Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5545

Lagt til: 24 okt 07, 09:55
Endret: 24 okt 07, 11:19

Opprinnelig postet av bønna

Vi har like mye rett til å "utøve" vår kultur som resten av publikumet har rett til å "utøve" sin,

Nei, desverre.

NFF og klubbene arrangerer fotballkamper i Norge. Klubbene eier, eller leier, stadionene og har derfor råderett over dette. De lager så et regelverk, i samråd med politi og brannvesen, for hvordan publikum skal oppføre seg på tribunene, noe som bør være helt legitimt. Enten får man forholde seg til dette eller bli hjemme. Hvis man ønsker å endre reglene kan man ta opp dette med forbund eller klubb. Flere supporterklubber har en indre justis der man tyster på/jager de supporterene som ikke kan forholde seg til de retningslinjer som er satt. Dette kunne kanskje vært en god ide i Fredrikstad også.

Det jeg fortsatt ikke forstår er hvorfor dere brenner så til de grader for dette. Jeg går rundt i den tro at det å være fotballsupporter handler om å støtte en klubb. Men når klubben ikke ønsker støtten deres, hva er det da som motiverer dere? Dere er uønsket av forbundet, av klubben og av majoriteten av de som er på stadion(også på PH feltet). Hva er da poenget? Er det bare for å lage kvalm?

 

Angående episodene med blussing i Bergen på mandag så skjedde det utenfor stadion og i sentrum av byen. Klubben har ikke vakter på stadion utenom kampene og har heller ikke jurisdikdsjon utenfor stadion. Politiet derimot påtalte de som blusset, men de slapp med en advarsel.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340