Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 09 sep 07, 14:13
Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg er for privat initiativ på de fleste områder, det vil skjerpe det offentlige som stort sett ligger på et lavnivå.

Jeg er sikker på at samfummet tjener på at offentlige tjenester kan delvis bli privat finansiert, det er faktisk slik at det private initiativ og ønsket om å tjene penger skaper vekst og fremgang, ikke bare for de rike men også for den store masse.



Det at f.eks sykehjem, aldershjem osv evt skulle blitt privatisert vil ikke bare kunne føre til at de med penger selv eller i familien vil kunne kjøpe seg til "verdige" plasser, og skvise ut de som ikke har råd, men det vil øke konkurransen mellom sykehjemmene. Og når det konkurreres vil alltids finnes tapere. Til å begynne med kan kanskje ting se rosenrødt ut med flere private og flotte sykehjem, men etter hvert som tiden går vil noen av sykehjemmene skille seg ut som de bedre. Dermed vil de kunne få flere beboere/pasienter og følgelig mere penger. De sykehjemmene som av ulike grunner ikke får til dette, vil tape penger, og de må da kanskje kutte ned på budsjettet. De kan bli nødt til å si opp ansatte, og muligheten får konkurs er absolutt reeell.

Og ikke nok med det, men samtidig som det gode sykehjemmet tjener penger på at gamle mennesker trenger et sted å dø i fred med pleiere til stede, kan de bestemme hvem de vil ansette. De velger selvfølgelig de legene, sykepleierne o.l. som har best skussmål. På den måten står de "fattige og dårlige" sykehjemmene igjen med de "som er igjen". Og de gamle som bor på de dårligere sykehjemmene, har de kanskje ikke rett til samme behandling som de som bor på de bedre sykehjemmene? Skal verdig behandling av eldre kunne kjøpes for penger? Har ikke alle eldre rett til verdig behandling?

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340