"For Fredrikstad"
---------------------------
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 25 des 06, 21:46
Endret: 25 des 06, 21:47
Opprinnelig postet av Bob Page
Er melodien til denne sangen orginal eller er den en ripoff som de fleste fotballsanger ? Er det noen som i tillfellet vet hva orginalen heter ?
Dette er så vidt jeg vet en originalmelodi, laget til FFK av vårt eget bysbarn og FFK patriot Svein Gundersen.
FFK på toppen i 2006
Det er en av de desidert beste supportersangene i Norge også!
Av Fredrikstadfolk, for Fredrikstadfolk...
9. april gjenforenes vi!
Let`s go fucking mental!
En av de beste FFK-sanger ihvertfall, bare overgått av "Fredrikstada gutter våre veier"
Noen som vet hvor jeg kan få tak i noter til den ?
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
----
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Opprinnelig postet av Holters
Bare Brann alene har flere sanger som går langt utenpå "For Fredrikstad".
Det er selvfølgelig din mening, Holters, men jeg tror det er endel i Fredrikstad, meg selv iberegnet, som synes "For Fredrikstad" i det minste er en av de aller beste.
Men så er det jo ikke sikkert at våre ører er 100% objektive da.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Det er selvfølgelig din mening, Holters, men jeg tror det er endel i Fredrikstad, meg selv iberegnet, som synes "For Fredrikstad" i det minste er en av de aller beste.
Definitivt blant de beste FFK-sangene og på listen over gode fotballsanger i norsk sammenheng også, men det skal godt gjøres å overgå en del av sangene til Brann. De er jaggu flinke der borte.
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Definitivt blant de beste FFK-sangene og på listen over gode fotballsanger i norsk sammenheng også, men det skal godt gjøres å overgå en del av sangene til Brann. De er jaggu flinke der borte.
Er det noen som er flinke på sanger så er det faktisk Moss. Døm fikk vel en sang kåra til årets supporter sang i år om jeg ikke husker feil...
Men For Fredrikstad er da like bra som Brann sangene...
Opprinnelig postet av ffkmufc
Er det noen som er flinke på sanger så er det faktisk Moss. Døm fikk vel en sang kåra til årets supporter sang i år om jeg ikke husker feil...
Ja, mossingenes forsøk med 06` Baby tidligere i år var ikke så verst, men ikke den sangen som får med flest på allsang. Men absolutt en bra og rocka sang. Et godt forsøk fra kråkene.
Tror vi FFK-supportere i så fall er ganske alene om å mene det. De beste Brann-sangene er sanger som "alle" i landet kan.
Den 12. mann - Den 12. mann
Den 12. mann - Brann Bergens stolhet
Ove Thues - Heia Brann(Byen é Bergen)
Denne er ikke akkurat noen nytelse å høre på, men kom ikke å si at du ikke har hørt bergenserne synge den. Kanskje også knepet deg selv i å nynne på den.
Fant for øvrig en del Brannsanger her.
Husker f.eks at FFK hørte på Brann-sanger for å få opp adrenalinet før kamp i 1./2. divisjon. Var vel Tore Pedersen som stod for det stuntet.
Rosenborg har også en del bra fotballsanger. F.eks Rosenborg - Å Rosenborg, å Rosenborg og DumDumBoys - Vi er bønda i fra nord
Fotballsanger skal være fulle av liv, fart og være litt rocka. For Fredrikstad blir en ballade.
Ja, mossingenes forsøk med 06` Baby tidligere i år var ikke så verst, men ikke den sangen som får med flest på allsang. Men absolutt en bra og rocka sang. Et godt forsøk fra kråkene.
Tror vi FFK-supportere i så fall er ganske alene om å mene det. De beste Brann-sangene er sanger som "alle" i landet kan.
Den 12. mann - Den 12. mann
Den 12. mann - Brann Bergens stolhet
Ove Thues - Heia Brann(Byen é Bergen)
Denne er ikke akkurat noen nytelse å høre på, men kom ikke å si at du ikke har hørt bergenserne synge den. Kanskje også knepet deg selv i å nynne på den.
Fant for øvrig en del Brannsanger her.
Husker f.eks at FFK hørte på Brann-sanger for å få opp adrenalinet før kamp i 1./2. divisjon. Var vel Tore Pedersen som stod for det stuntet.
Rosenborg har også en del bra fotballsanger. F.eks Rosenborg - Å Rosenborg, å Rosenborg og DumDumBoys - Vi er bønda i fra nord
Fotballsanger skal være fulle av liv, fart og være litt rocka. For Fredrikstad blir en ballade.
Er ikke "vi er bønda i fra nord" skrevet til landslaget da ?
---
----
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Det er mye mulig. En bra og rocka fotball-låt er det uansett.
De synger dog "Rosenborg" mot slutten av sangen.
vi taper aldri(aldri) vi taper aldri X2
Rosenborg
Vi taper aldri X3
Det er mye mulig. En bra og rocka fotball-låt er det uansett.
De synger dog "Rosenborg" mot slutten av sangen.
vi taper aldri(aldri) vi taper aldri X2
Rosenborg
Vi taper aldri X3
Ok. De spiller ihvertfall den i filmen "Lange flate baller" når guttane drar fra Fredrikstad. Er dog enig i at låta er knall...
Andre FFK-låter jeg har sans for er "Nå er det FFK-tid" og "Alle vil spille som Fredrikstad"
---
----
----
Simen, måtte du BRENNE!!
Jo.
Så vidt jeg vet er det Racer som har den sangen, ikke Dum Dum Boys.
Jeg mener å huske at "Bønda i fra nord" opprinnelig ble laget til VM98. Deretter ble det laget en ny versjon til EM00. Det er den versjonen Holters har lagt ut link til, noe en fint kan høre på teksten. Blant annet blir våre gruppespillmotstandere Slovenia, Spania og Serbia/Jugoslavia nevnt i teksten.
Det er forsåvidt riktig at noen har sneket inn noe om Rosenborg helt mot slutten, men jeg synes nesten en kan høre en liten Vålerenga der også jeg.... Uansett, all teksten i sangen før dette med Rosenborg, skulle vel tilsi at dette ikke er en Rosenborgsang, Holters....
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Uansett, all teksten i sangen før dette med Rosenborg, skulle vel tilsi at dette ikke er en Rosenborgsang, Holters....
Joa, men det var ikke så viktig. Var viktigere å få frem bra fotballsanger.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914