Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 33 12

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5546

Lagt til: 26 feb 07, 21:50
Var vel ikke noe nytt dette?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 feb 07, 21:51
Såppas at dette ser mørkt ut Benkesliter`n  såppas ille at jeg mener at vi burde satse på noe annet.

---------------------------

http://keiko99.net


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 feb 07, 21:51
Troppen er tynn, og bekymring for skader, kanskje hente inn forsterkninger visst Ivo boys ikke kommer.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 feb 07, 21:55
Opprinnelig postet av paco
Først så må de få tillatelsen i orden,så komme til norge,så videre til spania.kansje ikke så vanskelig og forstå når NFF bare drøyer og drøyer at dette tar tid.


Hvor lang skal dette egentlig drøye ut? Jeg tror ikke det bare er NFF som drøyer dette. Jeg begynner å bli rimelig skeptisk, det er tross alt over tre måneder siden de "skrev under" for FFK og alt virker flott og fint. Litt etter litt har det lekket ut ting som gjør at jeg liker denne saken mindre og mindre. Jeg nekter å tro at NFF har brukt over tre måneder på å sende noen papirer videre. RBKs afrikakjøp gikk igjennom med en gang omtrent, fyren har vært i RBK i lengre periode allerede, hvorfor skulle NFF og andre bruker så fryktelig lengre tid med FFK?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 feb 07, 21:56
Ingen som kan referer det som ble sagt på TV2 sporten?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 26 feb 07, 21:59
Endret: 26 feb 07, 22:01
Opprinnelig postet av benksliter`n
Ingen som kan referer det som ble sagt på TV2 sporten?

Det var egentlig ikke noe nytt. Ble bare sagt at det er usikkert om/når ivorianerne får arbeids- og oppholdstillatelse. I tillegg var det et intervju med Grönhagen der fokus var på at han har dårlig tid til å få på plass den endelige spillertroppen og kjøre inn sitt nye system. Han var litt bekymret for stallen, mente den var litt tynn (redd for skader), og at de kanskje måtte sette seg ned og vurdere nye forsterkninger, men tror det bare var i tilfelle ivorianerne ikke kom.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 feb 07, 22:00
Endret: 26 feb 07, 22:01
Opprinnelig postet av benksliter`n
Ingen som kan referer det som ble sagt på TV2 sporten?


Var vel ikke all verden egentlig, faktisk så var det så kjedelig at jeg har glemt det meste. Grønhagen uttalte seg litt om hvor dårlig tid han begynte å få. Så ble det sagt et eller annet om ivorianerne.

Er det kun nyhetene som er gratis på TV Sumo (TV2s webtv), eller kan man se sporten der gratis også? Da kan jo de som har lyst til å se innslaget gå inn der.

EDIT: Herre min hatt, hvorfor skal Costanza være før meg hver gang når det kommer til innlegg

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 27 feb 07, 10:14

Gjengir redgjørelsen fra Morgan :

Mer dokumentasjon -håper det ordner seg

-Vi skaffer mer detaljert informasjon til veie, og håper at Ismael Beko Fofana og Konan Serge Kuoadio (bildet) blir klare for FFK. NFF stiller tydeligvis strengere krav enn tidligere, og det er litt uvant for klubbene. Men vi tilpasser oss, sier administrerende direktør i Fredrikstad fotballklubb, Morgan Andersen.

 

-Fotballforbundet sendte oss en mail mandag ettermiddag der de krevde mer informasjon om spillerne vi ønsker å knytte til oss. Blant annet ber de om informasjon om hvilke internasjonale klubbkamper de har spilt og antallet. I tillegg må vi sende en enda mer detaljert  vurdering på  hvorfor vi mener det er absolutt nødvendig å hente disse spillerne. Den informasjonen skal vi fremskaffe nå. Jeg føler absolutt at det fortsatt er håp om at de kommer til klubben. Vi er i kontakt med klubben deres i Elfenbenskysten, Asec Mimosa og får en del info derfra. TV2, som har fulgt spillerne en periode,  sitter også med dokumentasjon som kan brukes - og som viser hvor gode spillerne er. Fotballekspert Nils Johan Semb er en av dem som har sett en dvd med de aktuelle spillerne i aksjon, sier Morgan Andersen, som er på La Manga sammen med FFKs spillergruppe og støtteapparat.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 feb 07, 10:51

