

---------------------------

Stadion på FMV!

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 01 okt 03, 10:27
Helt enig.

Har stussa over dette jeg også, er den verst tenklige tiden å forhandle på.

Nå skulle alt fokus vært på å holde seg på 1 plass, dette kan ta fokus bort for de spillerne det gjelder.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 01 okt 03, 10:54
Herre min hatt... Tydelig at dere ikke har nok problemer å stri med, dette er da en liten sak, eller?

Dersom spillerne som får kontraktsforslaget i løpet av sesongen ikke klarer å holde fokus på spillet når det er kamp eller trening, ja da er det like greit å bli kvitt dem... Dette handler om profesjonalitet, og så mye må vi stole på at de klarer å håndtere...

Nei, dette ser jeg ingen problemer med, dessuten er dette en måte å sikre seg spillere på, sånn sett spiller ikke tabellposisjonen ved sesongslutt inn på avgjørelsen...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 11:15
Hallo! 2. div i fjor, - eliten til neste år. Spørs om de unge spillerne har rukket å absorbere virkeligheten! Profesjonaliteten kommer nok når alle spillerne blir profesjonelle ( = lever av fotballen).

Samtidig skjønner jeg unggutta som ser spillere komme inn og tjene 1. mill, mens de sitter med 100-150.000 i lønn (eller mindre), samtidig som de føler at de presterer bra.

Sånn jeg ser det, hadde det skapt større ro hvis kontraktsforhandlingene kom igang ut i november...da ville iallefall konflikter vært unngått...

Noen som husker da Risholt var i forhandlinger? Han ble bytta ut midt i en av kampene, uten helt å forstå hvorfor. Eggen og Hansen har sine virkemidler...

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 03, 11:29
Opprinnelig postet av Svein

Noen som husker da Risholt var i forhandlinger? Han ble bytta ut midt i en av kampene, uten helt å forstå hvorfor. Eggen og Hansen har sine virkemidler...

Nå må du slappe av, blir litt mye synsing på deg, du får heller ta for deg fakta...

Når det er sagt, profesjonalitet og alder er ikke det samme, profesjonaliteten avhenger av modenhet og holdning, og når enkeltspillere setter seg selv foran klubben, ja da kan de gjerne finne seg annen arbeidsgiver etter min smak...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 01 okt 03, 11:43
enkeltspillere setter seg selv framfor klubb.....

et idealistisk dilemma hvor jeg innerst inne mener det samme som deg KeJ, men nå har jo på en måte standardene blitt satt med lønninger i millionklassen både i ffk og andre klubber. skulle bare mangle at jørgen også skulle kunne få lov til å krangle litt om kontrakta si. hvis det å ikke godta et kontraktsforslag med det første er å sette seg selv fremfor klubb (noe man kan diskutere opp og ned), så skulle det ikke vært mange i dagens stall som du syns forjener en plass der KeJ..

med ffk til champions league!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 03, 12:07
Hvem er det om har bragt Jørgen inn i diskusjonen her?

Jeg ønsker ikke å gå inn på enkeltspilleres kontrakt, jeg uttaler meg kun på generelt grunnlag... Dersom en spiller er verdt 1`mill i styrets øyne,så skal ikke jeg si noe på det, men jeg forsvarer det heller ikke...

Jeg ønsker kun klubbens beste etter mange år med administrativt rot, og stoler på at HH og KTE vet hva de driver med...

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 12:11
Jeg trodde profesjonalitet hadde med penger å gjøre..???

Stadion på FMV!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 01 okt 03, 12:16
Tore P tjener ca 1 mill i året. Jørgen, som er 10 år yngre, har fått tilbud om ca. 150000 i året... i år har jørgen spilt bedre enn tore (kanskje fordi tore har vært syk, greit nok - men poenget mitt er at han har gått inn og spilt slik at vi ikke engang har merket savnet etter tore) derfor fortjener han en bedre kontrakt.

men alle saker har to sider: jørgen setter seg sjøl foran klubben ved å gjøre dette.. jeg er 100% sikker på at jørgen vil bli, men at han gjør dette som et taktisk trekk for å få mer penger.. dette kan det imidlertid hende han kommer til å angre på, han kommer aldri til å komme til noen andre tippeligaklubber enn ffk... så egentlig er det riktig å si at ffk er viktigere for jørgen, enn jørgen er for ffk! det håper jeg du skjønner selv også jørgen, hvis du leser dette.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 12:55
Artig å se at noen mener de står for faktaene og resten er "synsere"

