Husk meg
Brukernavn
Passord

Moderatordiskusjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jan 07, 09:03
Ser at enkelte buser ut med påstander om oss moderatorer nå, så kom med påstandene om at vi er både det ene og det andre, så kom med beskyldningene her, så skal vi svare etter beste evne.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jan 07, 09:17
Endret: 24 jan 07, 10:51
Og for å begynne det hele:

Opprinnelig postet av Bjørnen
Det jeg lurer på er om moderatorene her er kompetente for sine oppgaver. En moderator skal, SKAL, la det være høyt under taket og ikke la seg hisse opp av folk som skriver noe som ikke passer inn i deres syn på tingene. Slik får du et levende og interessant forum.


Dette forumet har stor takhøyde! Det eneste vi som moderatorer endrer på er overskrifter, siteringer som har løpt løpsk, lange linker som går utover bredden på forumet. Men, og det er stort men, vi er også vanlige brukere av dette forumet, vi må da få lov til å ha egne meninger selv om vi er moderatorer. Eller er det slik at vi ikke skal skrive noe som helst i dette forumet, holde kjeft, og la alle andre delta i diskusjonene?


Og ettersom du lurer på om vi er kompetente for oppgaven eller ei, hvilken erfaring fra forum-moderering har du egentlig? Det er ikke lett å gjøre alle til lags, det er bare å se på denne siden der det florerer av misfornøyde brukere.

Opprinnelig postet av Bjørnen
Det er veldig lett å hisse opp moderatorene her i forumet. De som er først på banen når jeg skriver et innlegg her er som regel en av morderatorene.  Og i kampens hete er de minst like ille som alle andre når det gjelder å komme med tomme beskyldninger og avsporinger. Det skal utolig lite til før de påstår at en ytring er en avsporing, men de bidrar jo selv til at trådene sporer av.


Om jeg og andre er lette å hisse opp må du selvfølgelig mene, men jeg vil tro at vi har belegg for det hvis vi mener en ytring er en avsporing. Ja, vi (i hvert fall jeg) har sikkert ikke vært noe stjerneeksempel selv, men jeg har i hvert fall prøvd å fått trådene inn på riktig spor igjen. Sist nå i tråden om treningskampen FFK - Moss, samt den "lille" diskusjonen vi hadde på PM. Det var jeg som foreslo at vi skulle diskutere videre der, og som opprettet denne tråden nå.

Opprinnelig postet av Bjørnen

På Vingens forum har vi moderatoer som i svært liten grad blander seg inn i trådene og det fører til en viss grad av selvjustis blant debattantene. Noen tråder sporer kraftig av, men de henter seg som regel inn igjen HVIS det er noen som har noe nytt å bidra med som er relevant.

Et forum er så vidt jeg vet et sted man kan utveksle meninger om dette og hint. Eller?

Nå er vel dette, med respekt å melde, et ganske mye større forum i antall innlegg og brukere enn Kråkeboka. Det betyr at det er mindre å ta tak i for en moderator der også. Vi opplevde at dette forumet begynte å tilnærme seg VGs diskusjonforum når det gjaldt diskusjoner som gikk parallelt i flere tråder, dårlige overskrifter etc. Så dette slo vi ned på, som du ser, forumet er nå oversiktelig!

For øvrig merkelig at du fremhever Kråkevingens forum som eksempel, der blir jo FFK-folk møtt med "Glomme-alarm" bare de stikker innom, og blir vel kneblet som du så fint kaller det av samtlige brukere. Ikke det at alle "elvetrolla" er like konstruktive, men det ser ut som uansett hvilke hensikter man har på forumet, så får man aldri helt starte med blanke ark der inne.

Det er da ingen som har hevdet at man ikke kan utveksle meninger på dette forumet, det det er snakk om er hvor disse meningene skal puttes. Meninger om moderatorene (eller morderatorene som du skrev litt lengre oppe her) skal derfor ikke postes i en tråd omhandlende en treningskamp.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jan 07, 09:31
Endret: 24 jan 07, 09:34
For å svare kort og greit på dette også, selv om jeg ennå er usikker på om det er ironisk ment eller ei...

