Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 33 10

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 18:57

Uansett,er det noen som vet nivået på Brasiliansk 3 div.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 19:28
Endret: 19 feb 07, 19:29
Opprinnelig postet av paco

Uansett,er det noen som vet nivået på Brasiliansk 3 div.

Skal være meget gode lag i denne ligaen også. Skal vist være spillere med meget store ballkunnskaper i denne ligaen også. De mangler nok mer på disiplin og kanskje litt fysikk. Ikke uvanlig at disse lagene slår topplagene i den regionale serien. Var senest i fjor på Maracana,og så Carioca finalen(Rio de Janeiro cupfinale). Flamingo og Vasco,er de største lagene i Rio,men det var Botafogo mot et annet lavere div. lag i finalen. Botafogo vant kampen 2-0. (vant også returkampen)

Marcana var under utbedringer,når jeg var der. Det er den mest minnerike fotballkamp jeg noen gang har vært på,når det gjelder liv på tribunen. Jeg fikk frysninger i hele kroppen av den fantastiske stemningen. Helt utolig. Fikk følelsen,at det var bare jeg og kameraten,som ikke stod og hoppet på hele Maracana. Hele tribunen stod å husket av all hoppingen. Enormt med tifo,bomber,tromming og sang

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 feb 07, 19:37

 

Poenget mitt er at jeg ikke ser at dette er en veldig bra deal.

Som du sier:
Hvis de slår til, så har Charlton en klausul i leiekontrakten som tilsier at de kan hente dem til Charlton øyeblikkelig.
Da står FFK igjen uten penger og uten spillere som FFK kanskje har gjort seg avhengig av.

Men er det noen som vet om FFK har en tilsvarende klausul som virker motsatt vei?
Kan FFK komme seg ut av kontrakten om de flopper slik at de slipper lønnsutgifter?
(som kan være ganske store for alt vi vet)

Hvis ikke vil jeg uansett si at FFK tar en ganske stor sjanse her selv uten å legge ut 10 millioner.

Som sagt før så håper jeg at disse spillerne slår til og blir en ressurs for FFK, men jeg er bare ikke enig i den ensidige glorifiseringen din.
[/quote]

Hva innebærer en 3 års leiekontrakt? At den kan brytes av den ene parten (Charlton), men ikke av den andre(FFK)? Har du innsyn i leiekontrakten mellom Charlton og FFK?? Hvis ikke så blir jo ovenstående innlegg bare vås....

---------------------------

RednWhite


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 19:41
Endret: 19 feb 07, 19:42
Opprinnelig postet av HotDream

 Hva innebærer en 3 års leiekontrakt? At den kan brytes av den ene parten (Charlton), men ikke av den andre(FFK)? Har du innsyn i leiekontrakten mellom Charlton og FFK?? Hvis ikke så blir jo ovenstående innlegg bare vås....



Vås?
Det at Charlton kan hente spillerne har jo Morgan sagt selv i f-b.
Såvidt jeg husker fra et intervju med ham så kan Charlton selge spillerne eller hente dem selv mens de er i FFK.

Videre så spør jeg om FFK har en tilsvarende klausul.
Jeg påstår hverken det ene eller det andre, men lurer faktisk på om dette er tilfelle.

Du må gjerne svare på det spørsmålet om du vet svaret, men jeg skjønner ikke at det kan være vås og spørre om dette.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 19:48
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av HotDream

 Hva innebærer en 3 års leiekontrakt? At den kan brytes av den ene parten (Charlton), men ikke av den andre(FFK)? Har du innsyn i leiekontrakten mellom Charlton og FFK?? Hvis ikke så blir jo ovenstående innlegg bare vås....



Vås?
Det at Charlton kan hente spillerne har jo Morgan sagt selv i f-b.
Såvidt jeg husker fra et intervju med ham så kan Charlton selge spillerne eller hente dem selv mens de er i FFK.

Videre så spør jeg om FFK har en tilsvarende klausul.
Jeg påstår hverken det ene eller det andre, men lurer faktisk på om dette er tilfelle.

Du må gjerne svare på det spørsmålet om du vet svaret, men jeg skjønner ikke at det kan være vås og spørre om dette.

