Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 33 9

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 19 feb 07, 14:51
Men hvis de brasil folkene bare kunne dra rett inn til norge, hvorfor kan da ikke disse gjøre det også! Å trene med laget frem til de blir klare!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 14:53
Opprinnelig postet av Jepmaster
Men hvis de brasil folkene bare kunne dra rett inn til norge, hvorfor kan da ikke disse gjøre det også! Å trene med laget frem til de blir klare!
Nå har vel også våre allerede hvert her og trena.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 14:56
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av A9$h
Noen som vet noe mer om hva som skjer med disse to gutta??
Det ordner seg vel i løpet av et par dager.Den ene start spilleren kommer fra brasiliansk 3 divisjon,ingen av de 2 i nærheten av noe landslag ,så får de arbeidstillatelse gjør våre spillere det garantert.


Den ene brasilianeren er vel kaptein på Vasco da Gama, som har lang fartstid fra Den øverste serien i Brasil. 
Den andre brasilianeren kommer vel fra América de Natal som rykket opp til den øverste divisjonen ifjor?
Jeg får ikke dette helt til å stemme med brasiliansk 3 divisjon, paco..

Jeg håper på lik linje med deg at ivorianerne våre får arbeidstillatelse, men jeg ser ingen grunn til å være så skråsikker som du er.
Unntaket er selvfølgelig om FFK melder dem opp som "studenter" på haugetun for å lære norsk.
Da tror jeg det skal kunne gå lettere, slik som FFK gjorde med Costa-Rica-gutta i førsten.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 16:02
Vet bare at denne Ygor (hjerteoperert 2år siden) det var snakket så varmt om,aldrig har hvert i nærheten av landslaget som det har blii påstått .nr 2 spiller i brasiliansk 3div i følge et radio intervju jeg hørte idag morges.Husker ikke hvilken radiokanal men de intervjuet en innen brasiliansk fotball og han virket ikke særlig begeistret for noen av de.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 feb 07, 16:16
Du har rett paco. Se forøvrig linken: http://www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.1868416

---------------------------

RednWhite


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 16:22
Opprinnelig postet av HotDream
Du har rett paco. Se forøvrig linken: http://www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.1868416


Takk for oppklaring.
Jeg visste ikke at det var to forskjellige seriesystem i Brasil, et lokalt og et regionalt.

Da blir det spennende å se hva NFF sier om denne spilleren som da hverken er med i landslagsdiskusjonen eller spiller på nivå tilsvarende CL.
(Er det ikke disse to kriteriene NFF ser på når de skal vurdere spillere fra utenfor EU?)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 feb 07, 16:23
Uansett om du er nær landslaget eller ei, når du er kaptein og fast for Vasco da Gama (et av Brasils aller beste lag) i en alder av 22 år, så er du rett og slett veldig god. Les også bloggen til Tor-Kristian Karlsen som har svært god kjennskap til brasiliansk fotball, og han gir Ygor svært gode skussmål.

Det er litt underlig at paco gjør alt han kan for å sette disse brasilianske spillerne i et negativt lys, mens alt som Morgan Andersen henter til landet er gull som for all del ikke må kritiseres.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 17:12

Opprinnelig postet av Costanza
Uansett om du er nær landslaget eller ei, når du er kaptein og fast for Vasco da Gama (et av Brasils aller beste lag) i en alder av 22 år, så er du rett og slett veldig god. Les også bloggen til Tor-Kristian Karlsen som har svært god kjennskap til brasiliansk fotball, og han gir Ygor svært gode skussmål.

Det er litt underlig at paco gjør alt han kan for å sette disse brasilianske spillerne i et negativt lys, mens alt som Morgan Andersen henter til landet er gull som for all del ikke må kritiseres.

Enig med deg Constanza.

Vasco da Gama ble i 2006 rangert som nr 3 i Brasil. De var f.eks. rangert foran Internationale som slo Barcelona i Supercupen. Også foran Sao Paulo som slo Liverpool i Supercupen i fjor. Ikke dårlig,at denne Ygor var kaptein på Vasco. Laget til Romario....som fortsatt er meget god. Hørte han nettopp lagde 3 mål i en kamp.

Når det gjelder denne lille angrepsspilleren Silva,så er han bare 20 år,og har U-landskamper for Brasil. Bare å få U-landskamper for Brasil er sterkt.