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Bjørnen har faktisk et godt poeng, moderatorene her inne er helt på trynet. Endrer titler på innlegg, endrer innholdet i innlegg og sensurerer vilt.


Vi har aldri endret innholdet på noe innlegg, ei heller sensurerer vi vilt. Ja, vi endrer titler på innlegg, men hva er egentlig galt med det? Vi prøver faktisk å gjøre dette forumet mer oversiktelig, alternativet ville vært overskrifter a la "Aune..." som ikke sier noen ting om tråden, det kan være alt fra han har blitt hovedtrener til at han er gravid. Hvis du savner slike overskrifter så har du alltids vgd.no hvor mange av de faste brukerne som er seriøse rett og slett har forsvunnet fra forumet grunnet at det ble for useriøst. Det vil vi unngå her.

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
En del av dem ser på seg selv som orakler, som med store ord (ofte fler enn tre stavelser, ofte av utenlandsk opprinnelse - pretensiøs?) som ser seg nødt til å komme med "fakta"opplysninger som skal oppklare alt.


Jeg regner med du har snakket med mange av oss personlig ettersom du hevder at vi er orakler? Du kan jo søke opp ord du mener jeg har brukt for å fremstå som dette, det er i grunn sjelden jeg bruker store ord. Og igjen, vi er tross alt brukere på dette forumet vi moderatorer også, ikke alt vi skriver er skrevet med en moderators øyne, vi har faktisk meninger vi vil komme med vi også!

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Tråder sklir ut, det gjør de i alle fora. Folk slenger dritt, også i alle fora. Og så videre, og så videre. Ser frem til den dagen det hopper frem en kvisete nerd i en slåsskamp på byen og skriker med pubertets stemmen sin: "Øyh, jeg er sånn moderator, og det der tar du tilbake!"


Jada, tråder sklir ut i alle forum og folk slenger dritt i alle forum. Selv om det skjer ofte betyr ikke det at det er den eneste riktige måten et forum skal fungere på. Jeg tror de fleste brukerne på dette forumet er særdeles fornøyd med hvordan dette forumet fungerer, at du kommer med slike sure oppstøt for stå for din regning, noen bevis regner jeg strengt tatt ikke med å få på dine beskyldninger.

Som det står skrevet i reglene, dette forumet er et privilegium, ikke en menneskerett. Da er det egentlig rimelig frekt å komme med grunnløse beskyldninger om kvisete nerder med pipestemmer som tror de er orakler som med store ord skal være belærende for andre. Vi bruker faktisk fritiden våres på at dere skal ha et sted å diskutere!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jan 07, 13:10
Synes det er mye mer interessant å diskutere herinne når moderatorene er med på diskusjone, selvom jeg stadig er uenig med ett par av dem. Dem har kunnskap, og man blir klokere av uenighet......

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 29 jan 07, 17:19
Endret: 29 jan 07, 17:40

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes det er mye mer interessant å diskutere herinne når moderatorene er med på diskusjone, selvom jeg stadig er uenig med ett par av dem. Dem har kunnskap, og man blir klokere av uenighet......

Det er også mitt poeng.

 

Er det forresten noen som vet om det er mulig å søke på sitt eget nick og få opp alt man har skrevet her? Det er nemlig en av disse (kanskje flere) moderatorene som til stadighet påstår diverse ting om min debatt-teknikk. Derfor er det interessant å sjekke.

 

17:40

Fant ut av det - eller i alle fall de siste dagers aktivitet. Oppfordrer de som kommer med påstander om min debatt-teknikk å vise til innleggene hvor dere har bevisene.

 

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jan 07, 20:26
Denne diskusjonen omhandler moderatorene på dette forumet, enkeltbrukere diskuteres med andre ord ikke, og er i tillegg mot forumreglene. Men moderatorene er du mer enn gjerne velkommen til å diskutere, og ja, det er en forskjell på å diskutere enkeltpersoner og moderatorer...

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 jan 07, 20:44

synes moderatene her gjør en god jobb jeg... jeg har kutta ut vgd fordi det har blitt aaaaaaltfor useriøst der.. Synes det er bra at dere endre overskriftene til mer forklarende, dere skriver jo i innlegget eller på PM om hva som er endret på blantannet, så skjønner ikke hva folk klager på...