FFK får en komensasjon,hvis Charlton henter spillerene,men dette er småpenger i forhold til hva de kunne ha fått ved eie. Det er slik jeg har tolket Morgans uttalelser om saken. Tipper FFK også har en slags klausul på kjøp av spillerene,hvis det skulle bli aktuelt. Da mener jeg førsterett på kjøp,hvis et annet lag skulle vise interesse for spillerene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 feb 07, 19:52
Har du en link eller referanse som viser at Charlton kan hente spillerne når de vil? Så vidt meg bekjent så er det ingen som kan skrive kontrakt eller låneavtale uten å ha en startdato og endedato for kontrakten....ihvertfall etter norske regler. Om det også gjelder i England vet jeg ikke, men siden de skal spille i Norge så må det sannsynligvis foreligge en kontrakt som NFF kan godta ut fra norske regler. Hvis ikke så tror jeg ikke vi får se våre venner fra Elfenbenskysten spille her... Derfor skulle 3 års leiekontrakt være akkurat det.....3 år... Med andre ord en helt normal kontraktslengde, kjøp eller ikke 

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 19:59
Opprinnelig postet av HotDream
Har du en link eller referanse som viser at Charlton kan hente spillerne når de vil? Så vidt meg bekjent så er det ingen som kan skrive kontrakt eller låneavtale uten å ha en startdato og endedato for kontrakten....ihvertfall etter norske regler. Om det også gjelder i England vet jeg ikke, men siden de skal spille i Norge så må det sannsynligvis foreligge en kontrakt som NFF kan godta ut fra norske regler. Hvis ikke så tror jeg ikke vi får se våre venner fra Elfenbenskysten spille her... Derfor skulle 3 års leiekontrakt være akkurat det.....3 år... Med andre ord en helt normal kontraktslengde, kjøp eller ikke 
Jeg vet ihvertfall det at spillerne ikke kan hentes midt i sesongen.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 20:00

Opprinnelig postet av HotDream
Har du en link eller referanse som viser at Charlton kan hente spillerne når de vil? Så vidt meg bekjent så er det ingen som kan skrive kontrakt eller låneavtale uten å ha en startdato og endedato for kontrakten....ihvertfall etter norske regler. Om det også gjelder i England vet jeg ikke, men siden de skal spille i Norge så må det sannsynligvis foreligge en kontrakt som NFF kan godta ut fra norske regler. Hvis ikke så tror jeg ikke vi får se våre venner fra Elfenbenskysten spille her... Derfor skulle 3 års leiekontrakt være akkurat det.....3 år... Med andre ord en helt normal kontraktslengde, kjøp eller ikke 

Dette er det eneste Morgan har sagt om kontrakten.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 20:01
Opprinnelig postet av HotDream
Har du en link eller referanse som viser at Charlton kan hente spillerne når de vil? Så vidt meg bekjent så er det ingen som kan skrive kontrakt eller låneavtale uten å ha en startdato og endedato for kontrakten....ihvertfall etter norske regler. Om det også gjelder i England vet jeg ikke, men siden de skal spille i Norge så må det sannsynligvis foreligge en kontrakt som NFF kan godta ut fra norske regler. Hvis ikke så tror jeg ikke vi får se våre venner fra Elfenbenskysten spille her... Derfor skulle 3 års leiekontrakt være akkurat det.....3 år... Med andre ord en helt normal kontraktslengde, kjøp eller ikke 


Her står det at Charlton kan selge eller hente spillerne:
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070116/FFK/70116001&SearchID=73272668394045

Her står det at norske og engelske advokater har gått igjennom kontrakten og sagt at den er lovlig:
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070117/FFK/101170069&SearchID=73272668394045

Spillerne er under kontrakt med Charlton, og jeg antar at de reglene du nevner der gjelder den kontrakten.
Men med FFK har de en utleie-avtale, som det muligens gjelder andre regler for.
(Jeg er ikke så godt kjent med det regelverket)

Men jeg skjønner ikke helt at du fortsetter å mase om dette, når det jeg faktisk skrev vare var et enkelt spørsmål om noen visste om FFK kunne komme seg ut av kontrakten om de skulle floppe.
Det er mulig FFK har en slik klausul siden Charlton tydeligvis har en klausul som tilsier det motsatte, men jeg har ikke fått det med meg.

Så en gang til:
Du må gjerne svare på dette spørsmålet om du vet svaret.
Hvis ikke du vet svaret så kan heller noen andre svare meg, om de vet svaret.

P.S.
Beklager dårlig linking.

ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 19 feb 07, 20:09
Jeg håper avtalen går i vasken, og at disse to ikke kommer.

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 20:18

Opprinnelig postet av ari_lg
Jeg håper avtalen går i vasken, og at disse to ikke kommer.

Høres veldig smart ut???

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 19 feb 07, 20:24
Har sagt hele tida, at hvis disse gutta kommer, OG de slår igjennom her, så er det en ren bonus. Blir hverken skuffa eller overraska hvis overgangen ryker...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 feb 07, 20:35
Opprinnelig postet av ari_lg
Jeg håper avtalen går i vasken, og at disse to ikke kommer.


Riiiight!  Hvorfor?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 20:42

Uansett hva som sies i media så er disse spillerne allerede klare,gjennstår bare en formalitet.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 20:43
Opprinnelig postet av ari_lg
Jeg håper avtalen går i vasken, og at disse to ikke kommer.
Er du rett og slett tett i huet eller fleiper du bare???

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 feb 07, 20:48
Opprinnelig postet av paco

Uansett hva som sies i media så er disse spillerne allerede klare,gjennstår bare en formalitet.

