I dag Eggen, valgte du feil!
Det virket som om Røn ikke var kalr for oppgaven han fikk, ikke akkuratt eller da. Starte sin andre kamp for året etter det jeg kan huske, mot et heltent Hønefoss lag. Når det gjelder han Christian P. så mener jeg at han ikke holder mål, vi har bedre gutter å bruke i den posisjonen, Welton, Watson (om han ikke spiller back fremmover da)
Nei, får jeg det som jeg vil så starter vi med det laget som avsluttet dagens kamp mot Godset til søndan. Jeg er åpen for at Rino kan få sjansen i buret igjen også. Etter to ikke så fullt gode kamper av Sørlie. Men vi får vente å se, håper iallefall at det er mange FFK-supportere som tar turen, klarer vi å leve opp til stemingen på puben i Sandefjord er vi gode.
---------------------------
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Welton er utradisjonell og har egenskapene som kan åpne nettopp e defensive lag som Hønefoss. Olof spiller godt på back, jobber knallhardt og kan behandle kula. Har Jørgen for mye kontrakt i hue om dagen? Også Bjørnar da. Bjørnar skal starte i en kamp som denna. Røn er et knalltalent, men er fortsatt en liten gutt i en slik kamp. Da trenger vi Bjørnars løp og arbeidskapasitet.
math
Men at spesielt Watson og Melo gjorde gode innhopp er åpenbart. Og som ajg også har vært innom, vi ble altfor stasjonære og forutsigbare i 1. omgang. Det spilles utelukkende på mann, aldri i rom. Det fordi vi rett og slett ikke har spillere som kan true bakrommet. En annen ting er at vi manglet vilje/evne til å komme ned mot dødlinja for å slå innlegg mot Dadason/Ringberg. Både Söderstjerna og Petersen jobbet greit nok, men begge har en tendens til å drible seg inn sentralt og fortsette løpet innover i banen. På venstresiden blir det meningsløst når vi har Jørgen Pettersen på venstreback siden han kan bidra med lite offensivt der. På høyresiden burde vi kunne få Cwartek mer med. Angående Petersen så virker det også å skinne gjennom at han ikke er vant med å spille på lag som vil føre kamper. Han har ofte gode driblinger og legger ned en solid innsats, men det er lite fremdrift i det han gjør. Gang på gang dribler han seg inn sentralt for så å slå en støttepasning; ergo, det går for lite fremover.
Det er lett å si at Melo burde startet. Jeg mente også det i forkant, mest grunnet Dadason sin dårlige oppladning. Men vi vet ikke hvorvidt Melo var i stand til å spille særlig lenge heller. Han har jo vært ute med skade en stund. Men det ER et problem at vi har to identiske spisser hva spillestil angår. Noen ganger funker det, men det gjør det også lettere for motstanderne å lese oss. Vi får mindre reportoar å spille på og blir også faretruende lite uforutsigbare.
En flau forestilling i store deler av 1. omgang (de 10 første minuttene var faktisk ikke så verst), og en rotete 2. omgang hvor vi hvertfall skapte noe etter hvert. Likevel; vi skal være stolte over å ha dratt i land denne seieren. Vi skal være glad, eller hvertfall lettet ikveld, men samtidig tenke på at det er MYE å sette fingeren på.
Min mening er at laget kanskje er noe dårlig sammensatt i forhold til spillertyper. Men orker ikke skrive mer nå...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
1. Ringberg/Dadason på topp.
Spillet MÅ brettes ut, og vi må få vingene/backene til å komme rundt på kantene og slå innlegg inn mot de to som begge er farlige inne i boksen. Dette klarte vi ikke mot Hønefoss, da alt ble pompa rett fram. Derfor må spillere som Welton, Stian, Watson spille fra start på kanten når disse to er spisser, ellers blir vi altfor forutsigbare.
2. Ringberg/Welton på topp.
Da kan spillere som Stjerna og Peters spille på kanten, fordi Welton er en av 1.div. raskeste spisser, og kan true bakrom. Det kan verken ringberg eller dadason. for å ikke bli for stasjonære er det veldig viktig å ha slike spillere. da kan vi i mye større grad slå i rom i stedenfor på mann som vi gjorde mot hønefoss..
Dette henger altså sammen. For at vi skal lykkes optimalt MÅ vi spille på en av de to metodene jeg nevner ovenfor, avhengig av hvilke spisser som starter altså..
Altså; enten spille på kantene eller bakrom. mot hønefoss gjorde vi ingen av delene, og da holder det ikke i tippeligaen!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
1. Rino Hansen
2. Påø A Cwartek
3. Olof Watson
4. Tor Trondsen
5. Roger Helland
6. Roger Rosholt
7. Welton Melo
8. Christian Pettersen (Sentralt for guds skyld)
9. Rikhardur Dadason
10.Marcus Ringebrg
11. Håkan Søderstjerna
1. Sørlie ( ingen grunn til og bytte )
2. Pål
3. Trondsen
4. Helland
5. Watson
6. Søderstjerna
7. Risholt
8. Petersen
9. Melo
10.Dadason
11. ringberg
- Sørlie
- Pål
- TT
- RH
- OW
- Stjerna
- RR
- BJ
- Melo
- Ringerg
- Rikki
Og for Gud`s skyld, la, Christian "støttepassning-Karusell" Petersen sitte igjen i Fredrikstad og høre på radio, den mannen gjør meg nesten fysisk dårlig. Eneste form for begeistring jeg klarer å finne for den mannen, må være at han ikler seg en Hvit og Rød FFK-drakt...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
C. Pettersen var jo konge. Jeg fatter ikke at Eggen ikke bruker han som sentral midtbane. Han var helt rå mot Sandefjord.
Dersom han ikke skal spille sentral, er jeg helt enig.
En annen ting er jo at det kanskje kan være vanskelig å spille kantspiller på FFK. Søderstjerna var jo ikke akkuratt strålende igår.
jeg stiller meg dog kritisk til at han får starte hver kamp. Mannen er forsåvidt sterk i dueller, men han har jo en enorm feilprosent i det han foretar seg.
Mot Str.godset:
1. S.Sørlie (får ny sjanse, kan trå til med matchball-redninger)
2. Pål C.
3. Trondsen
4. Helland
5. Jørgen(under tvil)
6. Bjørnar
7. Risholt
8. Sjærna`
9. Watson
10.Melo
11.Ringberg
Dadason benkes (har ikke vist så mye -Hamkam)
Petersen(farlig mann)
Jørgen må ut etter et par-tre feil, ser med engang når han ikke har dagen.
Uhhh....
Opprinnelig postet av oleberg
Hallllooooo KeJ. Så du siste 20 mot Sandefjord???
C. Pettersen var jo konge. Søderstjerna var jo ikke akkuratt strålende igår.
Nei så nok ikke den kampen, men har registrert til det kjedsommelige at CP får sjangs etter sjangs, og han har p.t ikke grepet den, ikke i mine øyne da...
Nei, skulle jeg valgt uten 4`r på midten, måtte det blitt Stjerna - RR - BJ - Melo, sånn som troppen er i dag...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914