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 03, 13:14
Opprinnelig postet av Knutsen
Artig å se at noen mener de står for faktaene og resten er "synsere"

Det er jo samtidig godt å se at du kommer med gode utspill :D

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 01 okt 03, 13:20
Hvordan gjør de det når de forhandler om kontrakter da tro ? Det er jo enda ikke sikkert at vi rykker opp ( selv om jeg virkelig begynner å få troen nå ), og heller ikke sikkert at vi holder oss i TL om vi rykker opp. Forhandler de med en 1 div. lønn og en TL-lønn ? Inntektene er jo mye høyere i TL, og da også spillerlønningene skulle man tro. Hvis det er rett med 150` Kr til Jørgen, hvordan er det da i forhold til andre spillere som man kan sammenligne med ?

Anduril

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 13:54
Vel...hyggelig å se at han Harry måte kommentere tråden min...

Harrys kommentar

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 03, 14:20
Opprinnelig postet av Svein
Til stadighet får vi høre om spillere som er i kontraktsforhandlinger MIDT i serien, innimellom viktige kamper. Skaper ikke dette uro i spillergruppa? Hadde det ikke vært bedre å tatt kontraktsforhandlingene etter siste kamp er spilt?

Mulig jeg er blind, men hvor svarer han på disse spørsmålene? Mellom linjene?

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 14:36
Du er mellom-linjene-blind :confused:

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 01 okt 03, 15:17
Endret: 01 okt 03, 15:19
Det er forskjell på å kommentere og å svare på spørsmål. :D

Hatt en dårlig dag idag, KeJ?

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 01 okt 03, 15:38
njæ, ikke noe værre enn vanlig:D

Blir bare så lei noen ganger, alltid noen som skal mene så mangt, men det blir litt "shallow" når man ikke alltid har alle fakta på bordet

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 okt 03, 17:27
Ajg:
At Jørgen P har blitt tilbudt en kontrakt på 150.000 er nok bare sprøyt. Nekter å tro at han har blitt tilbudt en kontrakt som gjør at han går kraftig ned i lønn. Jørgen ser vel at de andre som er mer eller mindre faste på laget tjener mer enn ham, men Jørgen må ikke glemme at han har vært "fast" pga skader.

Jørgen kommer aldri til å tjene mer i andre klubber!

Uansett så stoler jeg fullt og holdent på Harry Hansen og Eggen når det gjelder kontraktforhandlingene. Tror nok dette ordner seg slik at Fredrikstad kan stille med et sterkere lag til året.

Er mye som skjer rundt kontrakten til Trondsen for tida. Han var jo nylig på radioen og uttalte seg, men når noe endelig er klart, så vil det komme umiddelbart her på FFKSupporter.net. Trondsen kommer selv til å kommentere forhandlingene.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 01 okt 03, 21:58
Når vi snakker om Tore P og Jørgen, er det vel rimelig at Tore P tjener en del mer enn ungutten Jørgen.....? Det er jo vanlig ellers i arbeidslivet også, at de unge må jobbe seg oppover. Aner ikke hvor mye de tjener. Ser at det er nevnt noen summer her, men skal ikke kommentere de noe videre. Syns imidlertid ikke det er ulogisk at Tore P har høyere lønn enn Jørgen. Hvorfor? Tore har vist at han kan prestere på høyt nivå, over tid. Jørgen har spilt i 2 og 1. div. Greit nok at han har gjort det bra. Men han må også bevise at han kan gjøre det bra i TL før han kan begynne å kreve lønn som er i nærheten av Tore P. Håper Jørgen blir med videre, og at han utvikler seg videre som spiller. Han er talentfull, men har fortsatt en lang vei å gå før han kan matche Tore P, eller de andre høyt lønnede spillerne i FFK. Det har jo vært tydelig i endel situasjoner at han blir litt "het" i hodet, og da gjør han ofte enkle feil, men med litt mer rutine kan han luke bort dette. Jørgen er en ekte FFK-gutt og bør få bli med videre. Men som det er nevnt her, ingen må sette seg over laget. Ingen er uerstattelige. Men jeg håper fortsatt at Jørgen blir i klubben. Han har hjerte for klubben, og er fra distriktet. Vi trenger sånne typer som han og Bjørnar.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914