Hvorfor kan dem ikke komme og begynne å trene da?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 feb 07, 20:48

Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av paco
Kan ikke få i pose og sekk.Hadde de kostet ti mill og ikke innfridd så hadde folk klaget,Gjør de en bra sesong og drar til Charlton så vil folk klage da vi ikke tjener noe!!!


Poenget mitt er at jeg ikke ser at dette er en veldig bra deal.

Som du sier:
Hvis de slår til, så har Charlton en klausul i leiekontrakten som tilsier at de kan hente dem til Charlton øyeblikkelig.
Da står FFK igjen uten penger og uten spillere som FFK kanskje har gjort seg avhengig av.

Men er det noen som vet om FFK har en tilsvarende klausul som virker motsatt vei?
Kan FFK komme seg ut av kontrakten om de flopper slik at de slipper lønnsutgifter?
(som kan være ganske store for alt vi vet)

Hvis ikke vil jeg uansett si at FFK tar en ganske stor sjanse her selv uten å legge ut 10 millioner.

Som sagt før så håper jeg at disse spillerne slår til og blir en ressurs for FFK, men jeg er bare ikke enig i den ensidige glorifiseringen din.

Det er jo du som sier at FFK har en dårlig deal og tar sjanser med denne låneavtalen. Det blir jo bare vås å si noe sånt når du ikke har peiling på hverken innholdet i kontrakten eller hva regelverket sier om saken. ETTER å ha påstått at dealen er dårlig så vil du at noen skal fortelle deg hva som er rett med hensyn til kontrakt og regelverk. Feil rekkefølge det vel? Kritikken bør vel baseres på hva man vet og ikke på hva man kanskje tror eller kanskje mener om noe man ikke vet en dritt om. Det vi alle vet til nå det er at Morgan sier avtalen er god, og jeg går ut fra at han har sett den????? I rest my case.......

---------------------------

RednWhite


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 19 feb 07, 20:55
Endret: 19 feb 07, 21:01
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av paco

Uansett hva som sies i media så er disse spillerne allerede klare,gjennstår bare en formalitet.

Hvorfor kan dem ikke komme og begynne å trene da?


Det er faktisk veldig enkelt å svare på. Dersom disse gutta trener med FFK, så arbeider og oppholder de seg i Norge. Det er jo nettopp denne biten man må få godkjent, altså arbeids- og oppholdstilltalelse. Uansett om det er en formalitet som gjenstår eller en pågående konflikt, så kan ikke ivorianerne trene for FFK uten å ha papirene i orden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 20:59
Opprinnelig postet av HotDream

Det er jo du som sier at FFK har en dårlig deal og tar sjanser med denne låneavtalen. Det blir jo bare vås å si noe sånt når du ikke har peiling på hverken innholdet i kontrakten eller hva regelverket sier om saken. ETTER å ha påstått at dealen er dårlig så vil du at noen skal fortelle deg hva som er rett med hensyn til kontrakt og regelverk. Feil rekkefølge det vel? Kritikken bør vel baseres på hva man vet og ikke på hva man kanskje tror eller kanskje mener om noe man ikke vet en dritt om. Det vi alle vet til nå det er at Morgan sier avtalen er god, og jeg går ut fra at han har sett den????? I rest my case.......



Hva er det du egentlig vil frem til?

Jeg sier at "jeg syns at det ikke er en veldig bra deal".

Jeg sier ikke at FFK ar en dårlig deal slik som du fremstiller det.
Ut fra de opplysningene jeg har, så SYNS JEG at dealen IKKE ER VELDIG BRA.
Dette er min mening ut fra de opplysningene jeg har, ikke noen absolutt sannhet.

Deretter sier jeg at jeg ikke vet alt om kontrakten, og spør om noen har flere opplysninger.
Dette er på grunn av at jeg faktisk er genuint interesert i dette, og jeg ser personlig ingenting feil med det jeg skriver.

Jeg sier også at om antakelsene mine er riktige, så tar FFK en sjanse.
Jeg sier ikke, slik som du hentyder,  helt bombastisk at FFK tar sjanser med denne låneavtalen.

Om du kan svare meg på spørsmålet jeg har stilt, så gjerne gjør det.
Om du bare vil fortsette å hakke og krangle så helst ikke gjør det her, eventuelt ta det på PM.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 feb 07, 21:06

Les hva du selv skriver angående "dårlig deal" og sjanser som FFK tar... . Beklager om jeg har missforstått, men som sagt det ALLE vet er det Morgan A har sagt: at det er en god avtale. Kan vi da ikke tro det siden vi ikke vet noe annet? Synsing og troing blir jo ikke akkurat noe annet enn å si at Morgan A lyver......

Noen som vet hva situasjonen er med Ivory Boys? Kommer de med til La Manga?

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 33 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340