Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger data hjelp.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 25 nov 06, 11:06

Natt til forrige søndag var det mye torden og strømbrudd. Dette tålte ikke den eksterne harddisken min. 150 GB back up gikk i vasken. Har prøvd alt men det ser ut som om det er feil med selve harddisken. Eneste håpet er vel å finne samme disken jeg har , åpne den og bytte skriveplata. Så hvis noen sitter på en Maxtor 200 GB Pata med modell nummer 6B200RO vennligst si ifra. Disse ble levert med Maxtor One Touch II fireware/USB eksterne harddisker......

Har du noe sånt hjemme og er villig til å selge (hjelpe) send PM eller ring meg på 93823212

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 25 nov 06, 14:26
Uff, det var ikke bra. Har rota meg bort i det der før selv. det kan ikke hende at strømmen tok knekken på kontrollerkortet da, og at du bare trenger å bytte ut boksen? Hvis du skal ta ut selve plata må du vel ha et sterilt rom osv?

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 25 nov 06, 16:26
Trenger ikke sterilt. Har gjort det før... går bra bare en er veldig forsiktig....

Dinamo Zagreb

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 25 nov 06, 16:40
Endret: 25 nov 06, 16:48

Opprinnelig postet av Klokan
Trenger ikke sterilt. Har gjort det før... går bra bare en er veldig forsiktig....

Det går vel ann å få tak i en annen liten harddisk, og legge inn windows på nytt på den, og sette den opp som masterharddisk.

Den gamle harddisken setter du opp som slave, da vil du få fram alt du har på den gamle harddisken din. Jeg hadde det samme problemet selv og gjorde på denne måten og fikk reddet alt jeg hadde

Jeg har en bror som er god til å ordne sånne ting slik at det blir riktig gjort og han kan sikkert hjelpe, hvis du er interessert.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å innvestere et par hundre kroner i en skjøteledning som er laget for å eliminere et elektrosjokk, da vil helt sikkert ikke dette skje igjen.

FFK på toppen i 2006

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 06, 12:40
he he he ... har kjøpt overspenningvern... Når det gjelder om å koble HD til PC -en ja det var det førte jeg gjorde... Spretta opp boksen og koblet direkte... Kjørte mange Recovery programmer men jeg kommer ikke inn på disken da det er mer feil enn bare MBR ......

Dinamo Zagreb

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 28 nov 06, 16:59
Hmm, det tyder jo på at selve disken er ganske fucked. Er ikke sikkert det nytter å få noe liv i den der i det hele tatt. Her er ihvertfall løsningen hvis alt annet feiler og du har rikelig med kr

www.ibas.no

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 29 nov 06, 10:54
HE HE HE ... ibas ja.... koster rundt 10 000 å oprette.... Derfor synes jeg er billiggere å finne samme type HD og prøve å bytte plata .....  Så hvis noen sitter på en One touch II med 200 gb si ifra.. eller om dere har løs HD Maxtor 200 GB modell 6B200RO

Dinamo Zagreb

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914