Husk meg
Brukernavn
Passord

Football Manager 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 20 okt 06, 19:35
Opprinnelig postet av keiko99

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av keiko99
hadde jeg sett bedre kommer den:  20-10-2006, men kan vi oppgradere eller ?

Det har vel aldri vært en mulighet tidligere?
jo jeg oppgraderte den jeg har. da mista jeg enerly. fra 2005 til 2006

Det har aldri vært mulig å oppgradere fra den ene versjonen til den andre! Men i løpet av en versjon kommer det mange patcher. Men aldri i verden om du fikk oppgradert fra FM05 til FM06!!! Du lastet nok bare ned en patch med oppgraderte spillerstaller og info.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det!

www.holygans.com ----- www.nettpuben.blogspot.com

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 okt 06, 19:51
Endret: 20 okt 06, 20:00
Costanza,

Tja, synes ikke noen spillere er spesielt overvurderte i forhold til andre norske lag, men jeg har så å si solgt alle for å tjene penger til andre spillere med større potensiale. Hoås er nok overvurdert, men resten av de du nevnte er helt greie. Bare Brian West har vært god nok for startelleveren min i alle fall. Juniorspillerne til FFK er i alle fall helt på trynet. Ingen av de har potensiale til noe som helst, og det er merkelig siden de tross alt ligger som nr 2 i interkretsserien og flere er tatt opp i a-stallen. Der trengs det er kraftig oppvask! :) Kan godt se på det, så lenge du sier ifra i god tid FØR du må levere inn til patchen.

Edit: Jo forresten... Stadheim er nok overvurdert. Han er langt bedre enn både Brenne og Kvisvik. Spesielt Brenne er undervurdert. Blir ikke vurdert god nok til startellever eller benken.

Ansvarlig redaktør

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 20 okt 06, 19:58
Opprinnelig postet av Holters
Costanza,

Tja, synes ikke noen spillere er spesielt overvurderte i forhold til andre norske lag, men jeg har så å si solgt alle for å tjene penger til andre spillere med større potensiale. Hoås er nok overvurdert. Juniorspillerne til FFK er i alle fall helt på trynet. Der trengs det er kraftig oppvask! :) Kan godt se på det, så lenge du sier ifra i god tid FØR du må levere inn til patchen.

De fleste "statsene" på juniorspillerne er "random", det vil si at de er beregnet ut fra "Current ability" som er det eneste jeg har satt på de - et tall som kun forteller noe om hvor gode de er nå (dette tallet er ikke synlig andre steder enn i edtoren). Ellers er det sånn at noen av fødselsdatoene stemmer, andre ikke. Årstallene tror jeg hvert fall skal stemme. Kan også være noen småfeil på posisjoner, men har forhørt meg med noen som har bedre oversikt over juniorlaget enn meg her. Men at det skulle være helt på trynet trodde jeg ikke.... Har tidligere fått skryt fordi FFK har vært det laget på FM hvor det har vært best research på juniorlag faktisk. Vet ikke hvordan det er i år, men på FM2006 var det svært mangelfulle data på de fleste juniorlagene til Tippeliga-klubbene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 20 okt 06, 20:08
Nå har jeg riktignok kvittet meg med omtrent alle juniorspillerne også, men Shabani, Elvestad, Halvorsen og Jørgensen er i alle fall kraftig undervurdert. Michael Trulsen er kanskje overvurdert. Herjer for U19 hos meg... ;) Aner ikke hvorfor - for statsene hans er ikke spesielt bra. Synes du skal grise på med litt høy potential ability hos de største talentene! Det er alltid gøy å ha :) Spesielt hos de fire nevnt ovenfor.

Les det jeg skrev om Stadheim over.

Jeg er i september 2007 nå og bare Piiroja, Elyounoussi og Stadheim er funnet gode nok for startelleveren. Toth, Szekeres, Kvisvik og Hornseth (!) for benken. Hornseth er nok overvurdert.

