Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 mar 04, 11:05
Her er jeg enig med Snæbbussaristokrat 1.
Dette er antikvarisk oppførsel av politiet i Fredrikstad.

Det eneste politiet nå oppnår er å bli upopulære blant supportere, og i den grad det finnes urokråker blant oss, så vil jo de bare få en ekstra grunn til å lage bråk. Slike situasjoner må håndteres med vennlighet og kløkt. Hvis det er Plankehaugen/ Fredrikstad MC-klubb som har tatt initiativ til festen, så vil jeg gi dem all honnør!

Det er 1. mai vi snakker om. Byen kommer til å være full av folk som skal se kampen. Hva er vel bedre og mer oversiktlig enn å samle alle på ett sted? MC-klubbens initiativ er den eneste riktige løsningen.

Det er også et bra initiativ å inviterer politiet til et møte og til dialog.. Slik kan politiet få oversikt over hva slags folk de skal ha med å gjøre, og hvem de kan samarbeide med for å få arrangementet og dagen til å bli så knirkefri og festlig som vi alle ønsker. Jeg er derfor svært overrasket over. Politiavdelingssjef Heidi Arneberg sine uttalelser i Fredrikstad Blad. Hun sier:

– Jeg er invitert til et slikt møte onsdag, men ser ingen hensikt i å delta. Politiets vedtak er endelig.

Dette er en svært arrogant uttalelse. Politiet er ikke en gang er interessert i å møte initiativtakerne bak festen. Da er jo vedtaket deres fattet på sviktende grunnlag. Jeg tviler på at politiet i Fredrikstad har særlig god informasjon om klanen og supportermiljøet til VIF. Den eneste måten de kan opparbeide slik kunnskap på er å gå i dialog med lederne for Klanen, og så takker de nei til et slik møte!? De takker ikke en gang nei, Arneberg AVFEIER det som om det skulle være det samme som å gå i dialog med en gjeng spedalske kjøtere; ..”jeg ser ingen hensikt i å delta”..

Det er bare utrolig patetisk. Hvis vedtaket blir stående, er det imidlertid politiet selv som får problemene. Det er jo de som skal holde orden, og det blir neppe særlig lett med 7.000 FFK- og VIF supportere drivende rundt i byen? I tillegg kommer selvfølgelig alle småbarnsfamiliene som også vil se kampen, og som da vil måtte forholde seg til eventuelle fulle supportere på veg til kamp.

Ja, her er det bare å gratulere Heidi Arneberg og resten av Fredrikstad politikammer med en glimrende innsats. De har ikke bare klart å provosere både Klanen, Plankehaugen og MC-klubben i Fredrikstad, de har også klart å skape en uryddig og uoversiktlig situasjon på kampdagen. Mine varmeste gratulasjoner!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340