 

er noen som aldri blir fornøyde,men jeg selv bruker forumet ofte, har det til og med som startside, siden dere er først med alt.. dessuten så ser jeg på dette forumet her som veeeldig ryddig og ordentlig forum, hvor folk kan si sine meninger på...

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 jan 07, 22:24
jeg syns dere kansje kunne sende pm og si: vi måtte slette ditt innlegg: bla bla bla p.g.a. osv...

Er det mye forlangt ?

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 jan 07, 22:34
Opprinnelig postet av keiko99
jeg syns dere kansje kunne sende pm og si: vi måtte slette ditt innlegg: bla bla bla p.g.a. osv...

Er det mye forlangt ?


Jeg synes det er unødvendig keiko99. Man bør skjønne sjøl når man går over streken, eller når et innlegg er helt unødvendig. Slik som å skrive LOL, Amen eller noe slik er helt bort i natta, og bør fjernes direkte.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jan 07, 22:47
Endret: 29 jan 07, 22:50
Opprinnelig postet av keiko99
jeg syns dere kansje kunne sende pm og si: vi måtte slette ditt innlegg: bla bla bla p.g.a. osv...

Er det mye forlangt ?


PM blir ofte sendt hvis det kan være tvil om hvorfor innlegget ble slettet, men som Rune Haugen er inne på, er innlegget så åpenbart brudd på reglene så burde man finne grunnen selv. Og skulle man fortsatt lure, så er det ikke verre enn å sende en mail eller PM til en av moderatorene.

Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 30 jan 07, 00:09

Opprinnelig postet av keiko99
jeg syns dere kansje kunne sende pm og si: vi måtte slette ditt innlegg: bla bla bla p.g.a. osv...

Er det mye forlangt ?

Da blir innboksen din fort full!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 30 jan 07, 06:41

Opprinnelig postet av FFK1903
Denne diskusjonen omhandler moderatorene på dette forumet, enkeltbrukere diskuteres med andre ord ikke, og er i tillegg mot forumreglene. Men moderatorene er du mer enn gjerne velkommen til å diskutere, og ja, det er en forskjell på å diskutere enkeltpersoner og moderatorer...

 

Hehehehehe!

Feigt FFK1903

Du tar ikke fem øre for å komme med påstander om min debatt-teknikk i forumet, men tør ikke svare på konkrete spørsmål her. Jaja. Uredelighet kaller jeg det. Og så fra en moderator da... 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jan 07, 09:18
Opprinnelig postet av Bjørnen
Hehehehehe!

Feigt FFK1903

Du tar ikke fem øre for å komme med påstander om min debatt-teknikk i forumet, men tør ikke svare på konkrete spørsmål her. Jaja. Uredelighet kaller jeg det. Og så fra en moderator da... 



Nå kjører vi faktisk den debatten på PM, Bjørnen, og har gjort det lenge nå, så jeg fatter ikke hvorfor du skal dra denne debatten ut her, når det også står klart og tydelig at enkeltpersoner ikke diskuteres i forumet. Det handler dermed ikke om feighet som du prøver å dytte på meg, men om å følge forumreglene.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 30 jan 07, 09:39
Men hvis du kommer med en påstand i et forum, FFK1903, så er det fint om den underbygges med fakta. Som moderator burde du vite det.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jan 07, 09:50
Opprinnelig postet av Bjørnen
Men hvis du kommer med en påstand i et forum, FFK1903, så er det fint om den underbygges med fakta. Som moderator burde du vite det.


Nå har jeg faktisk kommet med en del påstander på PM jeg, derfor har jeg også svart på PM. Denne diskusjonen handler om moderatorene på forumet, så med mindre du skal diskustere moderatorene her, så ber jeg deg heller ta diskusjonen på PM.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 30 jan 07, 10:15
Synes denne praten handler mye om moderatorene jeg. Og du beviser stadig vekk at det var noe i det jeg skrev.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jan 07, 10:39
Endret: 30 jan 07, 10:40
Opprinnelig postet av Bjørnen
Synes denne praten handler mye om moderatorene jeg. Og du beviser stadig vekk at det var noe i det jeg skrev.