Bjørneby var også meget lenge i Brasil for å se disse spillerene i aksjon. Tror Start har gjort et Brasil-kupp....det sier vel også Tor Kristian Karlsen om Ygor i sin blogg.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 feb 07, 17:43

I tillegg, så er det vel litt forskjell på Brasil og Ivory coast...... Uansett, synes det er merkelig ikke dem er på plass nå. Først fikk vi høre dem skulle komme fort Afrika mesterskapet var slutt, deretter første uka i Februar senest. Og hvis det bare er formaliteter, kan dem ikke da komme og starte å trene, selvom dem ikke er spilleberettiget? Mulig det er noen regler som ikke gjør det mulig ikke vet jeg......

       


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 17:52
Endret: 19 feb 07, 17:53
Opprinnelig postet av Bedreviteren

I tillegg, så er det vel litt forskjell på Brasil og Ivory coast...... Uansett, synes det er merkelig ikke dem er på plass nå. Først fikk vi høre dem skulle komme fort Afrika mesterskapet var slutt, deretter første uka i Februar senest. Og hvis det bare er formaliteter, kan dem ikke da komme og starte å trene, selvom dem ikke er spilleberettiget? Mulig det er noen regler som ikke gjør det mulig ikke vet jeg......

       

Hva sier du om forskjellen mellom Afrika og Brasil? Hadde det vært et landslag som het Afrika,så er det stor sansynlighet for at Kouadio og Fofana,hadde hadt U-landskamper for Afrika. Så gode er disse spillerene

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 19 feb 07, 17:53
Endret: 19 feb 07, 17:53

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Jepmaster
Men hvis de brasil folkene bare kunne dra rett inn til norge, hvorfor kan da ikke disse gjøre det også! Å trene med laget frem til de blir klare!
Nå har vel også våre allerede hvert her og trena.

Ja jeg vet de har vært her, men synes det da er rart at de ikke er på plass nå mens tingene ordnes av forbund og UD. Men det er vel regler for det også da kanskje!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 18:06
Endret: 19 feb 07, 18:09

Opprinnelig postet av Costanza
Uansett om du er nær landslaget eller ei, når du er kaptein og fast for Vasco da Gama (et av Brasils aller beste lag) i en alder av 22 år, så er du rett og slett veldig god. Les også bloggen til Tor-Kristian Karlsen som har svært god kjennskap til brasiliansk fotball, og han gir Ygor svært gode skussmål.

Det er litt underlig at paco gjør alt han kan for å sette disse brasilianske spillerne i et negativt lys, mens alt som Morgan Andersen henter til landet er gull som for all del ikke må kritiseres.
Hva mener du? Ivorianerne går for og være store talenter i afrika,kommer kansje fra det beste fotball akademiet på den siden av kloden.I følge Morgan Skal de  være spillere på høyde med Edu og Mikel da de først dukket opp i Norge.Han har fulgt dem alle fire.Har selv ikke sett dem i mer enn en trening men vet at bl.andre Raymond var overbegeistret og ikke hadde sett maken til fart,teknikk og spillefortsåelse som disse gutta har(hørt fra raymond selv).Når det gjelder disse brassene så vet jeg ikke mer enn jeg har lest og hørt i radio.Ingen ting som sier at disse brassene skal få opphold her og ikke ivorianerne.Tror brassene er gode jeg bare så det er sagt men de går begge til norsk fotball,ikke serie A eller premier l.Hadde du hørt så mye om Mikel og Edu kansje,da de dukket opp i Lyn.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 18:18

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1001008,00.html

 

Ikke alltid så lett og kommer fra brasil,selv med U20 spill.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 feb 07, 18:24
Endret: 19 feb 07, 18:25
Opprinnelig postet av paco

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1001008,00.html

 

Ikke alltid så lett og kommer fra brasil,selv med U20 spill.

Historien der er jo et skoleksempel på at du bør ligge litt lavere enn den opphausinga du driver med angående Ivory boys. Det kan slå veldig bra ut og det kan slå veldig dårlig ut. Du har vel for lengst slått fast at dem erstatter Brenne?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 18:27
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av paco

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1001008,00.html

 

Ikke alltid så lett og kommer fra brasil,selv med U20 spill.

Historien der er jo et skoleksempel på at du bør ligge litt lavere enn den opphausinga du driver med angående Ivory boys. Det kan slå veldig bra ut og det kan slå veldig dårlig ut. Du har vel for lengst slått fast at dem erstatter Brenne?

Den er grei,men spillerne er ihvertfall sett på trening med FFK da.Ikke lett og bedømme spillere etter et par treninger og det kan jo hende at Morgan og Kvisviken tar helt feil,men er bra de er på lån da.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 19 feb 07, 18:31
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av paco

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1001008,00.html

 

Ikke alltid så lett og kommer fra brasil,selv med U20 spill.

