Husk meg
Brukernavn
Passord

Radio F og FB.no

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 mai 07, 00:33
Endret: 11 mai 07, 00:36

f-b.no og Radio Fredrikstad sliter med sine lesere og lyttere på nett.

I uke 18 hadde f-b.no 66341 unike brukere i følge www.tns-gallup.no/index.asp, mens de forrige uke 47803 unike bruke i følge www.tns-gallup.no/index.asp.

Synes det er rart, for nå synes jeg f-b.no er blitt bra på nett, spessielt med FFK-magasinet.

Hva tror dere nedgangen skyldes?

Når det gjelder Radio Fredrikstad kommer de nærmere og nærmere i bunnen av de mest hørte nettradioene i Norge.

I uke 8 hadde de 705 unike lyttere i følge www.tns-gallup.no/index.asp mens de i forrige uke hadde 252 unike lyttere i følge  www.tns-gallup.no/index.asp

Synes og Radio Fredrikstad har blitt bedre, men hvorfor svikter lytterne?

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 11 mai 07, 01:01
Jeg hører sjelden på radio, men Radio Fredrikstad mista meg den dagen Tobben forsvant!

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 11 mai 07, 08:29

Death by obscurity?

f-b.no er blitt bedre for oss som liker FFK. Men det er kanskje ikke så bra ellers?

f-b.no har gjort noen endringer som kanskje har bidratt til nedgangen: artikler legges ut seinere (ikke ved midnatt som tidligere. Dermed får folk avisa først og gidder kanskje ikke se på nettet) og de har sperret diskusjonsforuma på kveld/nattestid. Må ikke se bortfra at man går glipp av en del trafikk pga. det.

Radio Fredrikstad skal jeg ikke si noe særlig om, siden jeg sjelden eller aldri hører på den...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 mai 07, 12:16
Endret: 11 mai 07, 12:42
Opprinnelig postet av denialsander
f-b.no har gjort noen endringer som kanskje har bidratt til nedgangen: artikler legges ut seinere (ikke ved midnatt som tidligere.

Dette har i alle fall gjort at jeg ikke leser artiklene så ofte som tidligere. Før så "måtte" jeg vente med å legge meg (var tilnærmet en rutine) til jeg leste FFK-nyhetene ved midnatt. Nå som de publiserer dagen derpå, glemmer jeg ofte å lese artiklene og/eller får mer følelsen av "gammelt nytt" når de først leses. Er ikke akkurat sjeldent jeg brått kommer over en artikkel som har blitt publisert for 2-3 dager siden, så omleggingen passer meg dårlig i alle fall. Kanskje andre føler det motsatt, det vet jeg ingenting om, men FB kan nok kanskje tape på dette i lengden. KANSKJE får FB en kortsiktig oppsving i antall papirabonnementer, men det tviler jeg på.

VG sliter med litt av de samme problemene. De er verdensledende som avis på web, men mister papirkjøpere. Samlet sett når de likevel ut til flere lesere enn noen gang tidligere, og dette stiger fortsatt. Web står for stigningen, og den er større enn papiravisens nedgang. VG når ut til over sinnssyke 2 millioner av Norges befolkning daglig gjennom sine medium (papir, nett, webtv osv). Til sammenligning har dagsrevyen 700-900.000 seere. (VG-tv har 3-400.000 treff på sine innslag). Et enormt potensiale med andre ord.

VG gjør kontinuerlig vurderinger om hva slags stoff som skal publiseres på nett, og hva som skal forbeholdes avisa. Altså, de tilpasser seg den nye hverdagen (fremfor å "utsette" publiseringen) ved å lage stoff som kan leses i "ettertid" på papir og fortsatt føles aktuelt. De kjemper dog mot mye hardere konkurrenter enn det FB gjør, som har tilnærmet monopol på lokalstoff i Fredrikstad. FB kan nok kanskje tillate seg å "utsette" publiseringer. Det vil fremtiden vise.

F.eks. dersom VG har en "fet" sak i papiravisa, så "stjeler" alle andre aviser denne til sin nettavis. Da sier det seg selv at VG ikke kan være den eneste avisa som ikke publiserer denne saken på nett, men mye stoff blir uansett forbeholdt papiravisa. Folk leser for eksempel ikke lange (tekstrike) saker på nett.