Så i denne tråden har jeg, som moderator, bevist at moderatorene her inne har liten takhøyde, jeg har latt meg hisse meg opp og jeg har kommet med tomme beskyldninger? Det er faktisk dette du hevdet i sitatene jeg først svarte på i denne tråden. Det i tillegg til at du lurte på om vi var kompetente til å være moderatorer i det hele tatt.

Jeg har ikke slettet eller redigert noen av dine innlegg i denne tråden, jeg kan heller ikke si at jeg har hisset meg opp, men svarte på en konstruktiv måte, ei heller har jeg kommet med tomme beskyldninger i denne tråden.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 30 jan 07, 10:51
Endret: 30 jan 07, 10:52
Jeg stenger denne, da den har absolutt null verdi for oss som driver denne siden. Det er tydelig at Bjørnen og FFK1903 har en eller annen personlige konflikt på gang, og den krangelen har ingenting med hans status som moderator å gjøre. Det dreier seg om noe helt annet. Det er ikke mulig å få alle i verden til å like hverandre, så innse at dere ikke fungerer sammen i det hele tatt, og verden vil fort gå videre. Dere kan fortsette med å krangle på PM eller via mail, men oss andre ønsker å bli spart for dette. Det er rett og slett totalt uinteressant.

Dersom noen ønsker
å komme med tilbakemeldinger eller kritikk på jobben moderatorene gjør, eller andre ting som har med siden å gjøre, så er det bare å starte en ny tråd i denne seksjonen, hvor man kommer med konstruktiv kritikk. Husk at det er viktig å skille personen som modererer og personen som diskuterer.

Ubegrunnede, bunnløse påstander som Bjørnen og Ido Form Klyster kom med i en annen tråd bør dere spare dere for. Det dreier seg om trakassering og angrep fremfor konstruktive tilbakemeldinger. Å si at "ååå, du er så dum, ååå du er så dårlig" har aldri hjulpet noen og vil aldri havne i kategorien `konstruktiv kritikk`. Spør dere selv spørsmål før dere slenger ut bemerkninger. Hvorfor oppfører denne personen seg slik? Hvorfor synes jeg han gjør noe dårlig? Hvorfor gjelder dette meg gang på gang? Hva burde han ha gjort annerledes? Hvorfor ser hovedandelen av personene her inne ut til å være fornøyde med jobben som blir gjort? Kanskje har jeg gjort noe galt?

Ved å stille dere selv spørsmål, så finner dere kanskje noen svar. Det er disse svarene vi er interesserte i å høre, og ikke alle de finurlige spissformuleringene om hvor dårlig jobb vi gjør. Denne kunsten har mange opparbeidet seg i løpet av frekke ungdomsår og ivrige debattsider, men det at man klarer å lire av se en heftig fornærmelse

Videre vil jeg påpeke at det neppe er tilfeldig at noen oftere får tilbakemeldinger enn andre fra moderatorene. Brukernes historie på forumet vil alltid blitt tatt med i betraktningen, og noen må rett og slett bare ta seg i nakken.

Mossinger, sarpinger, sunnmøringer eller klansskaller er alle velkomne her inne. Vi driver over hodet ikke med "etnisk rensing" av supportergrupper på ffksupporter.net. Ingen brukere har blitt utestengt eller fått et innlegg slettet på bakgrunn hvilken klubb de føler tilhørighet hos.

Idioter er idioter uansett hvilket lag de heier på. Det er idiotoppførsel som blir slått ned på.

Dessverre har det seg slik at det er en større prosentandel av folk fra visse grupperinger som kun er interessert i provokasjon, drittslenging og så videre. Disse brukerne mangler evnen til å ha glimt i øyet, eller rett og slett evenen til å følge retningslinjene for god folkeskikk.

Vi ønsker - og har - høy takhøyde på ffksupporter.net, men samtidig ønsker vi gode, saklige diskusjoner.

Det gjør at vi forsøker å finne en balansegang som flertallet setter pris på. Forumet på ffksupporter.net holder skyhøyt aktivitetsnivå sammenlignet med en rekke andre supporterfora rundt om i Norge. Samtidig har vi klart å holde et vesentlig høyere saklighetsnivå enn de fleste andre. Det ønsker vi å fortsette med.

Sånn er det bare.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914