Historien der er jo et skoleksempel på at du bør ligge litt lavere enn den opphausinga du driver med angående Ivory boys. Det kan slå veldig bra ut og det kan slå veldig dårlig ut. Du har vel for lengst slått fast at dem erstatter Brenne?

Den er grei,men spillerne er ihvertfall sett på trening med FFK da.Ikke lett og bedømme spillere etter et par treninger og det kan jo hende at Morgan og Kvisviken tar helt feil,men er bra de er på lån da.

Veldig greit at dem er på lån hvis dem ikke slår til, men veldig ugreit hvis dem slår til. Da mister vi dem sannligvis veldig raskt uten særlig penger tilbake hvis jeg har forstått tingene rett....


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 18:46
Er dem ikke på lån i tre - 3 - år?

Det er en unormalt lang lånekontrakt mener nå jeg, så jeg ser ikke fordelen med at de er på lån fremfor at de er kjøpt..
Og er det egentlig noen som vet om FFK har noen mulighet til å komme seg ut av denne kontrakten hvis de skulle floppe totalt?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 feb 07, 18:46
Kan ikke få i pose og sekk.Hadde de kostet ti mill og ikke innfridd så hadde folk klaget,Gjør de en bra sesong og drar til Charlton så vil folk klage da vi ikke tjener noe!!!

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 feb 07, 18:48
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av paco

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1001008,00.html

 

Ikke alltid så lett og kommer fra brasil,selv med U20 spill.

Historien der er jo et skoleksempel på at du bør ligge litt lavere enn den opphausinga du driver med angående Ivory boys. Det kan slå veldig bra ut og det kan slå veldig dårlig ut. Du har vel for lengst slått fast at dem erstatter Brenne?

Den er grei,men spillerne er ihvertfall sett på trening med FFK da.Ikke lett og bedømme spillere etter et par treninger og det kan jo hende at Morgan og Kvisviken tar helt feil,men er bra de er på lån da.

Veldig greit at dem er på lån hvis dem ikke slår til, men veldig ugreit hvis dem slår til. Da mister vi dem sannligvis veldig raskt uten særlig penger tilbake hvis jeg har forstått tingene rett....

Ofte,så er overgangsummer en god pekepinne,på hvor gode spillere er. Men ikke alltid,som vi har sett mange gode eksempler på.

Start har 2 spennede og lovende Braselianere. Ygor(22) kostet 10 mill og Silva(20) 3 mill. Tilsammen 13 mill.

FFK`s har Fofana(18) og Kouadio(18) som hadde kostet tilsammen 10 mill for FFK,hvis de skulle kjøpe.

Veldig mye penger å betale for så unge spillere fra Afrika. Håper FFK har en mulighet(oppsjon) på å kjøpe disse,hvis de slår til. Tror f.eks. ikke Charlton kan komme å hente disse spillerene når som helst uten å kompensere FFK`s leiekontrakt på disse spillerene.

Det er heller ikke stor forskjell på prisen på spillerene til Start i forhold til de i FFK. Selv om Ygor ble vurdert til 20-25 mill av Tor Kristian Karlsen,hvis han hadde gått fra Vasco ved "normale omstendigheter"

Uansett,det blir spennende å følge alle disse spillerene i tippeligaen,som har kommet fra Afrika og Brasil. Ikke minst Fofana og Kouadio

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 feb 07, 18:54
Opprinnelig postet av paco
Kan ikke få i pose og sekk.Hadde de kostet ti mill og ikke innfridd så hadde folk klaget,Gjør de en bra sesong og drar til Charlton så vil folk klage da vi ikke tjener noe!!!


Poenget mitt er at jeg ikke ser at dette er en veldig bra deal.

Som du sier:
Hvis de slår til, så har Charlton en klausul i leiekontrakten som tilsier at de kan hente dem til Charlton øyeblikkelig.
Da står FFK igjen uten penger og uten spillere som FFK kanskje har gjort seg avhengig av.

Men er det noen som vet om FFK har en tilsvarende klausul som virker motsatt vei?
Kan FFK komme seg ut av kontrakten om de flopper slik at de slipper lønnsutgifter?
(som kan være ganske store for alt vi vet)

Hvis ikke vil jeg uansett si at FFK tar en ganske stor sjanse her selv uten å legge ut 10 millioner.

Som sagt før så håper jeg at disse spillerne slår til og blir en ressurs for FFK, men jeg er bare ikke enig i den ensidige glorifiseringen din.


Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 33 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340