Ser etter ny tomt til Stadion?
Hallo ja.... er ny i forumet, og er ikke en gang fra Fredrikstad, men har blitt svoren FFK og Fredrikstad-fan.. Krysser fingrene lørdag, men tar dessverre ingenting for gitt...
Vel, det jeg vil mene noe om er plasseringen av nytt stadion. Jeg kjenner ikke alle for- og mot-argumenter, men sett "utenfra" så har Fredrikstad en helt unik mulighet med FMV-området, og jeg mener at stadion må legges dit. Det kan kanskje være litt glissent og vanskelig tilgjengelig der før området er bygget mer ut, men jeg håper byen tenker langsiktig og legger en så viktig funksjon på et område som i framtiden skal lokke til seg arbeidsplasser og folk. Fredrikstad trenger å havne mer på kartet, og må være litt mer dristig. Et stadion på FMV vil vekke oppsikt, og kunne bli mye tøffere enn det stabæk planlegger på fornebu!
Hilsen Espen :ffk:
Vel, det jeg vil mene noe om er plasseringen av nytt stadion. Jeg kjenner ikke alle for- og mot-argumenter, men sett "utenfra" så har Fredrikstad en helt unik mulighet med FMV-området, og jeg mener at stadion må legges dit. Det kan kanskje være litt glissent og vanskelig tilgjengelig der før området er bygget mer ut, men jeg håper byen tenker langsiktig og legger en så viktig funksjon på et område som i framtiden skal lokke til seg arbeidsplasser og folk. Fredrikstad trenger å havne mer på kartet, og må være litt mer dristig. Et stadion på FMV vil vekke oppsikt, og kunne bli mye tøffere enn det stabæk planlegger på fornebu!
Hilsen Espen :ffk:
Det er vel kun et alternativ til den nåværende plassering, og det er FMV-området.
1. by nær lokalisering er viktig for å skape "fotballstemning" i byen på kampdagen.
2. Det er på FMV-området framtidens Fredrikstad vil bli skapt, og i den framtiden må og skal FFK være en viktig del.
3. Der kan man bygge fire høye tårn på 70 meter om det er nødvendig for å få finansiert prosjektet.
4. Det nåværende stadion området kan bli utbygd med rekkehus og butikker. En koselig liten idyll.
5. De trafikale problemene vil være lettere å løse med en flytting av stadion.
1. by nær lokalisering er viktig for å skape "fotballstemning" i byen på kampdagen.
2. Det er på FMV-området framtidens Fredrikstad vil bli skapt, og i den framtiden må og skal FFK være en viktig del.
3. Der kan man bygge fire høye tårn på 70 meter om det er nødvendig for å få finansiert prosjektet.
4. Det nåværende stadion området kan bli utbygd med rekkehus og butikker. En koselig liten idyll.
5. De trafikale problemene vil være lettere å løse med en flytting av stadion.
Lettere med trafikken, hva med
Kråkerøybruen????????
Kråkerøybruen????????
Trafikkproblemene vil bli ekstreme. Kan bare glemme å kjøre bil til stadion da. Men på en annen side så kanskje det setter fart på den nye kråkerøybrua.
---------------------------
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Er ikke såå ikke på Kråkerøysiden lenger da etter at krysset ved brua ble erstattet av rundkjøring. FMV blir forøvrig å regne som midt i sentrum omtrent ettersom gangbroa er klar, derfor har man fort hele byen som parkeringsmuligheter. Parkeringsmulighetene på FMV-området er også store. Ser ikke at det er så mye større problemer her enn ved der Stadion er nå, og ser man det i forhold til alle andre problemstillinger kommer FMV-alternativet uansett best ut.
Men etter min mening burde jo dette vært avgjort for lenge siden nå. Virker litt vinglete når man først nå begynner å åpne for andre alternativer... Det trekker voldsomt ut i tid. Men en ny stadion på FMV er kanskje verd å vente på...
Men etter min mening burde jo dette vært avgjort for lenge siden nå. Virker litt vinglete når man først nå begynner å åpne for andre alternativer... Det trekker voldsomt ut i tid. Men en ny stadion på FMV er kanskje verd å vente på...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jeg tror tunellen under Vesterelva kommer om kort tid. Stadion vil fremskyve dette. Denne tunellen er høyt prioritert i kommunen og det satses mye opp mot de statlige myndigheter for å få dette til.
Jeg regner med å parkere i sentrum slik jeg gjør nå, om stadion blir bygget på FMV-området.