Dette er jo helt latterlig. Hvorfor kjører NFF en så hard politikk mot Afrikanere? Greit nok at de er unge, men hvis FFK bare har de på lån så ser jeg ikke problemet. Da er det jo ikke FFK som har ansvaret for de. Og hvorfor i h..... har NFF brukt så lang tid på å finne ut at de trenger mer info??

Begynner å se mørkt på sesongstart nå..........

---------------------------

Fredd


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 feb 07, 10:58

Jeg føler absolutt at det fortsatt er håp om at de kommer til klubben.

Kan ikke akkurat si jeg er helt overbevist om at de kommer når Morgan uttaler seg på den måten, en noe vag uttalese som avviker en del fra tidligere uttalelser da dette ikke skulle være noe problem.

Hva blir det neste?

Jeg tror kanskje at de muligens har en sjanse for at de med en viss sannsynlighet sikkert kan snart spille for FFK. Kanskje...

?


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 feb 07, 11:03
Opprinnelig postet av Fredd

Dette er jo helt latterlig. Hvorfor kjører NFF en så hard politikk mot Afrikanere?



Veldig enig i dette.
Starts brasilianere er jo allerede klare tydeligvis, siden de er på plass og spiller treningskamp idag.

Rart om det skal være forskjell på amerikanere og afrikanere.

Men det virker uansett som om FFK har vært veldig trege i denne saken.
Det er tross alt noen måneder siden disse ivorianerne
ble klare for FFK, og da skulle alle nødvendige papirer vært inne hos NFF for lenge siden.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5546

Lagt til: 27 feb 07, 11:04
Opprinnelig postet av Fredd

Dette er jo helt latterlig. Hvorfor kjører NFF en så hard politikk mot Afrikanere? Greit nok at de er unge, men hvis FFK bare har de på lån så ser jeg ikke problemet. Da er det jo ikke FFK som har ansvaret for de. Og hvorfor i h..... har NFF brukt så lang tid på å finne ut at de trenger mer info??

Begynner å se mørkt på sesongstart nå..........

 

Det err minst 2 måter å se på denne saken på.

1-NFF er redde for at "billige" utenlandske spillere skal holde norske juniorer på benken. Dette mener de kan svekke norsk fotball på sikt. Dette mener man er et problem for mange andre ligaer i Europa.

 

2- Unge spillere fra Afrika eller Asia bør ha de samme muligheter til å spille i Europa som europeiske ungdommer. Det er rett og slett diskriminerende å ha andre regler for disse. Norske "talenter" blir bedre av konkurranse, ikke dårligere.

 

Forbundet har tydeligvis lagt seg på den paranoide/diskriminerende linjen. Det at de endrer kravene til anbefaling av arbeidstillatelse tyder på at de også åpner for å forskjellsbehandle klubbene. Klubbene med mest ressurser vil kunne skaffe de beste spillerene med den beste dokumentasjonen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 feb 07, 11:09
Er jo en helt ukjent senegaleser på prøvespill for Lyn på lamanga nå ,så da er det flere klubber som vil få problemer.Blir spennende og se hvor tungt de veier semb sine utallelser ang.spillerne nå.Han skryter jo av guttene.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 feb 07, 11:11
Endret: 27 feb 07, 11:12
NFF gjør det da vanskelig å kjøpe/finne en klassespiller til en billig penge. Som du sier, kanogvetalt,  så favoriserer de da klubbene med mye penger. Irriterende dette da FFK er en av klubbene i TL som er best på talentutvikling.