Ble litt off topic dette, men FB bør nok tenke i disse baner.

fDermed får folk avisa først og gidder kanskje ikke se på nettet) og de har sperret diskusjonsforuma på kveld/nattestid. Må ikke se bortfra at man går glipp av en del trafikk pga. det.

Personlig har jeg aldri brukt diskusjonafora der inne, men du har nok et poeng. Diskusjonsfora bidrar til enormt med trafikk. VGD er nok med på å øke trafikken hos VG.no -betraktelig-. Samtidig må de ha noen som modererer foraene, og det koster penger.

Radio Fredrikstad skal jeg ikke si noe særlig om, siden jeg sjelden eller aldri hører på den...
Jeg hørte på Radio Fredrikstad tidligere, da Tobben var der. Han hadde evnen til å stille forholdsvis interessante spørsmål. De som er der nå stiller bare svadapjatt, og det er totalt uinteressant å høre på. Har ikke hørt på en sending siden Tobben forsvant (bortsett fra 2-3 rett etter han forsvant selvsagt).

Har du lest forumets retningslinjer?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 11 mai 07, 12:40

Opprinnelig postet av Holters

Ble litt off topic dette, men FB bør nok tenke i disse baner.

Årets julegave er utdelt:

"Gratis medierådgivning"

Til Mediehuset FB
Fra FFKsupporter.net

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 11 mai 07, 15:04
Mye av nedgangen for Radio Fredrikstads nettradio den siste tiden, kan forklares med at linken for nettradioen har vært borte fra sidene til F-b.no en liten stund (Ser den er tilbake nå, men ikke voldsomt lett å finne) og har til tider vært vanskelig å benytte seg av de siste månedene. De har nå lagt om til en annen plattform så noe vil det nok stige igjen, men med den nye plattformen så stenger de ute en del brukere som hører på fra jobb (De benytter nå port 8000 og den porten er stengt i firewallen hos en del bedrifter, blant annet der jeg jobber).

Tror veldig lite av nedgangen for RF denne perioden har med det redaksjonelle å gjøre, da de redaksjonelle endringene ble foretatt for relativt lang tid siden.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 11 mai 07, 15:25
Det kan vel kanskje ha med at det ikke er hockey-sesong lengre? Det er ihvertfall det jeg bruker radio-fredrikstad til. Fotball trekker vel kanskje ikke like mange brukere da dette er lettere å se på tv eller ta seg en tur på stadion/pub osv?

Stolt Oslo Aristokrat

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 19 mai 07, 09:35
Endret: 19 mai 07, 09:43

Opprinnelig postet av Rey
Mye av nedgangen for Radio Fredrikstads nettradio den siste tiden, kan forklares med at linken for nettradioen har vært borte fra sidene til F-b.no en liten stund (Ser den er tilbake nå, men ikke voldsomt lett å finne) og har til tider vært vanskelig å benytte seg av de siste månedene. De har nå lagt om til en annen plattform så noe vil det nok stige igjen, men med den nye plattformen så stenger de ute en del brukere som hører på fra jobb (De benytter nå port 8000 og den porten er stengt i firewallen hos en del bedrifter, blant annet der jeg jobber).

Tror veldig lite av nedgangen for RF denne perioden har med det redaksjonelle å gjøre, da de redaksjonelle endringene ble foretatt for relativt lang tid siden.

Ser ikke ut til at det har hjulpet, enda en ny nedgang i følge www.tns-gallup.no/index.asp

Det går heller ikke så bra med de andre østfoldradioene, de ligger snart helt i bunnen alle sammen.

Dette må vel Orkla snart gjøre noe med, kanskje de skjønner at samsendingene ikke har vært en sukse i Østfold?

Radio Fredrikstad 189 -25 472 -10,94
Radio Moss 172 -38,35 427 -30,91
Norea Radio 121 -5,47 230 -12,21
HC Andersen Webradio 97 29,33 163 7,95
P7 97 -29,2 205 -35,94
Radio Sarpsborg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914