Jeg regner med å parkere i sentrum slik jeg gjør nå, om stadion blir bygget på FMV-området.
Stadion på FMV blir vel nærmere både bussterminalen og togstasjon også. Saken er vel at det blir vesentlig mer kostbart å bygge på FMV ettersom man da må sikre seg tomt osv. Men rent praktisk må det jo være enklere. Derimot tror jeg det vil trekke enda mer ut i tid dersom de snur og går for FMV nå.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Syntes ikke det er så utrolig store trafikk og parkeringsproblemer på stadion nå jeg. Jeg og en kamerat har sesongkort og kommer alltid sånn rett føre kampstart og har ennå ikke opplevd å ikke få parkeringsplass enkelt og raskt.
Når det gjelder hjemreisen er det aldri mer enn 5-10 min venting. Har opplevd sykt værre tilstander andre steder (Haugesund/Sandefjord/Drammen). Så jeg syntes ikke det er noe som helst parkeringsproblemer der vi er nå jeg.
Men.. Jeg syntes uansett ikke parkeringa gjør så utrolig mye. Viktig poeng det Costanza sier at man kan fint parkere i sentrum og gå over brua om ønskelig også.
Jeg håper ihvertfall på at stadion blir flytta til FMV området! Samt også at det ikke skal være noen teite leiligheter bygd inn i stadioen. Da vil jo eventuelle utvidelser bli enda mer problematiske.
Når det gjelder hjemreisen er det aldri mer enn 5-10 min venting. Har opplevd sykt værre tilstander andre steder (Haugesund/Sandefjord/Drammen). Så jeg syntes ikke det er noe som helst parkeringsproblemer der vi er nå jeg.
Men.. Jeg syntes uansett ikke parkeringa gjør så utrolig mye. Viktig poeng det Costanza sier at man kan fint parkere i sentrum og gå over brua om ønskelig også.
Jeg håper ihvertfall på at stadion blir flytta til FMV området! Samt også at det ikke skal være noen teite leiligheter bygd inn i stadioen. Da vil jo eventuelle utvidelser bli enda mer problematiske.
Sjefskodærn
Jeg tror ingen bør være redde for at det skal bli bygd leiligheter inn i stadion, men klart at det vil bli bygd enormt mye rundt stadion på FMV-området. Områdets areal er 10 (ti) ganger så stort som Fredrikstad sentrum!!! Det er et enormt område og derfor er det så viktig at man bygger nettopp der.
Dyrt å kjøpe tomt? Nei tror ikke det vil være noe problemer, når vi vet at det er mange av de samme eiere i Værsted AS og FFK-Eiendom. Man får jo ikke så lite for tomten som stadion ligger på nå.
Dette tror jeg de involverte parter vil løse på en god måte.
Jeg likte tanken på å bygge større enn først antatt og 15 000 er vel et fint hjemmesnitt for FFK.....-)
Dyrt å kjøpe tomt? Nei tror ikke det vil være noe problemer, når vi vet at det er mange av de samme eiere i Værsted AS og FFK-Eiendom. Man får jo ikke så lite for tomten som stadion ligger på nå.
Dette tror jeg de involverte parter vil løse på en god måte.
Jeg likte tanken på å bygge større enn først antatt og 15 000 er vel et fint hjemmesnitt for FFK.....-)
Tror nok heller at det vil gå med større fremskritt dersom det blir vedtatt at FMV er stedet.
Vil by på veldig mange færre problemer i forhold til regulering osv. Kjør for FMV!!! De fleste inne på disse sidene har vel vært for det alternativet hele tiden.
Tenk dere 1-2000 rødkledde supportere i sommerstemning/fotballstemning på brygga før hver kamp!
Vil by på veldig mange færre problemer i forhold til regulering osv. Kjør for FMV!!! De fleste inne på disse sidene har vel vært for det alternativet hele tiden.
Tenk dere 1-2000 rødkledde supportere i sommerstemning/fotballstemning på brygga før hver kamp!
Macka fra start!
Opprinnelig postet av marle
... Samt også at det ikke skal være noen teite leiligheter bygd inn i stadioen. Da vil jo eventuelle utvidelser bli enda mer problematiske.
Ved å bygge leiligheter kan FFK benytte inntektene til å dekke opp for byggingen av selve stadion. Vi snakker tross alt om et tresifret millionbeløp, og det har ikke FFK råd til. Regner heller ikke med at de snille onklene stiller opp med så mye penger.
j.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914