Ansvarlig redaktør

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 20 okt 06, 20:52
Endret: 20 okt 06, 20:53
Er det mye å holde styr på i FM-versjonene? Skal ærlig innrømme at jeg kjøpte FM 2006 for en stund siden og har ennå ikke spilt en kamp. Hvis det er mye å holde styr på av ditt og datt og det kan gå "år og dag" mellom hver gang jeg får spilt en kamp, blir det litt for avansert for meg. Da holder jeg meg til cm 03/04 en stund til. At den versjonen ikke er oppdatert med tanke på spillerstaller tar jeg ikke så tungt all den tid jeg har kommet til 2033 eller noe på saven. Gud bedre så god tid man har på jobb

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 20 okt 06, 21:11
Det er mere å holde styr på, men det har også blitt mer oversiktlig etter at alle "mer å holde styr på"-funksjonene ble implementert. Synes det fungerer bra nå som jeg har blitt fant til FM.

Ansvarlig redaktør

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 21 okt 06, 18:51
Mulig å få heisa FFK2 opp til 2 div selv om FFK-1 rykker ned eller FFK2 ikke klarer kvalifiseringa ? Tungvidt å måtte sette opp kamper manuelt....

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å, POKALEN LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 25 okt 06, 15:56
ble seriemester med FFK jeg og, kom til semien i cupen. 2.sesong nå og har akkurat grusa lyn 3-2 på ullevål, tolker det som et omen Tore reginiussen er btw. et meget godt kjøp.

Holters, hvordan pleier du å kjøre treningsbiten? på 06 satte jeg opp egne programmer og fikk max resultater på dette, men virker ikke som det har like god effekt nå, og i enkelte tilfeller virker det motsatt.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03

Lagt til: 28 okt 06, 16:40
Endret: 28 okt 06, 17:10

Alle dere FM (og tidligere CM) fans!

Ja, treningene er og blir et mysterium for meg!!! Det hjelper liksom ikke i lengden. Som regel så øker verdiene i begynnelsen for så å flate ut....og når man gjør opp status om noen sesonger, så er ikke kriteriene så veldig mye bedre.....noen er ikke bedre i d hele tatt!

Det som har fascinert meg med disse fotballstrategispillene er jo alle disse "småtingene"....alle deteljene....og det å finne sitt eget gode treningsopplegg....men akk

Jeg har prøvd å variere treningen etter beste skjønn:

- gitt foten til alle trenere, fysioer, spillere etc som jeg ser på som totalt udugelige og/eller med dårlige kriterier

- ansatt et bra hjelpeapparat og talenter (søkt på nett) som visstnok har potensiale

- Variert treningsopplegget...her har jeg prøve veldig mye bl.a et nytt opplegg hver mnd

- 3-4 trenre til hvert treningsopplegg + en fysio

- Søkt på nett etter forslag..funnet noen som visstnok skulle være bra

- Laget mine egne treningsopplegg

Seff: det hjelper på noen spllere, men d er ytterst få. Er veldig lite verdiøkning hvis man ser over noen år (spille-år hehe) og det syns jeg er rart. Skulle heller vært omvendt føler jeg at de fleste ble bedre men dette er fraværende i spillet. Har sett eksempler (skjermbilder) fra nett hvor man ser kriteriene på en spiller når han er 16 og 26..er voldsomme forbedringer men jeg kan dessvere ikke si at jeg har opplevd lignende. Er det bare humbug??

Noe må være seriøst feil........derfor hadde jeg satt pris på å få erfaringer fra dere der ute og:o) Har tenkt kjøpe 07,men spiller for tiden 05..

DEtte burde kanskje stått under 2005, men pytt..skal jo kjøpe 07 og så tar gjerne med tips til beggen heheh

Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!! :-)

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 31 okt 06, 15:50
Har fått orden på treningsbiten min nå hvertfall, det gode gamle opplegget funker fortsatt. spesialprogrammer for hver enkel lagdel med fokus på det de trenger mest for å prestere. i tillegg lønner det seg å sette trenerne på "acustom" slik at de trener det de er best til, dette vil øke stjerneratingen på de forskjellige treningsdelene. For å se forskjellige programmer vil jeg anbefale deg å gå inn på fm-norge og studere litt der. Skal nevnes at treningsbiten på 05 er ganske forskjellig fra 06 og 07, så jeg ville nok fått tak i nyere versjon for å nyte alle de finfine detaljene i 07.

