Husk meg
Brukernavn
Passord

Repeterende identiske foruminnlegg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 20 nov 06, 21:16
Vi har opplevd økende tilfeller hvor folk av en eller annen merkelig grunn poster like, identiske innlegg opp til 4-5-6 ganger etter hverandre. Noen ganger legges det til ett eneste ord i hver post i kronologisk rekkefølge. Kan noen forklare meg hva dere gjør for å få dette problemet til å oppstå?

1) Hva gjør dere når dere skriver selve innlegget?

2) Hvilken fremgangsmåte bruker dere for å svare på innlegg?

3) Hvilken nettleser bruker dere?

4) Hvilket operativsystem bruker dere?

5) Bruker dere <TAB> aktivt?

6) Er det en mulighet for at dere har kommet nær "registrer"-knappen i bunnen av siden for så å fortsette å skrive i tekstfeltet?

Det hadde vært fint med fyldige og beskrivende forklaringer på hva dere gjorde når slikt oppstår. Da kan vi kanskje identifisere problemet og finne en løsning.

På forhånd takk!

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 20 nov 06, 21:59

Får svare jeg da siden det har skjedd meg et par ganger.

 

1) Skriver som vanlig, som jeg skriver i word!

2) Fremgangsmåten er enten at jeg trykker på "SVAR" eller "SITERE"

3) Bruker IE (6.x)

4) Windows XP

5) Ja. Og det er her problemet har oppstått for meg. Har kommet borti <TAB> og skal deretter utføre "Linjeskift" som min EDB-lærer på ungdomsskolen mente at det het. Trykker på Enter for å lage avsnitt.

6) Jeg har nok ikke hatt det problemet. Ikke som jeg vet om.

 

For min del så tror jeg problemet hadde blitt løst hvis det hadde vært en boks med f.eks. forhåndsvisning, og denne kom da før "Svar" evt "Registrer"-boksen i tabulatorrekkefølgen.

---------------------------

Fredd


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 20 nov 06, 22:10
Opprinnelig postet av Fredd
5) Ja. Og det er her problemet har oppstått for meg. Har kommet borti <TAB> og skal deretter utføre "Linjeskift" som min EDB-lærer på ungdomsskolen mente at det het. Trykker på Enter for å lage avsnitt. 

For min del så tror jeg problemet hadde blitt løst hvis det hadde vært en boks med f.eks. forhåndsvisning, og denne kom da før "Svar" evt "Registrer"-boksen i tabulatorrekkefølgen.

Med andre ord er det en brukerfeil i ditt tilfelle.

Forhåndsvisning bør vi vurdere ja og rekkefølgen din gir mening. Henning! No må du vakne!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 20 nov 06, 22:53
Endret: 20 nov 06, 22:53

Brukerfeil: Helt klart! Tar den på min kappe!

---------------------------

Fredd


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 des 06, 06:12
Endret: 01 des 06, 06:13
Nå klarte jeg akkurat selv å gjøre det samme. Måtte slette fire av mine egne innlegg. Aner ikke helt hva som skjedde, men det må være en eller annen tastekombinasjon som gjorde at innlegget ble registrert før jeg var ferdig med det. Så jeg gikk inn for å redigere inn resten, og trykket "Rediger" for å bekrefte at jeg nå var ferdig. Da var det brått fem innlegg fra meg etter hverandre, hvor det kom et og et ord for hvert nye innlegg. Merkelige greier, men det er altså en eller annen tastekombinasjon ute å går som gjør dette. Sikkert noe med Enter-tasten å gjøre.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914