---------------------------

Fredd


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 feb 07, 18:04
Hva er dette da? Hvorfor er det sånn at Starts brasilianere får arbeidstillitalse på under en uke, mens NFF bruker 2 måneder på å finne ut at de trenger mer info om våre ivorianere!! Latterlig, mistenker NFF for å være litt vanskelige pga. Morgan Andersen er den som står bak denne overgangen. Hva med Rosenborgs afrikaner, hentet ikke de en fra samme skole? Eller var det LSK? Uansett, hører ikke noe om at disse klubbene har problemer med å få det i orden. Hvis ikke vi får tillatelse til disse spillerne så syns jeg NFF misbruker sin makt på det groveste. UFF.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 feb 07, 12:42
Endret: 28 feb 07, 12:43

Guttene dukker garantert opp men er ikke sikker på om vi får vite noe mer før helgen.Så får folk selv bestemme om de vil tro meg eller ikke.


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 28 feb 07, 16:54

Jeg tror ikke NFF er spesielt vanskelige her. Det er helt klare regler: personen(e) som ansettes skal være absolutt viktige for bedriften (i disse tilfellene klubbene). Da er A-landskamper et generelt krav, og i noen tilfeller godtas U21 hvis det er snakk om gode land (Brasil, f.eks)

 

At Start fikk sine godkjent er ikke rart. De har langt mer å vise til på CV enn de FFK vil hente.

At Lyn har Assane Sy på La Manga er ikke rart - han har spilt de to siste A-landskampene for Senegal og har også mer å vise til på CV enn de FFK vil hente.

Det samme gjelder spillerne til RBK.

 

Det skal vel godt gjøres å overbevise NFF om at disse ungguttene som FFK vil ha er "absolutt viktige" for klubben, men for all del; jeg skjønner deres syn i denne saken og håper for FFKs skyld at det går i orden. En skal heller ikke glemme å ha nyansert syn i klare meninger.

 

(For ordens skyld om Spartas Thioune så har han A-landskamper for Senegal (senest i 2006) og en bråte U21-kamper)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 feb 07, 17:03
Endret: 28 feb 07, 17:09
Opprinnelig postet av spartasupporter

Jeg tror ikke NFF er spesielt vanskelige her. Det er helt klare regler: personen(e) som ansettes skal være absolutt viktige for bedriften (i disse tilfellene klubbene). Da er A-landskamper et generelt krav, og i noen tilfeller godtas U21 hvis det er snakk om gode land (Brasil, f.eks)

 

At Start fikk sine godkjent er ikke rart. De har langt mer å vise til på CV enn de FFK vil hente.

At Lyn har Assane Sy på La Manga er ikke rart - han har spilt de to siste A-landskampene for Senegal og har også mer å vise til på CV enn de FFK vil hente.

Det samme gjelder spillerne til RBK.

 

Det skal vel godt gjøres å overbevise NFF om at disse ungguttene som FFK vil ha er "absolutt viktige" for klubben, men for all del; jeg skjønner deres syn i denne saken og håper for FFKs skyld at det går i orden. En skal heller ikke glemme å ha nyansert syn i klare meninger.

 

(For ordens skyld om Spartas Thioune så har han A-landskamper for Senegal (senest i 2006) og en bråte U21-kamper)

Er jo bra det ordner seg da,sikkert fordi guttene er kjempetalenter og de spilte jo på samme laget som han som havnet i rosenborg.Når det gjelder den ene brassen til start så spiller han i brasiliansk 3 div.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 feb 07, 17:11
Det kan kanskje hende at det har noe si at vi ikke eier dem selv..... Hva vet jeg....

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 01 mar 07, 00:25
Opprinnelig postet av spartasupporter

Det skal vel godt gjøres å overbevise NFF om at disse ungguttene som FFK vil ha er "absolutt viktige" for klubben, men for all del; jeg skjønner deres syn i denne saken og håper for FFKs skyld at det går i orden. En skal heller ikke glemme å ha nyansert syn i klare meninger.

 

Høres fornuftig ut det du sier, men samtidig høres det nesten ut som om det er NFF som skal bestemme hvorvidt spillerne er gode nok til at klubbene skal satse på dem eller ikke. Burde ikke det strengt tatt være opp til klubbene selv?  



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 33 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340