Forøvrig har FFK akkurat blitt feeder-klubb for barcelona på saven min, hehe. de pusher in 1,29 mill i året og sender meg lovende talenter. surrealistisk verden.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 31 okt 06, 16:19
Jeg får ikke lov å få en feeder-club med ffk jeg. Styret sier at de ikke vil ha noe av det... Må jeg velge med noen store ligaer på saven min også kanskje?

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 31 okt 06, 17:23
Mulig det, jeg har med svensk, engelsk og italiensk. har ikke med spansk, noe som er litt mystisk i og med at barcelona kom inn i bildet. Forøvrig ville ikke styret være feeder-klubb for noen på saven min heller, men plutselig står det at en lykkelig frode kværneng i dag kunne annonsere at styret har inngått en avtale med barcelona helt uten å nevne noen ting for meg. frode takket også ja bak min rygg til å akseptere et bud på 17,5 mill for rami fra rosenborg. noe som var helt greit, kjøpte inn ramovic i steden som spiller jevnt til karakter 8-9.

Mustang

A-lagspiller

Lagt til: 01 nov 06, 14:51
Endret: 01 nov 06, 14:52

Har vært inne på fmnorge ja...og syns siden har tapt seg..mulig jeg er en blind mothaf.... men nå har de tatt vekk alle spillerne som er å anbefale, talenter, røverkjøp etc....står VELDIG lite der, mindre enn før har jeg inntrykk av, og overraskende nok altfor mange nordmenn...med all respekt:-)

Artig det med FFK/Barca forresten hehe....

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 01 nov 06, 15:23
Jepp, da har det samme skjedd med meg... Ikke med Barca riktignok, men med Liverpool. De har ikke sendt meg noen spillere enda... Litt teit at jeg ikke har med den engelske ligaen kanskje? Da har de jo bare A-lagsspiller å låne ut... Får satse på at de låner meg Crouch en sesong. Måtte "nesten" gi bort Hoås... han nektet å skrive ny kontrakt...

Snæbbis

Landslagsspiller

Lagt til: 01 nov 06, 16:38
Opprinnelig postet av Mustang

Har vært inne på fmnorge ja...og syns siden har tapt seg..mulig jeg er en blind mothaf.... men nå har de tatt vekk alle spillerne som er å anbefale, talenter, røverkjøp etc....står VELDIG lite der, mindre enn før har jeg inntrykk av, og overraskende nok altfor mange nordmenn...med all respekt:-)

Det var da mystisk, men hvis du leter etter 05 tips så har de fjerna den delen. forumdelen for 06 er jo kjempestor, og 07 har det kommet inn masse på.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 nov 06, 17:02
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av Mustang

Det var da mystisk, men hvis du leter etter 05 tips så har de fjerna den delen. forumdelen for 06 er jo kjempestor, og 07 har det kommet inn masse på.

De hadde et "sammenbrudd" av siden/basen hos dem hostet siden. De mistet absolutt alt de hadde i databasen og backup-rutinene til hostingselskapet var visstnok elending, så absolutt alt ble fortapt. Han som driver siden hadde en backup av selve siden og tom databasestruktur, så de har i prinsippet begynt helt på nytt igjen. Derfor er det ikke så rart at du ikke finner gammelt materiale lenger.

Ansvarlig redaktør

Mustang

A-lagspiller

Lagt til: 01 nov 06, 17:40
Aaaaaaahhh soo:-)

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 01 nov 06, 23:29
Endret: 01 nov 06, 23:30

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Holters
Æsj... Jeg øynet et lite håp om gruppespill i Champions League etter en fin-fin og særdeles utfortjent 2-1 seier over Arsenal på hjemmebane i tredje kvalifiseringsrunde, men et 4-0 tap på bortebane satte effektivt stopp for den drømmen. 

Spiller du med FFK, Holters? Har ikke tid til å sette meg ned med spillet om dagen selv. Har bare raskt sett over spillerstallen til FFK siden jeg er ansvarlig for dataene. Det skal komme en offisiell oppdatering om litt (vet ikke helt når) og da er det mulighet for å fikse på ting som avviker litt fra virkeligheten. Fint om du som har spilt litt, og andre, kan komme med noen innspill på justeringer. Det jeg har lagt merke til selv er kanskje at spillere som Jørgen Magnussen, Mihaly Toth, Øyvind Hoås og Brian West ser ut til å være litt overvurdert i FM2007, så disse bør kanskje få litt dårligere stats. Enig? Ellers må jo spillere som Hornseth og Garro ut av stallen + Mokkelbost og Kværneng på ledersiden. Det er vel også noen spillere som det bør justeres posisjoner på. Christian Berg bør bli defensiv istedenfor offensiv midtbanespiller, Kvisvik og Tarik bør kunne spille både høyre og venstre kant osv. Og noen må det oppdateres med kontraktslengde på, i hvert fall de siste som har kommet inn i stallen (Multaharju, Vuorinen...) som jeg ikke har fått mulighet til å sende inn noen oppdateringer på.

Er det noe mer utover dette? Økonomien bør også bedres litt, men her tror jeg det er mye som spiller inn for overgangsbudsjettet er ikke slik jeg satte det opp da jeg sendte inn dataene, ser jeg. Det skjer noen endringer over mitt hode.

For øvrig er jeg veldig klar over at en god del av juniorspillerne ikke har korrekt fødselsdato. Om det er noen som leser dette som sitter på denne informasjonen, så gi beskjed om det. Gjerne også om alle posisjonene er riktige på juniorspillerne, de er nok vurdert litt mer "cirka" enn a-stallen.

Har spilt en del med FFK (2009) og har lagt merke til at noen er overvurdert og undervurdert som noen andre sier, Vet ikke hva det er, men mulig jeg har såpass uflaks (udyktighet) at ingen av spillerne med unntak av Hoås er noe å skryte av.. Hoås er da veeeeeldig mye bedre enn i det virkelige liv. Han har blitt kåret til årets spiller 2 sesonger på rad og har spilt snart 40 landskamper (hvis jeg ikke husker feil), mens Tarik som virkelig har potensial har floppa deluxe.

Brenne er vel også kanskje undervurdert siden han har et potensial i det virkelige liv, mens han blir kraftig hetsa av medier, fans  etc for hans dårlige spill.

Jeg vil også si at Shaaban virker litt dårlig i motsetning til Staw. Staw overtok keeper plassen etter at shaaban slapp inn drøssevis av mål og endte som den dårligste spillern på laget i den første sesongen.

Forøvrig har Staw fått 12 landskamper i 2009

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 02 nov 06, 00:00
Endret: 02 nov 06, 00:00

Da vil jeg påstå at CM 03/04 er mye mer realistisk, he he.

Året er 2034, og av FFK-spillerne er det kun Bjørkøy som er aktiv innenfor fotballen som jeg kan finne. I en alder av 55 år så er han speider i Leicester, og ble bokført med 55 landskamper. Espen Johnsen er trener for Nigerias landslag!

På Fredrikstad er det tre spillere som utmerker seg. Keeperen Øyvind Hoff, Martin Hauge og 23 år gamle Ove Hansen som opprinnelig kommer fra Klepp. Han er født i 2010, he he. Det norske landslaget ledes av Doffen! Og Gamst Pedersen ble i Blackburn ut karrieren sin, og etter å ha vært manager i to andre klubber han har nå kommet tilbake som trener for Blackburn!

Henning Berg er for øvrig ennå i Lyn i en alder av 64 år!

Mustang

A-lagspiller

Lagt til: 02 nov 06, 00:02

Lasta ned demo-versjonen av FM2007...husker ikke helt hvor mange kamper det var i denne demoen men var vel roughly halvparten av sesongen. Valgte Middlesborough av alle lag. Slet med å finne spillere (gode og billige nok og villige nok) men fikk til slutt kapret Lasse Staw og Freddy Adu.

Da var lønnsbudsjettet brukt opp!

Har slitt veldig syns jeg ettet en bra åpning så har jeg falt ned til 15de plass og står uten seier de siste 5 kamper men likevel 7-8poeng over streken

Mye mulig jeg velger feil teamtalk eller lignende, men artig å ta et middelmådig lag også da;-)

Jeg har ikke vært "sinna" med mindre de har prestert under 6....og da mener jeg etablerte og litt eldre spillere som man kan kreve litt av...oppmuntrer som regel de yngre uanasett(nesten)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914